صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شخصیت ها، رجال و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت «سید حسن نصرالله» پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همزمان با اعلام خبر شهادت «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان، جمعی از مقامات عالیرتبه کشورمان ضمن صدور پیام تسلیت، نسبت به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

آملی‌لاریجانی: نیرو‌های مقاومت پشتیبان حزب‌الله خواهند بود

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان تصریح کرد: راه این شهید عزیز پر قدرت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و مسیر نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی هموارتر خواهد شد.

متن پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت اسطوره مقاومت شهید سرافراز و پرافتخاراسلام " سیدحسن نصرالله" در جنایت اخیر رژیم سفاک صهیونیستی، گر چه برای او رسیدن به آرزوی دیرین و وصال به ساحت نورانی معبود بود و لکن برای امت اسلامی و همه آزادگان جهان غمی جانکاه است.

جنایت‌های رژیم سفاک صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه آمریکا و غرب، این بار علیه مردم بی‌دفاع لبنان در حالی صورت می‌گیرد که سازمان‌های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری با بی توجهی وسکوت خود بر ادامه جنایت‌ها مهر تایید می‌زنند.

سران این رژیم جعلی بر این خیال باطل اند که با کشتار و ترور می‌توانند درخانه عنکبوتی خویش در آرامش باشند، اما قطعا تجاوزگری‌های این رژیم خون آشام در یکسال گذشته علیه زنان، کودکان و مردم بی دفاع غزه و جنایت‌های اخیر در لبنان، موجب بیداری آزادی خواهان و ظلم ستیزان و تقویت بیش از پیش محور مقاومت تا نابودی کامل این رژیم خواهد شد.

رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با سیاست شکست خورده خود در غزه می‌تواند به ساختار مردمی و مستحکم حزب الله آسیب وارد کند، اما قطعاً همه نیروی‌های مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن خواهند بود و باذن الله تعالی این غده سرطانی را از منطقه محو خواهند کرد.

اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت "سید مقاومت، عزیز جهان اسلام سیدحسن نصرالله" به حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی، ملت مقاوم لبنان و بویژه همرزمان محور مقاومت و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تردیدی ندارم که راه این شهید عزیز پر قدرت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و مسیر نابودی رژیم خونخوار صهیونیستی هموارتر خواهد شد و از مردم مسلمان و آزاده کشور‌های جهان و بویژه کشور‌های اسلامی نیز انتظار است که با وحدت خود و کمک همه جانبه به جبهه مقاومت مانع ادامه توحش این جریان اسلام ستیز شوند؛ و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم.

امیر نصیرزاده: جهان سران رژیم صهیونیستی را محاکمه کنند

امیر خلبان عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:

بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. (امام خامنه‌ای مدظله العالی)

جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بیانگر اوج رذالت، پستی و استیصال این رژیم تروریستی است.

کشتار بی‌رحمانه مردم ضاحیه لبنان و استفاده بی‌سابقه و انبوه از بمب‌های چند تنی اهدایی آمریکا برای کشتن مردم بی‌دفاعی که اکثریت قریب به اتفاق آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که این جنایتکار افسارگسیخته به هیچ یک از قوانین بین المللی و حقوق بشری پایبند نیست.

اقدامات ددمنشانه رژیم منحوس اسرائیل در چند ماه گذشته با پشتیبانی‌های همه جانبه نظام سلطه جهانی نشان دهنده آن است که این غده سرطانی هیچ حدی برای جنایات خود متصور نیست و به منظور بقای موجودیت ننگین خود به هر اقدام وحشیانه‌ای متوسل می‌گردد.

ترور فرماندهان مقاومت و در راس آنان شهید جاوید الاثر سید حسن نصرالله، اقدام به ترور دسته جمعی هزاران نفر در ماجرای پیجر‌ها و کشتار بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم غزه تنها گوشه‌ای از جنایات جنگی آنها علیه بشریت است که انتظار می‌رود جامعه جهانی، سران این رژیم را تحت تعقیب قرار داده و محاکمه نمایند. 

اینجانب شهادت این مجاهد نستوه، مومن حکیم، بنده صالح و فرمانده بصیر و شجاع که بیش از ۳۰ سال از عمر با برکت خود را صرف جهاد فی سبیل الله و مبارزه با ظلم نموده بود را به پیشگاه امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری دامت ظله العالی، مردم شریف ایران، ملت قهرمان لبنان، رزمندگان جبهه مقاومت و تمام آزادگان جهان تسلیت می‌گویم و قویاً این جنایت رژیم اشغالگر قدس را محکوم و اعلام می‌دارم که بی‌تردید پاسخ متناسب با این اقدام توسط محور مقاومت و در راس آن حزب الله قهرمان داده خواهد شد و به قول سید مقاومت، ما قطعاً پیروز این مبارزه هستیم.

سرلشکر سلامی: آرمان آزادی قدس در آستانه تحقق شکوهمند و تاریخ‌ساز خود قرار دارد

در پیام سرلشکر حسین سلامی آمده است:

 مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾

شهادت مجاهد نستوه، سید مقاومت و فرمانده مومن، انقلابی و شجاع حزب الله پرافتخار لبنان حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم صهیونی، را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عج لله)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، امت اسلامی، ملت و دولت شریف و قهرمان لبنان، مجاهدان سرافراز مقاومت اسلامی، حزب الله قهرمان و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

جنایت وحشیانه سگ هار صهیونیست در ضاحیه لبنان تحت حمایت آشکار و وقیحانه رژیم تروریست و جنگ افروز امریکا و بلکه دیگر سردمداران دروغین حقوق بشر در اروپا و غرب که دست‌های پلیدشان تا مفرغ به خون مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم فلسطین و لبنان آلوده است نشان داد آرمان آزادی قدس در آستانه تحقق شکوهمند و تاریخ‌ساز خود قرار دارد و به فضل الهی و پیروز قطعی این میدان سرانجام حزب الله مقتدر و حماس غیرتمند خواهد بود.

بی‌شک استحکام و اقتدار حزب الله لبنان، حماس، سایر نیرو‌های مقاومت فلسطینی و جبهه‌ی مقاومت با ادامه راه این شهید بزرگوار ضربات کوبنده‌تری بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد و با به میدان آمدن ظرفیت‌ها، امکانات و مقدورات مسلمانان عالم، طومار رژیم غاصب و خبیث را در هم خواهد پیچید.

تربیت‌شدگان مکتب مقاومت راه شهید نصرالله را ادامه می‌دهند

وزیر کشور در پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت و افزود: تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

اسکندر مومنی در این پیام تصریح کرد: شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به دست رژیم فاسد صهیونیستی، اگر چه این رهبر مجاهد را به آرزوی دیرینه‌اش رساند، اما دوستداران و علاقه‌مندان به جبهه مقاومت، مسلمانان و آزادگان جهان را به سوگ نشاند.

وی اظهار داشت: این شهید بزرگوار بیش از سی سال از عمر پر برکت خویش را به رهبری جبهه مقاومت اسلامی لبنان و مبارزه با رژیم صهیونیستی گذراند، آرمان فلسطین را خط مشی اصلی مقاومت لبنان قرار داد و رنج مردم فلسطین را رنج خود می‌دانست.

مومنی خاطر نشان کرد: اخراج اشغالگران صهیونیست از لبنان، پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه و نیز برافراشته نگاه داشتن پرچم پر افتخار مقاومت در منطقه، از جمله دستاورد‌های آن شهید بزرگوار است.

وزیر کشور در این پیام افزود: اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش را به حضرت ولیعصر (عج) و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، جبهه مقاومت و تمامی مسلمانان و آزادی خواهان دنیا تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

مومنی تاکید کرد: بی تردید به مدد الهی، تربیت‌شدگان مکتب مقاومت، راه این شهید بزرگوار و مسیر پر قدرت حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار و کودک کش صهیونیستی را ادامه خواهند داد.

پیام تسلیت شمخانی به مناسبت شهادت سید مقاومت

مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب با انتشار پیامی، شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

در پیام دریابان علی شمخانی آمده است: قالَ اللَّهُ هٰذا یَومُ یَنفَعُ الصّادِقینَ صِدقُهُم ۚ لَهُم جَنّاتٌ تَجری مِن تَحتِهَا الأَنهارُ خالِدینَ فی‌ها أَبَدًا ۚ رَضِیَ اللَّهُ عَنهُم وَرَضوا عَنهُ ۚ ذٰلِکَ الفَوزُ العَظیمُ﴿ سوره مائده - ۱۱۹﴾خداوند می‌گوید: امروز، روزی است که راستی راستگویان، به آنها سود می‌بخشد؛ برای آنها باغ‌هایی از بهشت است که نهر‌ها از زیر (درختان) آن می‌گذرد، و تا ابد، جاودانه در آن می‌مانند؛ هم خداوند از آنها خشنود است، و هم آنها از خدا خشنودند؛ این، رستگاری بزرگ است.

وی افزود: رهبر شجاع با صلابت و صادق حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله رضوان الله تعالی علیه، سرانجام به عهد و پیمانی که با خدای خود بسته بود وفا کرد و در راه مقدس مبارزه با شقی‌ترین دشمنان بشریت، رژیم سفاک و جعلی صهیونیستی، رهایی قدس شریف و آزادی مردم مظلوم فلسطین و لبنان، جان عزیز خود را تقدیم کرد.

شمخانی تصریح کرد: او حقیقتاً مصداق آیه شریفه ی، رَضِیَ اللَّهُ عَنهُم وَرَضوا عَنه بود که به آرزوی دیرینه اش، فَوزِ عَظیم شهادت و لقاء حضرت حق جل و علا نائِل آمد. بی تردید خون پاک او و همرزمان شهیدش، طومار این رژیم سرپا ظلم و تباهی را در هم خواهد پیچید و ادامه دهندگان راهش پرچم مقاومت و پیروزی فَإِنَّ حِزْبَ ٱللَّهِ هُمُ ٱلْغَالِبُونَ را بر فراز مسجد الاقصی به اهتزاز در خواهند آورد.

مشاور سیاسی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: عاملین و مباشرین جنایات فجیعی که این روز‌ها علیه مردم مظلوم لبنان و فلسطین و فرماندهان مقاومت در جریان است؛ باید منتظر انتقام سخت و دردناک رزمندگان حزب الله و فرزندان معنوی نصرالله و جبهه متحد مقاومت باشند.

شمخانی افزود: شهادت نماد عزت و مقاومت لبنان، آیت حق، سید حسن نصرالله (ره)، را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا له فداه، مقام معظم رهبری (حفظه الله)، خانواده‌ی معزز ایشان و همه فرماندهان و رزمندگان مقاومت تسلیت عرض نموده، برای روح مطهرش علوّ درجات و برای همه همرزمان و خانوداه داغدارش از درگاه خداوند قادر متعال، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم. روحش شاد و با اجداد طاهرینش محشور باد.

آیت الله مکارم شیرازی: امت اسلام هرگز رشادت‌های شهید نصرالله را فراموش نخواهند کرد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله را تسلیت گفت.

متن کامل پیام آیت الله مکارم شیرازی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضی نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً

خبر شهادت عالم مجاهد و عبد صالح خدا، دبیر کل فقید حزب الله، جناب حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، قلوب تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را غرق در ماتم و عزا نمود.

شهادت مجاهدان راه خدا نه شکست و نه ذلت؛ بلکه تمنای قلبی و بالاترین پاداش و نعمت الهی برای آنان است.

در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، چرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا (ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، إن‌شاء‌الله.

اینجانب شهادت سید مقاومت را به پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و رزمندگان مقاوم حزب الله و مردم غیور و علمای سرافراز لبنان و عموم مسلمانان آزادی‌خواه به‌خصوص خاندان معزّز ایشان تبریک و تسلیت گفته و علوّ درجات وی و صبر و اجر بازماندگان و پیروزی هرچه سریع‌تر محور مقاومت و نابودی صهیونیست جنایتکار و شکست و ذلت دشمنان اسلام و مستکبران عالم را از درگاه الهی مسالت دارم.

سردار رادان: راه مقاومت همچنان تا نابودی رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد یافت

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

خبر شهادت سید مقاومت به دست رژیم سفاک صهیونیستی هرچند که قلب تمام آزادیخواهان و جبهه مقاومت را به درد آورد، اما گام‌ها و اراده‌ها را برای نابودی این غده سرطانی مصمم‌تر کرد.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شهادت دبیرکل جنبش حزب الله سیدحسن نصرالله را به مردم مقاوم لبنان و همه ظلم ستیزان تبریک و تسلیت گفته و اعلام می‌دارد راه مقاومت همچنان تا نابودی ظالمانی، چون رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد یافت و پرچم آزادگی همچنان سرافراز و قدرت‌های پوچ و پوشالی به ذلت خواهند افتاد ان شاءالله.

باقری: راه شهید نصرالله قدرتمندتر استمرار خواهد یافت

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله را تبریک و تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا"

جنایت وحشیانه رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی در حمله به ضاحیه بیروت، رخدادی جنایت آمیز و در زمره وحشی‌گری‌های قرون وسطایی است که قلب امت اسلامی و ملت‌های حق طلب، آزادیخواه و مستقل جهان را جریحه‌دار کرد.

رژیم جلاد، نژادپرست و کودک کش صهیونیستی که پس از یک سال از شکست تاریخی و حقارت آمیز طوفان‌الاقصی و مقاومت مقتدرانه غزه مظلوم در برابر جنایات مداوم آنها، با حمایت‌های شیطانی و تمام عیار سردمداران روسیاه رژیم تروریست امریکا و متحدان اروپایی و غربی و مدعی آزادی انسان و حقوق بشر، جنایت سبعانه را با نیتی شوم و خیالی باطل مرتکب شد، باید بداند این اقدام ددمنشانه هیچ خدشه‌ای در عزم و اراده رزمندگان مقاومت برای خلق نقاط عطف جدید و افتخارآمیز در جبهه نبرد ضد صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد و بلکه استحکام و اقتدار حزب الله را مضاعف و آنان را در میدان مبارزه با جنایتکاران صهیونی مصمم‌تر خواهد ساخت.

شهادت مجاهد عالیقدر، عبد صالح خدا، رهبر مومن، شجاع، خردمند، بصیر و بزرگ حزب الله لبنان، سید مقتدر و مخلص مقاومت "حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله" و همراهان شجاع و وفادار ایشان در این جنایت را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، مقاومت اسلامی و ملت‌های قهرمان و شریف لبنان و ایران و به ویژه خانواده شهیدپرور آن عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده و تاکید می‌کنیم:

"راه شهید نصرالله پرفروغتر و قدرتمندتر استمرار خواهد یافت و به حول و قوه الهی سرنوشت منطقه و فلسطین عزیز در آینده‌ای نزدیک با اراده پولادین رزمندگان مقاومت و حمایت و همراهی مجاهدان مومن امت اسلامی با پرچمداری حزب الله عزیز و رزمندگان سازمان عظیم مقاومت با صلابت رقم خواهد خورد. "

از درگاه خداوند متعال علو درجات و همنشینی شهدای گرانقدر این حادثه با سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و شهدای کربلا را طلب نموده و از درگاه کبریایی‌اش ثبات قدم و پای بندی میراث داران آنان در جغرافیای جهان اسلام برای زنده نگه داشتن اندیشه "مقاومت" و اهتراز پرچم "جهاد فی سبیل الله" در میدان ایستادگی و مقابله با رژیم پلید و حیوان صفت صهیونیستی تا رسیدن به ساحل پیروزی را مسئلت می‌جویم.

ولایتی: ترور‌های ناجوانمردانه ذره‌ای از اراده مقاومت در مقابله با صهیونیست‌ها نمی‌کاهد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تبریک و تسلیت گفت.

در پیام «علی‌اکبر ولایتی» آمده است: با قلبی آکنده از اندوه و درد شهادت عالم ربانی و مجاهد نستوه و سید مقاومت حجت الاسلام والمسلمین شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که تمام عمر با برکت خویش را در راه مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و دفاع از آرمان‌های اسلام و مردم مظلوم فلسطین صرف نمود تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه نوشت: شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مبارزی واقعی و شجاع و مخلص بود. این فرمانده بزرگ و دلیر نقش بسیار موثری در ظلم ستیزی و مبارزه با جنایات رژیم صهیونیستی و سربلندی و اقتدار جبهه مقاومت ایفا نمود و توفیق همکاری نزدیک از دوران وزارت امور خارجه تاکنون با این فرمانده و سید مقاومت برای اینجانب وجود داشته که شاهد شخصیتی ارزشمند، با اخلاق، متعهد، متخصص و با اخلاص بوده‌ام.

او تاکید کرد «بی‌تردید راه این شهید بزرگوار در مقابله با این رژیم منحوس ادامه خواهد داشت و به لطف الهی، مقاومت مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و آرمان آزادی پویاتر و درخشنده‌تر از همیشه در اندیشه آزادگان جهان ماندگار خواهد ماند و راه این مجاهد فی سبیل‌الله و جبهه مقاومت از این پس قدرتمندتر و با عزمی راسخ‌تر ادامه خواهد داشت».

ولایتی هشدار داد: سران رژیم جنایتکار صهیونیستی بدانند که با این ترور‌های ناجوانمردانه که در سایه حمایت آمریکا و سکوت معنادار مجامع بین‌المللی اتفاق می‌افتد، ذره‌ای از اراده و ایمان مقاومت و مسلمانان در مقابله با ظلم و جنایات این رژیم سفاک کاسته نخواهد شد.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب عروج آن شهید عزیز و سید مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدّظله العالی)، جهان اسلام، جبهه مقاومت، ملّت شریف ایران و لبنان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان برای ایشان مغفرت و علو درجات مسئلت می‌نمایم.

لاریجانی: جهاد نیروی‌های مقاومت جلوی گستاخی به مسلمانان را خواهد گرفت

مشاور رهبری انقلاب اسلامی در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

در پیام علی لاریجانی آمده است:

«شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه، حسن نصرالله قهرمان، به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان مسلمان به‌خصوص سلحشوران حزب‌الله لبنان و ملت لبنان بسیار تأثربرانگیر است، فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود.

این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگهدارد. در این روش دیوانگی ساختگی، آمریکا و غرب زمان را با الفاظ ظاهری سپری می‌کنند، اما در عمل با ارسال سلاح و تجهیزات وسیع مسیر این جنایات را مهیا می‌نمایند، لذا واقعاً شریک جرم این رژیم سفاک هستند و این امر در محاسبات مقاومت منطقه مدنظر قرار خواهد گرفت.

إن‌شاءالله با جهاد فراگیر نیروی‌های مقاومت در منطقه و هدایت‌های رهبری معظم، همگان در مقابله با این جانیان به پا خواهند خاست تا دیگر کسی در منطقه اجازۀ چنین گستاخی‌ای به ساحت مسلمانان پیدا نکند.

شهادت این مرد الهی را به خانوادۀ محترمشان و همۀ نیرو‌های مقاومت به‌خصوص اعضای حزب‌الله تسلیت عرض می‌کنم و قطعاً در آینده این رژیم درمانده با پیشمانی موجودیت خویش را از دست خواهد داد.»

روحانی: خون پاک و راه پوینده سیدحسن نصرالله زمینه‌ساز اخراج اشغالگران خواهد شد

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم در پیامی با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت اسلامی در پی حمله وحشیانه اسرائیل به بیروت تأکید کرد: خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در این پیام که عصر شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر کرده، افزود: شهادت سید مجاهدین، دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان، برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله، رضوان‌الله علیه و جمعی از فرماندهان سرافراز مقاومت اسلامی و مردم بی‌گناه در حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به بیروت، قلب همه مسلمانان، ملت ایران و آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد.

وی افزود: حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت و همان‌طور که تدبیر و پایداری او به اخراج اسرائیل غاصب از جنوب لبنان انجامید، خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد. ان‌شاءالله

روحانی ادامه داد: حزب‌الله لبنان نماد مقاومت و مأمن مردم لبنان با هر دین و آئین و نصرالله قهرمان، مترادف با شکست اسرائیل و سرافکندگی تجاوزگران است؛ قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت.

رئیس جمهور پیشین ایران تصریح کرد: گرچه رژیم اسرائیل از این جنایت احساس پیروزی موقت می‌کند، اما در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید و می‌بالد و نام شهدای خود را زنده و جاوید نگاه خواهد داشت. قدرت مقاومت در اتکا به خواست و توان مردمی، دفاع از آرمان آزادی و استقلال، خودباوری جوانان در ساخت ادوات دفاعی، برخورداری از سلاح شرف و ایمان و پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است که این قدرت بر اشغال، سلطه، تجاوز و تعدی صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد.

روحانی افزود: از خداوند منان برای سیدالشهدای مقاومت، سیدحسن نصرالله، علو درجات و محشور شدن با اولیای الهی، برای خانواده‌های شهدای سرافراز صبر و تسلا، برای حزب‌الله لبنان و مجاهدان بزرگ اسلام فتح مبین و برای مردم مقاوم قدس، رؤیت صبح صادق و رهایی از اشغال و جنگ‌طلبی صهیونیستی و زندگی در پرتو استقلال و آزادی حقیقی آرزومندم.

مخبر: پرچم سید حسن نصرالله هیچ گاه بر زمین نمی‌ماند

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، تاکید کرد: سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب‌های ما خواهد ماند.

در پیام محمد مخبر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

فرمانده بزرگ جبهه حق علیه باطل به آرزوی دیرینه خویش رسید و اکنون او نماد دیگری برای جهان اسلام و همه مبارزان جبهه مقاومت و آزادگان سراسر دنیا برای مردانگی و آزاده خواهی در طول تاریخ است.

سید حسن نصرالله از همان زمانی که رهبری حزب الله لبنان را به دست گرفت و جانشین دبیرکل شهید آن شد، می‌دانست که روزی اینچنین و نه در بستر مرگ و بیماری به لقاء پروردگار خویش خواهد رفت. او، چون مجاهدی نستوه و فرمانده‌ای مقتدر سال‌ها در مقابل جانیان صهیونیست ایستاد و ضربات متعددی به پیکره پوشالی آنها وارد آورد و بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت و در این مسیر حتی شهادت فرزند و نزدیک‌ترین یارانش نیز او را ذره‌ای از تحقق آرمان آزادی قدس متزلزل نساخت. او در طول یکسال گذشته نیز همچون پدری مهربان همواره نگران فلسطین و غزه بود و نگذاشت رژیم سفاک صهیونیستی بی محابا و بدون نگرانی به کشتار و نسل کشی خود در آن منطقه ادامه دهد.

رژیم نامشروع و اشغالگر قدس با اقدام رذیلانه اخیر، بیش از پیش درنده‌خویی خود را بر همگان اثبات کرد و نشان داد که این غده سرطانی و حامیانش برای نیل به اهداف نامشروع خود از هیچ اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی دریغ نخواهد کرد. بی‌شک خون پاک این شهید بزرگوار، موجب تقویت جبهه مقاومت و تثبیت پیروزی بزرگ مردم دلیر لبنان، فلسطین و غزه خواهد شد و به فضل خداوند متعال، آرمان آزادی فلسطین روز به روز درخشنده‌تر و قابل دسترس‌تر خواهد بود.

سید حسن نصرالله هماهنگونه که وعده الهی بوده برای همیشه زنده است و در قلب‌های ما خواهد ماند. پرچم او هیچ گاه بر زمین نمی‌ماند و جهادگران حزب خدا این بیرق را تا زمان نصرت الهی در برابر دیدگان صهیونیست‌های کودک کش پای برجا نگه می‌دارند.

از صمیم قلب پیام تبریک و تسلیت خود را تقدیم رهبری معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران، جریان مقاومت اسلامی در سراسر جهان و به ویژه لبنان عزیز، حزب الله سرافراز و خانواده معزز شهید نصرالله ابراز می‌دارم و یقین دارم خون پاک این شهید به سقوط ذلیلانه صهیونیست‌ها شتاب خواهد داد.

کدخدایی: جنایات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در مطلبی نوشت: آزادی‌خواهان جهان باید در مقابل جنایت‌کاران صهیونیست بایستند! جنایات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و جبهه شریف مقاومت باقدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی با اشاره به شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، نوشت: آنها باید بیدار شوند و اقدامات عملی و فوری انجام دهند. آزادی‌خواهان جهان باید در مقابل جنایت‌کاران صهیونیست بایستند! جنایات صهیونیست‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند و جبهه شریف مقاومت باقدرت به راه خود ادامه می‌دهد. حزب‌الله، نصرالله

عارف: جنایات ددمنشانه ی رژیم اشغالگر قدس روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است

انالله واناالیه راجعون

شهادت برادر مجاهد و فداکار حضرت حجت الاسلام والمسلمین  جناب آقای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به امت اسلامی و ملت لبنان، مقاومت فلسطین، رزمندگان جبهه‌ی مقاومت درسراسر جهان و ملت شریف ایران،خانواده های معزز این شهیدان سرافراز  و به ویژه به رهبر معظم انقلاب  تسلیت می گویم.

تسلیت در فقدان مرد بزرگی که زندگی خود را وقف دفاع از ملت مظلوم فلسطین و لبنان و آزادسازی قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی نمود و در این مسیر مقدس، فرزندان و اعضای خانواده اش را تقدیم کرد.

جنایات ددمنشانه ی رژیم اشغالگر قدس در کشتار بی‌رحمانه ی زنان و مردان و کودکان بی گناه، روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

امروز روز آزمون مهم برای همه ی جهانیان اعم از ملت‌ها و دولت‌ها است که در مقابل این جنایات و نسل کشی‌ها چه عکس العملی را نشان می‌دهند و در کدام جبهه قرار می‌گیرند؟ جبهه‌ی دفاع از مظلوم یا جبهه‌ی حمایت از ظالمان و متجاوزان از اخلاق و خوی انسانی ؟

به سران رژیم اشغالگر قدس هشدار می‌دهیم که خون بناحق ریخته شده مظلومان مسیر مقاومت به ویژه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان،باعث نابودی آنان خواهد شد.

باردیگر اعلام می داریم دولت و ملت ایران در کنار مقاومت اسلامی خواهند ماند و یقین داریم امتداد خون شهید نصرالله در جریان مقاومت خروشان خواهد بود.انشاالله 

ظریف: نقشه آشفته نتانیاهو برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد

محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی نوشت:

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

‏با قلبی اندوهگین خبر شهادت سید مقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهید سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم. بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

‏اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم و دولت شریف لبنان و تمامی نیروهای شریف مقاومت و آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم.
‏به امید پیروزی حق و شکست باطل، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.

‏محمد جواد ظریف

عراقچی: سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا

سید حسن نصرالله، سید مقاومت و فخر امت اسلامی، به خیل شهیدان راه شرافت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت اشغالگران آدم کش پیوست. این اولین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی ایستد. 

در مکتب اسلام، «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تاثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند.شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو.

اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران و همه اجزا و ارکان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم. بی تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود. انشاالله. 

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

سید عباس عراقچی

وزیر امور خارجه

کنعانی: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد یافت

سخنگوی وزارت امور خارجه طی پیام تسلیتی عنوان کرد: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ.

راه پرافتخار سید مقاومت جناب سیدحسن نصرالله ادامه خواهد یافت و آرمان مقدس او در آزادی قدس شریف محقق خواهد شد، انشاءالله.

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند که در زیر می‌خوانید.

رضایی: نصرالله، مجاهدی کبیر بود

محسن رضایی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«شهادت مجاهد کبیر، برادر عزیز ملت ایران، سید حسن نصرالله را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری و ملت سربلند لبنان و جبهه پرافتخار مقاومت تسلیت عرض می‌نمایم.»

وزیر ورزش: سید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی ادعا بود

احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان دولت چهاردهم با صدور پیام تسلیتی عنوان کرد: شهید عالی مقام سید حسن نصرالله مجاهدی نستوه، مبارزی واقعی و رهبری خالص و بی ادعا بود که نقش‌آفرینی این عالم ظلم‌ستیز در سربلندی و عزتمندی جبهه مقاومت مقابل دژخیمان صهیونیستی در تاریخ به ثبت رسید‌ه است.

سید حسن نصرالله با خلوص نیت و اندیشه‌های ظلم ستیزانه، ظفرمندی‌های ماندگاری را برای جبهه عظیم مقاومت به ارمغان آورد و همواره در مبارزاتی سخت و نفسگیر با شجاعت، شرافت و اقتدار در رویارویی با جنایتکاران و غاصبان صهیونیستی از حقوق مسلمانان و جبهه‌ی مقاومت دفاع می‌کرد.

آنچه در موشک‌باران وحشیانه ضاحیه‌ی بیروت توسط رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر با قساوت و بی‌رحمی رخ داده در استمرار حرکات ناجوانمردانه و ضد بشریت است و اکنون نیز که سید نصرالله عزیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد، زهی خیال باطل است که اشغالگران و سفاکان تصور کنند به پیروزی رسیده‌اند چرا که جبهه‌ی عزتمند مقاومت اسلامی لبنان همچنان با سربلندی و اقتدار به مسیر خود تا حصول پیروزی نهایی ادامه خواهد داد.

به نمایندگی از جامعه‌ی ورزش و جوانان ایران اسلامی، مراتب تسلیت و تعزیت را به حضرت ولیعصر (عج)، حضرت آیت الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان، جبهه مقاومت، به ملت سرافراز لبنان و به خاندان و بازماندگان شهید عالی مقام سید حسن نصرالله تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، علوّ درجات آن رهبر شجاع و عالم مبارز را مسألت دارم.

علی اکبر صالحی: مبارزه در راه حق شهید سید حسن نصرالله منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق و سوریه خواهد شد

 انا لله و انا الیه راجعون
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّـهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِيلاً

شهید والا مقام سید حسن نصر الله این فرزند رشید و شریف اهل بیت نبوت(ص)در تأسی به نیاکان خود حضرت حمزه سید الشهداء و ادامه دهنده راه قافله سالار شهیدان حضرت أبا عبد الله الحسین(ع) پرچم عزت و نصرت اسلام را برای چند دهد با افتخار و سربلندی به اهتزاز در آورد و آبرویی بزرگ برای امت اسلامی در راه مبارزه با ظالم ترین ظالمان جهان یعنی صهیونیسم خبیث کسب کرد.

شهادت مظلومانه این اسوه ایمان، اخلاق ،اخلاص،صداقت وجهاد فی سبیل الله حلقه وصلی بین دل های تمامی مؤمنان و آزادی خواهان جهان خواهد شد. یقینا مبارزه در راه حق شهید سید حسن نصرالله -همانگونه که بعد از شهادت حضرت حمزه(س) نهایتا منجر به فتح مکه شد-منجر به نصر عظیم مجاهدین در غزه و لبنان و یمن و عراق وسوریه خواهد شد.

دشمنان اسلام و امت اسلامی بدانند که «إن الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه». اکنون که سید حسن عزیز و بزرگوارمان میهمان بزم الهی است و مارا در فراق خودش دلسوخته و محزون و اندوهناک کرده است با او عهد و پیمان می بندیم که در ادامه راه او  و با پیروی از هدایت ها و ارشادات مقام معظم رهبری، سعی وافر در تحقق اهداف و آرمان های الهی او بجا آوریم.
ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم  الاعلون إن کنتم مومنین
علی اکبر صالحی

آستان قدس رضوی: شهادت این شخصیت برجسته تاریخ جبهه مقاومت فصل جدیدی از نبرد جبهه مقاومت با سگ هار صهیونیسم را رقم خواهد زد

َلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ

رژیم غاصب صهیونیستی و باند تبهکار حاکم بر این غده سرطانی، پس از جنایات پر شمار و ضد بشری یک سال گذشته در غزه، باردیگر خوی وحشی گری و تروریستی خود را در جنایت علیه آزادی خواهان جهان به نمایش گذاشت و با به شهادت رساندن مجاهد نستوه و اسوه مقاومت دبیر کل حزب الله قهرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین شهید جناب آقای سید حسن نصر الله، صفحه دیگری بر تاریخ سرشار از خونخواری و سفاکی خود افزود.

بدون شک شهادت این شخصیت برجسته تاریخ جبهه مقاومت که نقشی بی نظیر در فراگیری جهاد آزادی خواهان جهان علیه رژیم غاصب و خونخوار صهیونیستی داشته است، فصل جدیدی از نبرد جبهه مقاومت با سگ هار صهیونیسم را رقم خواهد زد.

آستان قدس رضوی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این فرمانده جاوید جبهه مقاومت به محضر حضرت ولیعصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، ملت شریف لبنان و همه آزادی خواهان جهان، اعلام می‌دارد که در لبیک به فرمان داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تمام توان و امکانات خود در کنار جبهه مقاومت اسلامی به ویژه رزمندگان و فرماندهان سلحشور حزب‌الله قهرمان ایستاده و به مدد همراهی ارادتمندان ساحت نورانی علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام، تا نقطه پایانی این جهاد فی سبیل الله در مسیر آزادی قدس شریف به حمایت از رزمندگان شجاع اسلام در جبهه مقاومت ادامه خواهد داد.

خادمان آستان قدس رضوی پیروان و ارادتمندان امام عزیز و بزرگواری هستند که به فرموده رهبر معظم انقلاب، پیام زندگی پرماجرای ایشان عبارت بوده است از «مبارزه دائمی خستگی ناپذیر». لذا در این شرایط تاریخی جبهه مقاومت نیز با تاسی به ساحت نورانی حضرت ثامن الحجج علیه السلام، ضمن اعلام همراهی و دعای خیر برای سربلندی و موفقیت جبهه مقاومت، از تمام آزادی خواهان جهان دعوت می کنند که به تبعیت از آموزه‌های الهی با تمام توان به مقابله با جنایت‌های روز افزون رژیم تروریست صهیونیستی و حامیان غربی این رژیم به ویژه آمریکای جنایتکار برخیزند.

شکی نیست که وعده الهی به زودی محقق می‌شود و این نبرد نابرابر با پیروزی و سربلندی جبهه حق به پایان خواهد رسید.

آستان قدس رضوی

محمدعلی ابطحی: رحمت خدا بر سید مقاومت

سالهای سال محبوبترین چهره جهان اسلام و عرب بود. هم مقاوم بود و هم شجاع وهم‌ عاقل واهل محاسبه.

جانش رابر‌کف‌گرفته بود و به نمایندگی از همه آزادیخواهان با شقی ترین وبی منطق ترین و جنایتکار ترین حکومت غاصب دنیا می‌جنگید.
‏مرگی غیر از شهادت برایش عار بود.

سید محمد خاتمی: شهید سرفراز و با فضیلت

شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سید حسن نصرالله که زندگی مومنانه و موثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل کشی و ستم معنی کرد، اینک بدیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادیخواهان و حق طلبان بخصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است.

ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است.

دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تایید قدرتهائی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.

در عین حال تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریست های وحشی در برابر وجدان های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می گردد.

درود به روان پاک این شهید عزیز و همه شهیدان لبنان مظلوم و طلب شفای عاجل برای آسیب دیدگان حوادث اخیر دارم. امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند. امیدوارم که همه‌ی مردم منطقه و جهان به ویژه ملت مظلوم و سرفراز فلسطین و محرومان و مقاومان گرانقدر در لبنان عزیز بتوانند طعم آزاد زیستن و سربلند زندگی کردن و استقلال و پیشرفت را بچشند. و خداوند بر این مهم توانا است.

اسحاق جهانگیری: شهادت سرفرازانه سید مقاومت

جهان، منطقه و ایران با گسترش امواج ترور وکشتار و نفوذ رژیم اشغالگر قدس و ادامه سکوت و بی عملی مجامع بین المللی و قدرت های غربی در موقعیتی مخاطره آمیز قرار گرفته است. اکنون اسرائیل در تکمیل جنایت‌ها و حملات خود به مردم بی‌دفاع غزه، لبنان مظلوم را عرصه ماجراجویی‌های خطرناک خود کرده است.

حملات تروریستی روز و شب گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت و جنایت بزرگ به شهادت رساندن مجاهد بزرگ، مدبر و شجاع، دبیرکل محبوب و مردمی حزب الله لبنان، جناب سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان تلاشی دیگر برای گسترش درگیری در منطقه و دستیابی به اهداف جنگ‌طلبانه دولت نتانیاهوست.

این شهادت سرفرازانه را به خاندان آن شهید بزرگ و حزب الله قهرمان، مردم مظلوم لبنان و فلسطین و گروه های مقاومت و آزادی خواهان منطقه و جهان و رهبر معظم انقلاب تسلیت می گویم.

این رخداد نشان داد که این رژیم هیچ پروایی از نقض مقررات بین المللی برای تحقق خواسته های نامشروع خود از جمله کشتار غیرنظامیان ندارد. به این لحاظ در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ منطقه‌ای، غرب و ایالات متحده مسئولیت مستقیمی در این باره خواهند داشت.

جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

فعال‌سازی کانال‌های دیپلماتیک دو و چندجانبه، جلب توجه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ترغیب ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و مستقل به حمایت از مقاومت و مقابله و محکوم‌سازی جنایات رژیم صهیونیستی و تقویت بازدارندگی ملی در ابعاد سیاسی اقتصادی و نظامی اولویت کنونی است.

تاریخ به زودی نشان خواهد داد که آنچه امروز بر منطقه می‌گذرد یعنی ترور و شهادت رهبران و فرماندهان محور مقاومت وکشتار مردم مظلوم لبنان وفلسطین نه پایان مقاومت که محرکه جدیدی برای تداوم این تفکر و روش خواهد بود.

احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس

«انا لله و انا الیه راجعون…

‏⁧سیدحسن نصرالله⁩ به یار شهیدش حاج قاسم⁩ پیوست تا ثابت کند شهادت هنر مردان الهی و سرنوشت محتوم دبیران کل حزب الله است.

‏نحن ان شاء الله بهم لاحقون…»

روح الله نجابت عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

«حق او به جز ⁧شهادت⁩ نبود، آن هم به دست شمر زمانه.»

علی بابایی کارنامی رییس کمیسیون اجتماعی

«شهادت هنر مردان خداست. سیدحسن نصرالله⁩ به اسطوره‌ای برای مقاومت تبدیل خواهد شد که یاد و راهش روشنی بخش دلهای رزمندگان مقاومت و نابودکننده رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود.»

عبدالحسین روح الامینی نماینده تهران

«شهادت بزرگترین پاداش الهی. طوبی لکم»

کوثری: حزب الله رهبران و رزمنده‌های بسیاری را تربیت کرده که آماده رزم هستند

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله روز گذشته اسرائیل به جنوب لبنان گفت: شهادت سید حسن نصرالله آن هم به دست خبیث‌ترین رژیم تاریخ را به ملت‌های آزاده و نهضت مقاومت تبریک و تسلیت می‌گوییم. قلب ما پر از درد است، اما مطمئنیم که حزب الله رهبران و رزمنده‌های بسیاری را تربیت کرده که آماده رزم هستند.

وی با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در درجه اول وظیفه سازمان ملل است که در این رابطه قطعنامه‌ای صادر کند وجلوی این جرثومه فساد را در منطقه بگیرد. این سازمان نه تنها باید در قالب بیانیه بلکه در عمل نیز پیگیری جنایت این رژیم باشد و این رژیم را محکوم کند.

وی بیان کرد: این رژیم وحشیانه علیه زنان و کودکان و منازل مسکونی اقدام می‌کند و اگر میدان رزم بود و این کار‌ها را انجام می‌داد ما می‌گفتیم میدان جنگ دو طرفه است، اما اینکه بمب بر روی سر زنان و کودکان و ساختمان‌های مسکونی بریزد اوج جنایت و خباثت این رژیم را می‌رساند.

وی تصریح کرد: نه تنها کشور‌های مسلمان باید به این قضیه ورود کنند واین رژیم را از لحاظ سیاسی و اقتصادی تحریم کنند بلکه باید سازمان ملل در این مورد ورود عملی داشته باشد.

کوثری تاکید کرد: قطعا در بحث جنایت‌های رژیم صهیونستی حمایت‌های آمریکا قرار دارد چرا که این همه تجهیزات و تسهیلات را آمریکا در اختیار این رژیم قرار می‌دهد و این رژیم با حمایت آمریکا دست به چنین جنایتی می‌زند.

وی تاکید کرد: این رژیم، چون حریف حماس و حزب الله نمی‌شود و نتوانسته اسرای خود را آزاد کند و به تونل‌های حماس دسترسی پیدا کند لذا اینگونه با مردم لبنان و غزه برخورد می‌کند.

نماینده مردم تهران درمجلس خاطرنشان کرد: به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم غزه و لبنان نشان دهنده خوی حیوانی این رژیم است و در حال حاضر باید همه کشور‌های مسلمان و آزادیخواه جهان به پا خیزند و این رژیم را در تحریم کامل اقتصادی و سیاسی قرار دهند.

غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران و محمدجواد عسکری نماینده داراب

«انالله و انا الیه راجعون»

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه

«مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا»

فرشاد ابراهیم پور نماینده ایذه و باغملک

«شهادت سید حسن نصرالله، نه پایان یک دوره، بلکه آغاز فصل جدیدی از مقاومت و انتقام است. دشمنان تصور نکنند که با حذف او می‌توانند ما را شکست دهند؛ چرا که خون او به مثابه شعله‌ای در قلب میلیون‌ها نفر خواهد سوخت. ما بر عهد خود با او و اصولش پایبندیم و انتقام سختی خواهیم گرفت. به زودی، صدای عدالت از دل‌های ما به گوش خواهد رسید. »

علی نیکزاد نایب رییس مجلس

«حزب الله قهرمان و محور مقاومت، فرماندهی بصیر، شجاع، دوراندیش و ولایتمدار را از دست داد. عروج این اسطوره جهاد را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

‏این شهادت‌ها عزم مجاهدان را برای مقابله با دشمنان تقویت خواهد کرد و پیروزی قطعی از آنِ حزب الله خواهد بود. ان‌شاءالله»

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

« شهادت مجاهد جاوید شهید سید حسن ⁧ نصرالله⁩ را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
‏از خون او نمی‌گذریم، خون‌بهای شهادت سید مقاومت، نابودی اسرائیل و آزادی قدس است.»

امیرحسین ثابتی نماینده تهران

«جمله ماندگار شهید سید حسن نصرالله در مراسم‌ تشییع شهید عماد مغنیه (بهمن ۱۳۸۶):

‏ما همگی فرزندان مکتبی هستیم که پیامبران آن شهیدند، امامان آن شهیدند و رهبران آن نیز شهید هستند...»

فاطمه محمدبیگی رییس فراکسیون زنان مجلس

«إِنا لِلَّه وَإِنَّا إِلَیْه رَاجعُون
‏وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
‏شهادتت مبارک سردار مقاومت ⁧ شهید سیدحسن نصرالله⁩. سلام ما را به حاج قاسم و دیگر شهدا برسان و مطمئن باش مقاومت هرگز سر خم نخواهد کرد.»

حسن قشقاوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

« همت طلب از باطن پیران سحرخیز
‏زیرا که یکی را ز دو عالم طلبیدند…»

احمد مرادی نماینده هرمزگان

«اینجانب شهادت سید الشهدای راه آزادی قدس شریف، سید حسن نصرالله را محضر رهبر معظم انقلاب و همه مردم ستمدیده فلسطین و لبنان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی با شهادت سید حسن نصرالله توهم ضربه به تشکیلات حزب الله را در سر دارد، اما حزب الله لبنان و محور مقاومت مستحکم تر از گذشته و با اراده پولادین آینده منطقه را رقم خواهند زد.»

تکمیل می گردد....

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.