صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از کاهش محسوس دمای مشهد از بعدازظهر جمعه، خبر داد.

محمد غیوری‌خواه در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره‌ای، به تناوب از فردا تا اوایل هفته آینده برای مناطقی از خراسان رضوی به‌ویژه شمال‌غرب و دامنه‌های هزارمسجد و بینالود، رگبار باران، وقوع رعدوبرق، آب‌گرفتگی معابر و احتمال ایجاد رواناب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت، افزایش سرعت وزش باد به‌ویژه در مناطق مستعد مانند شمال‌شرق استان، کلات و سرخس، همراه با خیزش و انتقال گردوخاک، افزایش غلظت ذرات معلق در هوا با احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید و احتمال آسیب به سازه‌ها رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روز جمعه تا اوایل وقت روند افزایشی دمای هوا در مشهد و خراسان رضوی تداوم خواهد داشت و از بعدازظهر جمعه، روند کاهشی دما آغاز می‌گردد. (با تأکید بر اعتبار هشدار سطح زرد هواشناسی، شماره ۲۹ مورخ ۱۰ مهر ۱۴۰۳)

بنابر گفته غیوری‌خواه، طی ۲۴ ساعت گذشته، قوچان با دمای ۱۰ درجه و سرخس با دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند. همچنین طی این مدت، بیشترین شدت وزش باد از سبزوار با سرعت ۴۷ کیلومتربرساعت ثبت شده است.

وی ادامه داد: دمای کلانشهر مشهد طی شبانه‌روز گذشته بین ۱۳ تا ۲۷ درجه به ثبت رسیده است و امروز با افزایش نسبی، به ۱۷ و ۳۱ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: فردا، پنجشنبه، مشهد در گرم‌ترین ساعات دمای ۳۵ درجه را تجربه خواهد کرد، اما جمعه ظهر این عدد به ۲۶، شنبه ۲۱ و یکشنبه ۲۰ درجه خواهد رسید. همچنین از فردا تا روز دوشنبه، در ارتفاعات مشهد رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.