صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جمعیت هلال احمر نهادی مردمی برای جذب و پرورش همه طیف‌های جوانان است | جذب ۱۳۲ هزار نفر از جوانان به عنوان نیروی هلال احمر در شهرستان‌ها

  • کد خبر: ۲۹۳۶۷۶
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نهادی مردمی برای جذب و پرورش همه طیف‌های جوانان است، از اعضای شورای استان درخواست کرد، جوانان در شهرستان‌های مختلف را به هلال احمر معرفی کنند.

مهدیه قمری | شهرآرانیوز؛ سیدعلی منیری امروز (پنجشنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳) در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی استان خراسان رضوی که در ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در هلال احمر خراسان رضوی، اظهار کرد: هلال احمر به عنوان قدیمی‌ترین نهاد مردمی تلاش می‌کند هدف خود مبنی بر توسعه و اعتلای جمعیت هلال احمر را اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه هلال احمر به تعبیر رهبر معظم انقلاب، رفیق لحظات سخت و همراه روز‌های رنج افراد است، متذکر شد: در حال حاضر متوسط حضور امدادگران در حوادث در سراسر جهان ۱۰ دقیقه است، ما نیز باید تلاش کنیم دقایق رسیدن به حضور در حادثه را به میانگین جهانی برسانیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر از اعضای شورای اسلامی استان درخواست کرد، اولویت‌های امداد و نجات در شهرستان‌ها را به هلال احمر استان اعلام کنند تا این نهاد مردمی علاوه بر امدادرسانی در حوادث و توجه به فعالیت‌های دارای اولویت اجتماعی، در عرصه‌های نیاز به امداد و نجات در شهرستان‌ها، اقدامات لازم را برای رفع مشکلات آن حوزه انجام دهد. 

«بیشتر مردم هلال احمر را نهادی برای کمک به مردم و امدادرسانی در حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله می‌دانند»؛ این نکته را منیری در حالی بیان کرد که درخصوص ماهیت اصلی هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر نهاد مردمی است که بیشتر فعالیت‌هایش ایجاد احساس دغدغه نسبت به افراد و جامعه و کمک افراد به یکدیگر است.

او با تأکید بر اینکه هلال احمر نهادی است که قدرت جذب طیف‌های مختلف جوانان را دارد، تصریح کرد: جوانان محور حرکت در جامعه هستند. در حال حاضر، ۱۳۲ نفر از جوانان در شهرستان‌های خراسان رضوی جذب هلال احمر شده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.