صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی با رویکرد نوآورانه خود توانسته به مرحله‌ای از بلوغ و تأثیرگذاری دست یابد و نقش مهمی در تقویت هویت ادبی و حماسی منطقه خراسان ایفا کند.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، مجید عسگری در نشست خبری چهارمین جایزه ملی داستان حماسی که امروز (۱۲ مهر ماه) در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این جایزه در چهارمین دوره خود به مرحله‌ای از بلوغ دست یافته است.

وی افزود: باوجود برگزاری تنها چهار دوره، این جایزه توانسته به بالندگی و تأثیرگذاری مناسبی دست یابد؛ اگرچه دارای نقاط ضعفی نیز است.

رئیس چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی با بیان اینکه جایزه داستان حماسی رویکرد نوآورانه‌ای دارد، گفت: برخلاف دیگر جوایز ادبی که معمولاً به نام یک هنرمند خاص یا قالب ویژه طراحی می‌شوند، این جایزه موضوع خود را بر اساس نوآوری قرار داده است و توانسته تنوع وسیعی را در سراسر کشور حفظ کند.

وی اشاره کرد: این جایزه فرصتی را برای نویسندگانی که به داستان‌های کهن، دینی، و تاریخی معاصر علاقه‌مندند، فراهم کرده تا آثار جدیدی را خلق کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به تأثیر رویداد‌های اخیر بر نیاز به ایجاد روحیه حماسی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به چالش‌های فعلی و روحیه جمعی موجود، نیاز است که از ابزار هنر برای ایجاد انگیزش استفاده شود.

عسگری خاطرنشان کرد: این جایزه توانسته انگیزه‌های درونی نویسندگان را بیدار کرده و ارتباط نوینی بین هنر و جامعه ایجاد کند. حوزه هنری خراسان رضوی با ایجاد این جایزه، نقش مهمی در بازگرداندن هویت ادبی و حماسی به منطقه خراسان ایفا کرده است.

او افزود: اگرچه هنوز تا دستیابی به نقطه مطلوب و تولید آثار ویژه راه زیادی در پیش داریم، این جایزه توانسته فضای جدیدی را در عرصه ملی ایجاد کند.

به عقیده وی، این تحولات باعث شده‌اند که مشهد و خراسان دوباره به عنوان مهد ادبیات حماسی ایران شناخته شوند و تأکید کرد که این جایزه توانسته بنیاد‌های هویت ایرانی و اسلامی را در این منطقه تقویت کند.

وی در پایان، خطاب به حاضران گفت: امیدواریم با ادامه این مسیر، به نتایج مطلوب‌تری دست یابیم و آثار خاصی را در این عرصه ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.