صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به گزارش شهرآرانیوز؛ در آغازین روز‌های ماه مهر و در روز‌هایی که به نام گردشگری نام‌گذاری شده است، روز گذشته و با حضور فرماندار مشهد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مدیران تشکل‌های گردشگری استان، زنگ گردشگری و صلح در مدرسه «مهر علوی» نواخته شد.

به‌گزارش شهرآرا، در این مراسم معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان اینکه مشهد به‌واسطه بارگاه ملکوتی حضرت‌رضا (ع) سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و گردشگر از اقصی‌نقاط ایران و جهان است، افزود: در هفته گردشگری از خدمتگزاران به زائران بارگاه ملکوتی حضرت‌رضا (ع) که به‌عنوان فعالان حوزه گردشگری شناخته می‌شود، قدردانی می‌کنم.

محسن داوری همچنین خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه باید تلاش کنید تا بهترین نسل آینده مملکت را بسازید، افزود: عرصه گردشگری و زیارت در مشهد خادمان زیادی دارد که در‌نهایت صداقت برای میزبانی از زائران تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه سفر و تماشای مناطق دیدنی در جای‌جای دنیا و جهان مطلوب هر ایرانی است، تصریح کرد: سفر همواره تجربه‌های جدیدی پیش‌روی انسان‌ها قرار می‌دهد، اما فراهم‌سازی اسباب سفر می‌تواند تجربه مفید و کارآمدی برای سفر رقم بزند. در مشهد همواره این اسباب برای زائران فراهم بوده و در کنار مضجع نورانی امام هشتم (ع) که دلیل اصلی توسعه مشهد است، خوشبختانه مشهد به‌دلیل فراهم‌بودن اسباب میزبانی، یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور است.

اهداف زنگ گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: هدف از نواختن زنگ گردشگری، آشنایی دانش‌آموزان با سفر و ترویج فرهنگ گردشگری است. بی‌تردید برای شکل‌گیری فرایند سفر، ده‌ها دستگاه دولتی و خصوصی باید پای‌کار باشند تا پروسه گردشگری مطلوب در یک استان شکل بگیرد.
سیدجواد موسوی افزود: حضور دانش‌آموزان به‌عنوان همیار گردشگری می‌تواند به ظرفیتی مطلوب برای معرفی هر‌چه‌بیشتر ظرفیت‌های هدف گردشگری استان منجر شود.

وی با بیان اینکه باید بازشناسی دوباره‌ای در معرفی جاذبه‌های گردشگری مشهد و استان انجام شود، ادامه داد: تداوم سفر‌های داخلی به مسیر‌ها و مقاصد سنتی گردشگی، تنوع‌بخشی گردشگری داخلی با محوریت انواع گردشگری نظیر گردشگری خانواده‌محور، گردشگری زیارتی و معنوی، گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی، گردشگری ماجراجویانه، گردشگری خوراک، گردشگری روستایی و عشایری، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری ورزشی، گردشگری رویدادمحور و... از‌جمله‌اهداف زنگ گردشگری است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن علوی، از مؤسسان مدارس مهر علوی، گزارشی از این مدارس ارائه کرد و گفت: فعالیت نخستین مدرسه مهر علوی سال ۱۳۸۵ با چهل دانش‌آموز آغاز شد و اکنون ۴۲۰ دانش‌آموز در مدارس علوی تحصیل می‌کنند.

وی رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان را از اهداف مدارس مهر علوی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه فرزندان ایتام در مدارس علوی تحصیل می‌کنند، مهارت‌آموزی برای آنها در دستور‌کار قرار دارد و در مدارس متوسطه چهار کارگاه عملی که منجر به حرفه‌آموزی دانش‌آموزان می‌شود، فعال است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.