برگزاری نخستین نشست فعالان سینمای خراسان رضوی در مشهد تمام مهربانی‌های یار مهربان تصویرگر آواز‌های آبی شهر | یادی از استاد علی‌اکبر زرین‌مهر نقاش فقید مشهدی هم‌زمان با سالروز درگذشتش ماجرای تخلص استاد شهریار در مسابقه تلویزیونی «دونقطه» + فیلم گنجینه ای از هنر ناب ایرانی در حرم رضوی | گذری به موزه تخصصی فرش آستان قدس رضوی روایتی طنزآمیز از روابط انسانی | گزارشی از اکران مردمی فیلم «ناجورها» در مشهد پرتره «سیدحسن حسینی»، شاعر برجسته، روی آنتن تلویزیون + زمان پخش زوربا، یک مرد رها | معرفی کتاب «زوربای یونانی» به بهانه انتشار کتاب صوتی‌اش مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا: حمایت شهرآرا از سینما برای گرم‌ترشدن بازار هنر مشهد است «جیمی کیمل» مجری مشهور تلویزیون اخراج شد سواد رسانه‌ای؛ سپر دفاعی در جنگ نوین حماسه در غزل | فردوسی چه تأثیراتی بر شهریار گذاشته است؟ رائد فریدزاده: حمایت از پروژه‌های سینمایی استانی باید هدفمند و بلندمدت باشد لغو اجرا‌های محسن یگانه در گرگان + علت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی: ظرفیت هنری استان نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم است پایان بخش اجرایی جشنواره هجدهم موسیقی جوان رمان «جایی برای دفن مردگان نیست» در کتابفروشی‌ها مروری بر کارنامه هنری «فرهاد آییش» به مناسبت تولد هفتاد و سه سالگی‌اش
سرخط خبرها

غوغای ارکستر سمفونیک تهران با ساز‌های قدیمی

  • کد خبر: ۲۵۱۷۶۴
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
غوغای ارکستر سمفونیک تهران با ساز‌های قدیمی
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران، اجرایی تمیز و شگفت‌انگیزی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، ارکستر سمفونیک تهران شب گذشته (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) به رهبری آرش گوران در تالار وحدت روی صحنه رفت و قطعاتی از جمله «سوئیت طوفان برفی در ۹ قسمت از گئورگی شویریدوف، رقص شماره دو از آرتورو مارکز، سوئیت ماسکراد در پنج قسمت از آرام خاچاطوریان، شهر شگفت‌انگیز و مامبو از لئونارد برنستاین» را اجرا کرد.

اجرایی که نوازندگان و رهبر ارکستر هماهنگ بودند و همگی تلاش خود را برای ارائه اجرایی خوب کردند. 

البته که ارکستر سمفونیک حتی اگر بهترین نوازندگان و رهبران را هم داشته باشد، بخاطر مسائلی همچون سالن و کیفیت سازها باز در بحث صدادهی با مشکل مواجه خواهد بود.

البته که این کنسرت، یکی از بهترین اجراهای ارکستر سمفونیک تهران در مقایسه با چندین کنسرت پیشین آن بود که همین مسئله بیانگر تاثیر حضور یک رهبر خوب در نتیجه کار ارکستر و انگیزه نوازندگان است.

در این اجرا که گاه مخاطب را به سرخوشی می‌رساند و گاه فضایی آرامبخش را برای او رقم می‌زد، به جزئیات هر رپرتوار توجه خوبی شده بود و ارکستر و رهبر در تلاش بودند این جزئیات را با کیفیت بهتری به گوش مخاطبان برسانند. حال اگر در جایی متوجه این جزئیات نشده‌اید، شاید این امر بیانگر آن باشد که دیگر باید به فکر یک سالن مناسب و سازهای باکیفیت برای ارکستر بود؛ چراکه ارکستر در حد بضاعت خود تلاشش را کرده بود.

منبع: ایسنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->