صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اورژانس مشهد بیش از ۱۷۷ هزار بیمار را در نیمه نخست امسال امدادرسانی کرد

  • کد خبر: ۲۹۳۱۸۵
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۷۷ هزار و ۳۳۵ بیمار و مصدوم در نیمه نخست امسال با ماموریت‌های حوادث ترافیکی و غیرترافیکی اورژانس ۱۱۵ مشهد امدادرسانی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی افزود: از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۱۹ مصدوم مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۴۳ هزار و ۸۱۶ بیمار مربوط به حوادث غیر ترافیکی است.

وی ادامه داد: در این مدت ۶۶۷ هزار و ۹۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که ۲۲ درصد از این تماس‌ها مشاوره‌ای و نزدیک به پنج درصد مزاحمتی بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: نزدیک به ۴۴ درصد تماس‌ها با اورژانس نامرتبط بوده و بیش از ۲۹ درصد تماس‌ها منجر به مأموریت شده است.

وی گفت: در این بازه زمانی ۲۱۱ هزار و ۷۴۶ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ مشهد انجام شده است که از این تعداد نزدیک به ۱۶ درصد ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی و بیش از ۸۴ درصد آنها مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

یزدانی افزود: در این مدت ۳۳ هزار و ۱۹۱ حادثه ترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد افزایش داشته است.

۱۵۴ فوتی ناشی از حوادث ترافیکی

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: حوادث ترافیکی امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه منجر به ۱۵۴ فوتی شده است.

وی گفت: در این ماموریت‌ها، پنج هزار و ۵۷۱ مصدوم توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان و ۲۷ هزار و ۹۴۸ مصدوم توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

یزدانی بیان کرد: همچنین در نیمه نخست امسال ۱۷۸ هزار و ۵۵۵ ماموریت حادثه غیرترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که حوادث غیرترافیکی امسال ۲ هزار و ۹۳۶ فوتی داشته است، افزود: در این ماموریت‌ها، ۶۱ هزار و ۸۴۹ مصدوم و بیمار توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان و ۸۱ هزار و ۹۶۷ بیمار و مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۶ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۱۸۳ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۵ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با زیر پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.