صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارویی را نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دانست و از تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جبران نقدینگی داروخانه‌ها خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا ظفرقندی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی ایران فارما در مصلی امام خمینی افزود: قرار است نیاز‌های ارزی را با کمک بانک مرکزی و با ارایه تسهیلات برای جبران نقدینگی پرداخت کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت علمی در صنعت دارویی کشور و اینکه این عرصه جزو مفاخر ایران به شمار می‌رود، اظهار داشت: هم افزایی و تولید بهتر و باکیفیت‌تر در عرصه دارو ضروری است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید نیاز‌های کشور و صادرات دارو به حد قابل قبولی برسد و در این راستا آنچه در عرصه خودکفایی واقعی، مورد نیاز است، تامین مواداولیه دارویی در داخل کشور است.

ظفرقندی خودکفایی در تامین مواد اولیه دارویی را نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: زیبنده کشورما نیست که مردم از کمبود و یا بحران دارو رنج ببرند.

وی ادامه داد: باید با سرمایه گذاری، تولید علم، وارد کردن تکنولوژی و زحمت کشیدن برای ساخت دارو تلاش کنیم و انتظار ما آن است که این کار با انجام وظایف وزارت بهداشت و تلاش صاحبان صنایع دارویی محقق شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید بر اساس قانون برنامه هفتم در حوزه دارو سالی یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

ظفرقندی با یادآوری این نکته که علم داروسازی روز به روز در حال گسترش است، دارو‌های باتیک و شیمیایی را از جمله دارو‌های جدید در صنعت دارویی دانست و افزود: ما باید در مرز‌های علمی دارویی دنیا حرکت کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.