صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اجرای ۸۶ اجرای موسیقی صحنه‌ای در خراسان رضوی | ۳۲ هزار نفر به تماشای موسیقی صحنه‌ای نشستند

  • کد خبر: ۲۹۳۳۰۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست سال، ۳۲ هزار نفر در نیمه نخست امسال به تماشای ۸۶ اجرای موسیقی صحنه‌ای در استان نشستند.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل سروری در نخستین گردهمایی کارشناسان هنری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در شهرستان نیشابور به تشریح اقدامات هنری در بخش‌های مختلف پرداخت و افزود: پارسال شاهد رشد ۲۵۰ درصدی اقتصاد هنر در مجموعه تئاتر استان بودیم.

وی اظهار کرد: هم اینک هر شب در خراسان رضوی ۲۲ تئاتر به روی صحنه می‌رود و بیشتر هنرمندانی که از صحنه دور بودند، در حال برگشت به صحنه تئاتر هستند. همه هنرمندان کمدینی که درخواست برگزاری جنگ هنری داشتند مجوز گرفتند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: انتخابات انجمن هنر‌های نمایشی و انجمن هنر‌های تجسمی بعد از پنج سال وقفه به صورت الکترونیکی برگزار شد و بزودی مشهد میزبان نخستین گردهمایی مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارت آموزی در استان با حضور مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی خواهد بود.

سروری افزود: پارسال نمایشگاه "تجسم هنر" در ۲۷ شهرستان خراسان رضوی برگزار شد و هنرمندان استان در نخستین المپیاد هنر کشور در سال جاری با کسب عناوین برتر مختلف خوش درخشیدند، همچنین نفر اول کنکور هنر سال ۱۴۰۳ از دانش آموزان هنرستان هنر‌های زیبای دختران این استان بود.

نقطه قوت موسیقی خراسان رضوی بیشتر در حوزه موسیقی سنتی ایرانی، کلاسیک غیرایرانی و مقامی (نواحی) متمرکز است و موسیقی پاپ رشد زیادی در این استان ندارد.

فعالان موسیقی خراسان رضوی در حوزه‌های کلاسیک ایرانی و کلاسیک غیرایرانی و همچنین موسیقی مقامی بسیار علمی و توانمند وارد عمل شده اند و همواره سهم ارزنده‌ای در جشنواره ها، بویژه جشنواره ملی موسیقی جوان داشته اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.