صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رهبر انصارالله: آمریکا در کشتار‌ها و فجایع علیه ملت فلسطین دست دارد

  • کد خبر: ۲۹۲۸۹۴
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
رهبر جنبش انصارالله یمن در سالگرد عملیات طوفان الاقصی با اشاره به جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی تأکید کرد که کشتار بیمارستان المعمدانی، اردوگاه جبالیا و مدرسه الفاخوره به عنوان صفحاتی سیاه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالملک الحوثی در سخنانی به مناسبت اولین سالروز آغاز عملیات طوفان الأقصی گفت که دشمن اسرائیلی در طول یک سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار حمله هوایی و توپخانه‌ای علیه نوار غزه انجام داده است.

وی گفت: دشمن اسرائیلی (طی یک سال) از حدود یک‌صد تُن مواد منفجره اعم از بمب، موشک و گلوله‌هایی که آمریکا در اختیار آن قرار داده، استفاده کرده است؛ نزدیک به ۱۵۰ هزار فلسطینی شهید، مفقود و مجروح شده‌اند و پیکر‌های ۷هزار و ۸۲۰ فلسطینی در غزه دفن نشد، به بیمارستان هم منتقل نشد و حتی اطلاعات آنها ثبت نشد و تمام این ارقام تخمینی هستند.

وی افزود: دشمن از تمام ظرفیت خود استفاده کرد و آمریکا، انگلیس و غرب هم از دشمن برای حمله به غزه حمایت کردند. دشمن با ارتشی مشتمل بر ۳۵۰ هزار سرباز نظامی و ذخیره به غزه حمله کرد، پنج لشکر نظامی اعم از نیروی دریایی، زمینی و هوایی به غزه اعزام شدند و این وحشیانه‌ترین و خشن‌ترین حمله در تاریخ جنگ‌هاست.

الحوثی تصریح کرد: دشمن اسرائیلی نزدیک به ۳هزار و ۷۰۰ جنایت علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شد، کشتار‌های بیمارستان المعمدانی، اردوگاه جبالیا و مدرسه الفاخوره هولناک‌ترین این کشتار‌ها بود که وجدان بشری آن را فراموش نخواهد کرد و به عنوان یک صفحه سیاه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

الحوثی همچنین گفت: در جریان قتل عام بیمارستان المعمدانی در یک حمله نزدیک به ۵۰۰ نفر شهید و ۷۰۰ نفر زخمی شدند که وجدان بشری در جهان آن را هرگز فراموش نخواهد کرد، در جریان کشتار اردوگاه جبالیا نیز بیش از ۴۰۰ نفر شهید و زخمی و در حمله به مدرسه الفاخوره نیز بیش از ۲۰۰ نفر شهید و زخمی شدند.

وی افزود: عواقب کشتار الطحین (در میدان النابلسی غزه) نیز که به شهادت و زخمی شدن یک هزار نفر منجر شد، هرگز صهیونیست‌ها را رها نخواهد کرد. در جریان کشتار بیمارستان الشفاء نیز ۴۰۰ نفر شهید و زخمی شده و ۳۰۰ نفر اعم از بیمار، کودک، زن و معلول با خونسردی اعدام شدند.

رهبر انصارالله تأکید کرد: آمریکایی ها ده‌ها هزار تُن ابزار‌های جنگی و جنایی را با صد‌ها هواپیمای غول پیکر باری و بیش از یک‌صد کشتی برای دشمن اسرائیلی ارسال کردند، آمریکا از اوایل دهه ۱۹۷۰ بیش از نیم قرن است که پیوسته مقادیر زیادی سلاح به دشمن اسرائیلی ارسال می‌کند، آمریکا شریک و حامی مالی جنایت‌های دشمن صهیونیستی است و در کشتار‌ها و فجایع علیه ملت فلسطین دست دارد.

سید عبدالملک الحوثی همچنین گفت: دشمن اسرائیلی ۸۱۴ مسجد و به عبارتی ۷۹ درصد مساجد نوار غزه را در چارچوب جنگ اعلامی خود علیه اسلام، ویران کرد، دشمن اسرائیلی با هتک حرمت مساجد، قرآن‌های موجود در این مساجد را سوزاند و نمازگزاران را قتل‌عام کرد و آخرین مورد نیز شب گذشته در دیرالبلح رخ داد.

وی اظهار داشت: دشمن اسرائیلی تجاوزاتش در کرانه باختری را افزایش داد و این جنایت‌ها به دلیل آغاز نبرد طوفان الأقصی نبود بلکه این جنایت‌های دشمن در طول تاریخ وجود داشته است، تعدادی اسرای فلسطینی در کرانه باختری نیز به ۱۱ هزار نفر و شهدا نیز به ۷۵۰ نفر و زخمی‌ها نیز به بیش از ۶هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

وی افزود: جنگ نسل‌کُشی در نوار غزه در ادامه شیوه‌های دشمن برای نابودی هویت فلسطینی و کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها است، جنگ نسل‌کشی علیه غزه و اعراب را تعداد زیادی از صهیونیست‌ها تحت عنوان «جنگ مقدس» تکرار کرده‌اند، در مقابل همه جنایت‌های صهیونیستی، ظلم، جنگ نسل‌کُشی، گرسنه‌سازی و محاصره شدید، پایداری مجاهدان و مردم غزه بسیار بزرگ بود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.