صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سقوط از درخت گردو بلای جان هرساله باغداران

  • کد خبر: ۲۹۲۶۹۳
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی خراسان رضوی گفت: افرادی که به شکل سنتی و بدون استفاده از تجهیزات محافظتی به گردو چینی اقدام می‌کنند، امکان دارد دچار سقوط از درخت گردو شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، هر ساله با آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی به خصوص محصولات باغی و درختی شاهد سقوط کشاورزان و باغداران از درختان میوه به خصوص درخت گردو هستیم. همه ساله در روستا‌های اطراف بر اثر سقوط از درخت گردو در زمان برداشت محصول به دلیل اهمال کاری افراد صدمات جبران ناپذیر به خصوص مرگ را این موضوع به همراه دارد.



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با تایید این مطلب تصریح کرد: با آغاز برداشت گردو در باغات سطح استان، باغداران برای برداشت محصول نکات ایمنی را باید رعایت کنند که شاهد سوانح تلخ و جبران ناپذیری نباشیم.

به گفته میری دیسفانی، افرادی که به شکل سنتی و بدون استفاده از تجهیزات محافظتی به گردو چینی اقدام می‌کنند، امکان دارد دچار سقوط از درخت گردو شوند.

وی افزود: در مواقع باد شدید از رفتن به بالای درخت بلند و سرشاخه‌ها پرهیز کنند. قطعا استفاده از کمربند‌های ایمنی، کلاه ایمنی، لباس و کفش مناسب برای بالا رفتن از درخت بمنظور برداشت گردو ضروری است.

وی گفت: از ایستادن بر روی شاخه‌های نازک و پوسیده خودداری کنند تا با سقوط به بدن آن‌ها آسیبی وارد نشود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.