صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشهد، پیشگام در پایش امواج الکترومغناطیسی شهری

  • کد خبر: ۲۹۳۰۱۳
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از پایش امواج الکترومغناطیسی شهری با استفاده از تجهیزات نوین خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد پذیرا با اعلام این خبر، اظهار کرد: تجهیزات الکترونیکی و امواج الکترومغناطیسی به بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند و با توجه به تاثیرات آن بر سلامت انسان، پایش و بررسی این امواج در کلان‌شهر‌ها امری ضروری است. امواج الکترومغناطیسی می‌توانند موجب اختلالات جدی در سلامت، رفتار و افکار انسان‌ها شوند به همین دلیل همواره بر آگاهی‌رسانی و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه تاکید می‌شود.

وی افزود: به همین منظور و بنا به رسالت اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی معاونت محیط زیست و خدمات شهری، پایش امواج الکترومغناطیس سطح شهر مشهد به صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر بالغ بر ۵۵۰ کیلومتر از معابر اصلی شهر شامل مناطق ۱، ۸، ۱۱، ثامن و بخشی از مناطق ۲، ۷، ۶، ۵ و ۴ پایش و تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰۰ نقطه برداشت شده است که به طور میانگین شدت میدان الکتریکی این نقاط ۲.۱ ولت بر متر است، این مقدار یک دهم سطوح مرجع پرتوگیری مردمی قید شده در استاندارد ۸۵۶۷ است. 

پذیرا در نهایت تاکید کرد: کلان شهر مشهد مقدس به عنوان اولین شهر در کشور اقدام به پایش شدت امواج الکترومغناطیس در سطح شهر با استفاده از تجهیزات نوین کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.