صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی: اصالت خانواده می‌تواند حقوق کودک را تامین کند

  • کد خبر: ۲۹۳۱۹۵
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: اصالت خانواده می‌تواند فرزندان سالمی را برای شما به وجود بیاورد که آن زمان حقوق کودک در آنجا رعایت می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رضا زرندی امروز، ۱۷ مهرماه، در همایش بین‌المللی حقوق کودک که در هتل پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: حقوق کودک در اسلام مبحثی بسیار سنگین و دارای ابعاد مختلف است. با توجه به اینکه شکل‌گیری شخصیت کودک متاثر از عوامل مختلفی از جمله وراثت و محیط است، بنابراین باید به حقوق کودک قبل از تولد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: استعداد‌های کودک در مرحله قوه است که باید به فعلیت برسد. نسبت به کودک نباید تنها از فعلیت فعال نگریست، بلکه باید از قابلیت قابل هم مورد توجه قرار داد. یکی از مباحث مهم برای بررسی حقوق کودک مساله وراثت است. اسلام برای اینکه حقوق کودک از نظر وراثت تامین شود، به نکات بسیار حساسی اشاره می‌کند که یکی از آنها انتخاب یک مادر شایسته و صالح برای زوج و همین‌طور انتخاب مرد و همسر شایسته برای زوجه است.



زرندی ادامه داد: از این جهت خصوصیات و ویژگی‌هایی را برای یک همسر شایسته و صالح ذکر می‌کند که اول ایمان است. برای انتخاب همسر باید به شرط ایمان توجه کرد که اگر لحاظ نشود آسیب‌هایی متوجه انسان می‌شود، به اندازه‌ای که شایستگی یک عبد و کنیز آن از یک فرد آزاد بالاتر است. یکی دیگر از ویژگی‌ها اصالت خانوادگی است. در سفارشات مختلف اسلام برای خانواده ذکر شده انسان باید با خانواده‌ای وصلت کند که اصالت داشته و از خانواده‌ای شریف و خوشنام باشد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی بیان کرد: در مورد ازدواج معمولا دو نکته مورد توجه همه جوان‌ها قرار دارد که نکته حساس و اساسی است، اما اسلام بیان می‌کند که فقط نباید به این دو نکته توجه کنید و آن دو نکته زیبایی و مال و ثروت است. اسلام از این غافل نیست، اما می‌گوید ایمان بر آن مقدم است. اصالت خانواده می‌تواند فرزندان سالمی را برای شما به وجود بیاورد که آن زمان حقوق کودک در آنجا رعایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که باید برای ازدواج به آن توجه کرد این است که اگر می‌خواهید هوش کودک را تامین کنید و عقل کودک تضمین شود باید به فکر باشید با چه کسی ازدواج می‌کنید. اسلام اشاره می‌کند باید به سلامت جسم و جان کودک اهمیت دهید که از حقوق کودک است، بابد قبل از ازدواج به این حق توجه شود، بنابراین یکی از سفارشات اسلام این است که با فرد میگسار ازدواج نکنید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.