صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نگاه ویژه شورای ششم مشهدمقدس توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است

  • کد خبر: ۲۹۳۴۸۰
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
در جلسه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان، رویکرد‌های شاخص شورای ششم، از جمله توسعه زیرساخت‌‎ها و آیند‌ه‌نگری و توجه به پروژه‌های زیربنایی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست صمیمی مهدی ناصحی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اعضای جمعیت به طرح سوالات، دغدغه‌ها و مسائل و پیشنهادات خود پیرامون موضوعات مدیریت شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پرداختند.

از جمله موضوعات مطرح شده می‌توان به مسائل حوزه جوانان و خانواده، طرح‌های تفصیلی و بلاتکلیفی شهروندان با مرزبندی‌های جدید و ... اشاره داشت.

دیگر حاضران در این جلسه، بر لزوم توجه به حوزه ورزش پرداختند و از تنزل جایگاه مشهد و استان خراسان رضوی در عرصه ورزش قهرمانی گلایه داشتند.

اجرای قانون جامع حمایت از معلولان، توجه مضاعف به حاشیه شهر و ساماندهی اراضی بایر و خالی بزرگ‌مقیاس سطح شهر و همچنین برخورد با ساخت‌وساز‌های ناایمن و غیرمجاز دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه بود.

عملکرد بی‌بدیل مدیریت شهری به لحاظ فرآیندی و توسعه زیرساخت‌ها

مهدی ناصحی در ادامه، پاسخگوی سوالات و دیدگاه‌های اعضای حاضر در جلسه بود و اظهارکرد: آرمانگرایی از اصول اولیه انقلاب اسلامی بوده و اقدامات و تلاش‌های متعددی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته ولی در عین حال، در برخی حوزه‌ها، فاصله زیادی با شرایط ایده‌آل داریم.

وی افزود: شورای ششم اقدامات ارزشمندی را در حوزه تعریف و پیشبرد کلان‌پروژه‌های شهری انجام داده و اتفاقات بزرگی به لحاظ ساختاری، فرآیندی و توسعه زیرساخت‌ها و پیگیری امور شکل گرفته که در عمر مدیریت شهری بی‌بدیل است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: از جمله این اتفاقات می‌توان به تعریف پروژه‌های زودبازده، آزادسازی اراضی پادگان ارتش، بازگشایی بلوار‌های بصیرت و قمربنی‌هاشم(ع)، استحصال اراضی بزرگ‌مقیاس، تکمیل تقاطع غیرهمسطح آزادگان، تعریض پل دهرود و ... اشاره داشت.

ناصحی با بیان اینکه سطح کیفی خدمات شهری در شهر مشهد مقدس قابل قیاس با کلانشهر‌های دیگر از جمله تهران نیست، گفت: فضای سبز مشهد و نظافت این شهر را درنظر بگیرید؛ سرانه ناوگان اتوبوسرانی نسبت به جمعیت و عمر ناوگان و ... را هم مقایسه نمایید تا اختلاف سطح کیفی را مدنظر قرار دهید.

وی افزود: قانون جامع معلولان و توانیابان را اشاره داشتید؛ شورای ششم خود را ملزم به رعایت این قانون در حد اختیارات خود می‌داند و حتی ناوگان جدید اتوبوسرانی را به نحوی خریداری می‌شوند که مناسب برای این عزیزان باشند؛ مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها و اخیرا هم تصویب طرح حمایت از سالمندان و بازنشستگان را داشتیم که دیگر اقدامات ارزنده در این حوزه است که البته تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم.

ناصحی با اشاره به فقدان نظام مدیریت یکپارچه شهری، گفت: دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه را ارج می‌نهیم و برای آنها ارزش قائلیم ولی متولی همه مسائل و امور شهر، نیستیم؛ در عین حال، از دستگاه‌های متولی پیگیری‌های لازم را خواهیم نمود تا قدمی در راستای حل مسائل شهر و شهروندان داشته باشیم.

نگاه شورای ششم توجه به پروژه‌های زیربنایی و بلندمدت است

دیگر عضو حاضر در این جلسه، حسین حسامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بود.

حسامی با اشاره به بودجه ۵۶ همتی شهرداری مشهد مقدس در سال ۱۴۰۳، اظهارکرد: ۲۳۰۰ پروژه مختلف برای امسال تعریف و مصوب کردیم که با جدیت پیگیر به ثمر نشستن و اجرایی شدن آنها هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد ماهانه هزار میلیارد تومان، حقوق کارکنان خود را پرداخت می‌کند، گفت: هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی به شدت بالا رفته و امروز ساخت هر کیلومتر مترو، ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: نگاه شورای ششم، توجه به پروژه‌های زیربنایی است و با همین نگاه بود که با تمام توان، پروژه احداث خطوط قطارشهری مشهد را دنبال کردیم؛ در شرایطی که با هزینه یک کیلومتر احداث مترو، می‌توانیم ۸ کلان‌پروژه روبنایی شهری اجرا کنیم.

حسامی اظهارکرد: نگاه و برنامه‌ریزی شورای ششم، برنامه‌ریزی بلندمدت بوده و مصداق بارز دیگری از پیاده‌سازی این رویکرد، خرید و تامین پساب برای افق ۲۵ ساله شهر مشهد مقدس است.

وی از تعیین تکلیف طرح‌های تفصیلی شهر مشهد پس از ۱۷ سال در این دوره از مدیریت شهری سخن گفت و افزود: با وجود تراز مالی منفی، ابلاغ این طرح‌ها را دنبال کردیم و قانون‌مدار کردن توسعه شهری را حائز اهمیت دانستیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.