صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دلیل رکود چندساله در بازار مسکن مشهد چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۳۲۳۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
یک فعال حوزه اقتصاد مسکن گفت: قیمت مسکن در مشهد از برخی کلانشهر‌ها پایین‌تر است. در نتیجه شهر مشهد فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران دارد.

علیرضا قرایی در گفت گو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت ساخت‌و‌ساز در بازار مسکن تصریح کرد: اگر شهرها را در پنج سال منتهی به سال ۱۴۰۱ و از لحاظ پروانه صادره مقایسه کنیم؛ مثلا مشهد را با شیراز، کرج و اصفهان مقایسه کنیم مشهد بیشترین تولید مسکن را درمقایسه با کلانشهر‌های دیگر داشته است، اما مشکلی که وجود دارد این است که قیمت مسکن در شهر مشهد از همه این کلان‌شهر‌ها پایین‌تر است.

به گفته وی، شاید برای مصرف‌کنندگان این جای تعجب باشد که قیمت مسکن در مشهد از کرج، شیراز، اصفهان و تهران خیلی پایین‌تر است؛ در نتیجه شهر مشهد فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای خراسان رضوی ادامه داد: چون بروکراسی اداری در شهر مشهد اعم (فرایند صدور پروانه و شروع عملیات ساخت) زیاد است، در نتیجه سودآوری سازندگان با این قیمت‌های پایین توجیهی ندارد و بر این اساس در چند سال گذشته رکود در صنعت ساختمان مشهد مشهود بوده است.

وی افرود: هم اکنون مشکلی که داریم این است که پروژه‌های کمتری درمقایسه با گذشته شروع به فعالیت کرده است؛ این یک زنگ خطر را برای مدیران شهری و استانی به صدا در می‌آورد که احتمال جهش قیمت مسکن در مشهد نسبت به سایر کلانشهر‌ها بیشتر شود.

این فعال حوزه صنعت مسکن ادامه داد: همان‌طور که شاهد هستید با همین قیمت پایینی که در شهر مشهد حاکم است، مسکن از دسترس مردم و شهروندان خارج است. خانه‌اولی‌ها نمی‌توانند صاحب خانه بشوند درنتیجه این یک دقت و برنامه‌ریزی بیشتری را می‌طلبد؛ متاسفانه یک مدیریت واحد در استان و در شهر نداریم و این مسائل دست‌به‌دست هم داده است که سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان دلزده شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.