معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستقل سینمای مستند ایران آغاز فیلم‌برداری فیلم مرگ رابین هود با بازی هیو جکمن ترجمه رمان‌های «شاه بی‌سرگرمی» و «هیچ‌چیز مال تو نیست» منتشر شد پوستر رسمی فیلم اودیسه، کریستوفر نولان منتشر شد + عکس امیرجعفری با فیلم برهوت در راه جشنواره بین‌المللی فیلم جاناکپور کارگردان عنکبوت مقدس به اذیت و آزار جنسی متهم شد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در ۱۴۰۳ معرفی شد تیزر جدید سریال پایتخت ۷ منتشر شد + فیلم علت لغو کنسرت محسن یگانه چه بود؟ + فیلم «فرصت»، برنامه‌ای برای نقد تولیدات شبکه خانگی + زمان پخش پژمان جمشیدی بازیگر فیلم ذوق مرگ شد تنوع و خلاقیت در تولید انیمیشن‌های آموزشی برای کودکان در مرکز انیمیشن سوره نقاشی دزدیده شده «اگون شیله» در حراجی کریستیز لندن فروخته می‌شود مرگ کیم سه‌رون، زنگ خطری برای فشار بی‌رحمانه بر سلبریتی‌های کره‌ای است ششمین پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان مشهد| فیلم کوتاه نباید سکوی پرش برای ساخت فیلم بلند باشد برندگان بخش نسل جشنواره برلین ۲۰۲۵ اعلام شدند رسانه‌ها نقش کلیدی در حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی دارند موفقیت جهانی فیلم کوتاه «تنها کنار هم» | راهیابی به جشنواره‌های لهستان و ترکیه
سرخط خبرها

غوغای ارکستر سمفونیک تهران با ساز‌های قدیمی

  • کد خبر: ۲۵۱۷۶۴
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
غوغای ارکستر سمفونیک تهران با ساز‌های قدیمی
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران، اجرایی تمیز و شگفت‌انگیزی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) به رهبری آرش گوران در تالار وحدت روی صحنه رفت و قطعاتی از جمله «سوئیت طوفان برفی در ۹ قسمت از گئورگی شویریدوف، رقص شماره دو از آرتورو مارکز، سوئیت ماسکراد در پنج قسمت از آرام خاچاطوریان، شهر شگفت‌انگیز و مامبو از لئونارد برنستاین» را اجرا کرد.

اجرایی که نوازندگان و رهبر ارکستر هماهنگ بودند و همگی تلاش خود را برای ارائه اجرایی خوب کردند. 

البته که ارکستر سمفونیک حتی اگر بهترین نوازندگان و رهبران را هم داشته باشد، بخاطر مسائلی همچون سالن و کیفیت سازها باز در بحث صدادهی با مشکل مواجه خواهد بود.

البته که این کنسرت، یکی از بهترین اجراهای ارکستر سمفونیک تهران در مقایسه با چندین کنسرت پیشین آن بود که همین مسئله بیانگر تاثیر حضور یک رهبر خوب در نتیجه کار ارکستر و انگیزه نوازندگان است.

در این اجرا که گاه مخاطب را به سرخوشی می‌رساند و گاه فضایی آرامبخش را برای او رقم می‌زد، به جزئیات هر رپرتوار توجه خوبی شده بود و ارکستر و رهبر در تلاش بودند این جزئیات را با کیفیت بهتری به گوش مخاطبان برسانند. حال اگر در جایی متوجه این جزئیات نشده‌اید، شاید این امر بیانگر آن باشد که دیگر باید به فکر یک سالن مناسب و سازهای باکیفیت برای ارکستر بود؛ چراکه ارکستر در حد بضاعت خود تلاشش را کرده بود.

منبع: ایسنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->