صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، بی‌هیچ نشانه‌ای از تأثر و بدون توجه به احساسات انسان‌دوستانه مردم جهان با نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در پی جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، بی‌هیچ نشانه‌ای از تأثر و بدون توجه به احساسات انسان‌دوستانه مردم جهان که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به شدت جریحه‌دار شده است، با نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس دیدار کرد و مواضعی را گرفت که بار دیگر نشان داد سیاست‌های جنگ‌طلبانه ایالات متحده، ارتباطی با رئیس جمهور این کشور که از کدام حزب باشد ندارد!

عبور از ظاهرسازی

هریس که نماینده حزب دموکرات برای انتخابات پیش روی امریکا‌ست، در شرایطی که خون‌ریزی‌های جنون‌آمیز رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان و غزه به اوج خود رسیده، با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد. این ملاقات نه‌تن‌ها حاوی ابراز تأسف از شرایط منطقه نبود، بلکه کامالا هریس با تأکید بر تعهد بی‌چون و چرای واشنگتن به تل‌آویو، ثابت کرد که حتی از بایدن هم تندروتر است. 

حدودا چهار ماه قبل بود که جو بایدن، تحت فشار شدید رسانه‌ها و افکار عمومی، اظهار کرد که آمریکا از عملیات نظامی در رفح حمایت نمی‌کند، هرچند که در عمل راه دیگری را در پیش گرفت. این در حالی است که هریس حتی در ظاهر هم تلاش نمی‌کند تا از جنایات بی‌حد و حصر نتانیاهو ابراز ناخرسندی و تلویحا این رژیم کودک‌کش را به پایان دادن دست‌درازی هایش در منطقه دعوت کند.

انطباق دو حزب

در پی به شهادت رسیدن سید حسن نصرا...، توسط رژیم غاصب صهیونیستی کامالا هریس بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن به جای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، به حمایت از آن پرداخته است. او با کمال وقاحت اقدامات صهیونیست‌ها را یک «اقدام عادلانه» توصیف کرده است. 

با اینکه دموکرات‌ها در آمریکا معمولا نقاب پرهیز ظاهری از تندروی، رعایت اصول دیپلماتیک، احترام به افکار عمومی بر چهره دارند، کامالا هریس با مواضع اخیر خود نشان داد که در زمره رادیکال‌ترین سیاست‌مداران معاصر است و پیروزی او در انتخابات آینده می‌تواند به روی کار آمدن یک ترامپ جدید، این بار از حزب دموکرات، منجر شود.

تغییر نقاب 

مواضع اخیر هریس در حالی با واکنش افکار عمومی روبه‌رو شده است که او در گذشته، به عنوان وکیلی متعهد به حمایت از زنان و کودکان آسیب‌دیده، فعالیت می‌کرده و با ژستی انسان‌دوستانه، برهه‌ای از عمر کاری خود را برای رزومه‌سازی به دفاع از حقوق زنان و کودکان مظلوم اختصاص داده است. در زمین سیاست اما، وضع به شکل دیگری پیش می‌رود و کامالا هریس، به مدافع کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌گناه لبنان و فلسطین، در میدانی تازه ظاهر شده است.

این تغییر رویکرد فاحش، نشان‌دهنده ریاکاری معاون رئیس‌جهور آمریکا در بازنمایی خودش به عنوان یک سیاست‌مدار کارکشته است و ثابت می‌کند که او به چیزی جز حفظ منافع مشترک نظامی و اقتصادی آمریکا و اسرائیل فکر نمی‌کند، حتی اگر این مواضع به قیمت جان انبوهی از زنان و کودکان بی‌گناه منجر شود.

جنگ زرگری توهین‌آمیز

مواضع اخیر هریس، از منظر سیاسی، واقعیت تأیید شده‌ای درباره ایالات متحده را، عریان‌تر از همیشه، برملا می‌کند، اینکه دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، در حمایت از اسرائیل و البته دشمنی با ایران و کل محور مقاومت، رویکرد یکسانی دارند و سیاست‌های خصمانه و جنگ‌طلبانه آمریکا هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد. ایالات متحده، به‌عنوان مهم‌ترین حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، سلطه‌گری و تجاوز را به عنوان یکی از اصول اساسی سیاست خارجی خود در نظر گرفته و همه سیاست‌مدارانش از این خط فکری پیروی می‌کنند، خواه هریس بر مسند قدرت باشد، خواه ترامپ.

مدعیانی که خود را کودن خطاب می‌کنند 

هم‌زمان با وقایع عجیبی که جهان تجربه می‌کند، تنور انتخابات آمریکا هم داغ شده و در مناظرات انتخاباتی اخیر، هریس و ترامپ با حملات تند به یکدیگر، روحیه ضداخلاقی و جنگ‌طلبانه خود را نمایان کرده‌اند. دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی خود را «یک معلول ذهنی» خطاب کرده و در مقابل هریس هم، با واکاوی طعنه‌آمیز پرونده اخلاقی ترامپ، از خجالت او درآمده و در ریشخند کردن بی‌ملاحظه‌ترین سیاست‌مدار معاصر آمریکا سنگ تمام گذاشته است.

تهدید جهان از سوی امریکا 

حمایت مقامات امنیتی و نظامی آمریکا از کامالا هریس هم این واقعیت را عیان می‌کند که در صورت پیروزی او، سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا بی‌تغییر باقی خواهد ماند و ترامپ‌هراسی چیزی فراتر از یک ترفند تبلیغاتی نیست. بیش از ۷۰۰ مقام امنیت ملی و نظامی سابق ایالات متحده، هریس را «مدافع ایده‌آل‌های دموکراتیک آمریکا» دانسته و این در حالی است که او به‌صراحت نشان داده که به دنبال حفظ وضعیت نظامی ایالات متحده به‌عنوان «مرگ‌بارترین نیرو در جهان» است. 

این عبارات به‌روشنی نمایانگر سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه، به‌عنوان یک تهدید جهانی، است. سران این کشور با حمایت بی‌قیدوشرط خود از اسرائیل به دنبال گسترش سلطه‌گری و تجاوز در سطح بین‌المللی هستند. این سیاست‌ها تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی خواهد بود و آینده جهان را ناامن‌تر خواهند کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.