برنامه صداوسیما برای دلجویی از هموطنان اهل سنت بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
سرخط خبرها

غوغای ارکستر سمفونیک تهران با ساز‌های قدیمی

  • کد خبر: ۲۵۱۷۶۴
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
غوغای ارکستر سمفونیک تهران با ساز‌های قدیمی
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران، اجرایی تمیز و شگفت‌انگیزی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) به رهبری آرش گوران در تالار وحدت روی صحنه رفت و قطعاتی از جمله «سوئیت طوفان برفی در ۹ قسمت از گئورگی شویریدوف، رقص شماره دو از آرتورو مارکز، سوئیت ماسکراد در پنج قسمت از آرام خاچاطوریان، شهر شگفت‌انگیز و مامبو از لئونارد برنستاین» را اجرا کرد.

اجرایی که نوازندگان و رهبر ارکستر هماهنگ بودند و همگی تلاش خود را برای ارائه اجرایی خوب کردند. 

البته که ارکستر سمفونیک حتی اگر بهترین نوازندگان و رهبران را هم داشته باشد، بخاطر مسائلی همچون سالن و کیفیت سازها باز در بحث صدادهی با مشکل مواجه خواهد بود.

البته که این کنسرت، یکی از بهترین اجراهای ارکستر سمفونیک تهران در مقایسه با چندین کنسرت پیشین آن بود که همین مسئله بیانگر تاثیر حضور یک رهبر خوب در نتیجه کار ارکستر و انگیزه نوازندگان است.

در این اجرا که گاه مخاطب را به سرخوشی می‌رساند و گاه فضایی آرامبخش را برای او رقم می‌زد، به جزئیات هر رپرتوار توجه خوبی شده بود و ارکستر و رهبر در تلاش بودند این جزئیات را با کیفیت بهتری به گوش مخاطبان برسانند. حال اگر در جایی متوجه این جزئیات نشده‌اید، شاید این امر بیانگر آن باشد که دیگر باید به فکر یک سالن مناسب و سازهای باکیفیت برای ارکستر بود؛ چراکه ارکستر در حد بضاعت خود تلاشش را کرده بود.

منبع: ایسنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->