صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حضور زنان نویسنده در رویداد ملی ادبیات حماسی بیش از مردان بود

  • کد خبر: ۲۹۳۲۵۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در رویداد ملی ادبیات حماسی حضور و آثار ارسالی بانوان حدود ۱/۵ برابر آقایان بوده است.

حدیث فاطمی | شهرآرانیوز، مجید عسکری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مشارکت بانوان چه در بخش نویسندگان درجه یک کشور چه در حوزه‌ی ادبیات تاریخ شفاهی و چه در حوزه‌ی ادبیات داستانی در اختتامیه‌ی چهارمین جایزه‌ی ملی ادبیات حماسی که در مشهد برگزار شد بسیار پررنگ بوده است.

عسکری افزود: آثار ارسالی بانوان نویسنده در این رویداد بیش از مردان بوده است. تعداد آثار حدود یک و نیم برابر بیشتر بوده که نشان می‌دهد نسل جدیدی از بانوان نویسنده در عرصه ادبیات حماسی حضور دارند و قلم می‌زنند.

وی در مورد ارتباط دوسویه‌ی هنر نویسندگی و بانوان اظهار کرد: نویسندگی هنری مرتبط با تخیل است. ضمن اینکه بانوان به دلیل داشتن فرصت بیشتر، از توانمندی بیشتری هم برخوردارند و برای قلم زدن در حوزه‌ی حماسه تمرکز بهتری دارند.

عسکری تصریح کرد: با توجه به این که جمهوری اسلامی ایران و ادبیات انقلاب اسلامی با تفکر انقلابی و اجتماعی کردن نقش زن مسلمان موافق است، زمینه‌های رشد و بالندگی بانوان نویسنده‌ی کشورمان نیز بیش از پیش فراهم شده و آینده‌ امیدبخشی برای این قشر را می توان پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه مشهد و خراسان در زمینه‌ی نویسندگی و ادبیات همیشه مکتب‌ساز بوده است، تشریح کرد: به‌واسطه‌ی حضور قله‌هایی مانند سعید تشکری، مسعود انوری و عزیزانی از این دست که در ادبیات و داستان بومی و همچنین ادبیات خراسان کار کردند، در دامنه نیز نویسندگانی خوب از نسل جدید پرورش یافته که در این میان بانوان نویسنده و هنرمند توانستند گامی رو به جلو بردارند و توانمندی خود را نشان دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.