صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دارو‌های نسل جدید دیابت به حمایت‌های بیمه‌ای نیاز دارد

  • کد خبر: ۲۹۳۲۵۷
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
رئیس هیات مدیره انجمن دیابت گابریک گفت: مشکلات مربوط به قرار گرفتن دارو‌ها تحت پوشش بیمه به‌ویژه بیمه دارو‌های نسل جدید مانند دیابت باید با همت مسئولان برطرف شود و شاهد ارتقای سلامت افراد جامعه باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا استقامتی افزود: صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه‌بر است، زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می‌گذرد و سال‌ها طول می‌کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلان است.

وی با بیان اینکه صنعت داروسازی به حمایت‌های بیمه‌ای نیاز دارد، اظهارداشت: اغلب افراد به دلیل هزینه برخی دارو‌ها شاید امکان خرید آن را نداشته باشند؛ از اینرو ضروری است که از مسیر قانونی و پوشش‌های بیمه‌ای این مشکل برطرف شود. 

استقامتی با بیان اینکه گردهمایی‌های تخصصی بستر هم‌افزایی علمی و افزایش عدالت در دسترسی به درمان‌های نوین هستند، گفت: برگزاری همایش‌های داخلی و خارجی می‌تواند برای ارتقای دانش پزشکان بسیار مفید باشد و پزشکان با حضور در این همایش‌ها تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد و می‌توانند دانش خود را به‌روز کنند یا در اختیار دیگر همکاران قرار دهند و از روش‌های جدید درمانی که در مرحله مطالعاتی هستند با خبر شده و در مورد چالش‌های رشته‌های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن دیابت گابریک تصریح کرد: ضروریست از پزشکان متخصص بالینی در همایش‌ها به دلیل ارتباط با بیماران و آشنایی آنها با چالش‌های دارویی دعوت شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.