صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خبری از نرخ‌گذاری عادلانه در فروش نان‌های اینترنتی نیست

  • کد خبر: ۲۹۳۲۶۲
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
فروش نان در بستر اینترنت اگرچه در جهت رفاه مردم است، اما دلیلی بر این نیست که در سایه بی‌نظارتی قیمت‌ها، چندین برابر باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر نگاهی به پلتفرم‌های عرضه اینترنتی نان بیندازیم، قیمت چندبرابری نانشان نسبت به نرخ مصوب نان، نامتعارف است؛ به‌طوری‎که بر اساس جدول ۲۵ درصدی افزایش قیمت نان، نان سنگک یارانه‌ای با نرخ مصوب ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و نرخ نان سنگک در نانوایی‌های آزادپز که بر اساس نرخ سال گذشته است، ۸ هزار و ۷۵۰ هزار تومان است. اما در بررسی سایت‌های فروش آنلاین نان سنگک کنجدی با حدود قیمت ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین نان بربری که نان پرتقاضایی در این بستر است، نرخ مصوب یارانه‌ای آن ۱۵۰۰ تومان و نرخ آزادپز آن ۵ هزار و ۲۵۰ تومان است که این نان در بستر اینترنتی، با حدود قیمت ۷ هزارتومان است؛ اگرچه هزینه حمل هم به این عرضه نان اضافه می‌شود.

یکی از دلایل افزایش قیمت نان و عدم رعایت نرخ مصوب آن اضافه‌کردن کنجد به نان است که این امر باعث می‌شود بهانه‌ای برای افزایش قیمت نان ایجاد کند. مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، استفاده از کنجد در نانوایی‌ها را ممنوع کرده است.

به گفته محسن صیادی، استفاده از کنجد و پخت آن در نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای در شهر مشهد ممنوع است، پخت نان کنجدی تخلف بوده و در صورت مشاهده، با واحد صنفی متخلف برخورد تعزیری خواهد شد.  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.