صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اعتراض جواب داد؛ پاداش برابر پارالمپیکی‌ها با المپیکی‌ها

  • کد خبر: ۲۹۳۴۸۴
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
مدال‌آوران پارالمپیک هم به اندازه مدال‌آوران المپیکی پاداش پای سکو دریافت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک پاریس امروز با حضور غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکاران مدال‌آور در پارالمپیک پاریس و برخی از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در محل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
در این مراسم کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک یک خبر ویژه را اعلام کرد و گفت: "با دستور رئیس جمهور و با موافقت سازمان برنامه و بودجه پاداش مدال‌آوران پارالمپیکی با المپیکی‌ها برابر شد. "
بدین ترتیب بعد از انتقاد‌هایی که از برابر نبودن پاداش پای سکوی قهرمانان المپیک و پارالمپیک مطرح شده بود، حالا این اختلاف هم حل شده است. با اینکه پیش از این اعلام شده بود مدال‌آوران طلا در پارالمپیک ۴، نقره‌ای‌ها ۲ و برنزی‌ها ۱ میلیارد پاداش می‌گیرند، اما با تغییر صورت گرفته پارالمپیکی‌ها نیز همچون المپیکی‌ها برای پاداش پای سکو به ترتیب ۱۰، ۴ و ۲ میلیارد پاداش دریافت خواهند کرد.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اعلام این خبر گفت: "کسب ۲۵ مدال، ۳۴ رکوردشکنی و بیش از ۲۰ بار تاریخ‌سازی قابل توجه است. البته دختران ما در پارالمپیک پاریس عملکرد موفق‌تری نسبت به گذشته داشتند به طوری که از ۱۲ ورزشکار زن اعزامی به پاریس ۷ مدال کسب شد که از این تعداد ورزشکار اعزامی، ۶ نفر برای اولین بار به پارالمپیک اعزام شده بودند. "
منبع: ورزش سه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.