صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آشنایی با توصیه‌های امام حسن عسکری (ع) به شیعیان

  • کد خبر: ۲۹۳۶۹۰
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
در زمان امامت امام حسن عسکری (ع) ارتباط ایشان با شیعیان از طریق شبکه‌سازی ارتباطی و نامه‌نگاری بوده است. ایشان از طریق وکلای خود به امور مسلمین رسیدگی می‌کردند.

حمیده ذاکری | شهرآرانیوز؛ برای ما مسلمانان یکی از دغدغه‌های اصلی این است که خود را مطابق موازین و حدود الهی قرار بدهیم آنچه از رفتار، گفتار و حتی آنچه در خاطر و اندیشه ما می‌گذرد به چه نحوی می‌تواند منطبق برآموزه‌های وحیانی و الهی باشد؟ پیامبراکرم (ص) برای این امر برای ما کتاب خداوند، سنت و سیره و همچنین حجت‌های ولایی یعنی ائمه اطهار (ع) را به‌جا گذاشته اند تا با تأسی به آن‌ها راه روشنی برای زندگی خود داشته باشیم. در روز‌های آتی میلاد با سعادت پدر امام عصر (عج)، امام حسن عسکری (ع) است به همین مناسبت به سراغ آموزه‌های ایشان رفته ایم که در ادامه می‌خوانید.

شما را وصیت و سفارش می‌کنم:

در زمان امامت امام حسن عسکری (ع) ارتباط ایشان با شیعیان از طریق شبکه سازی ارتباطی و نامه نگاری بوده است. ایشان از طریق وکلای خود به امور مسلمین رسیدگی می‌کردند. در یکی از نامه‌های ایشان دوازده توصیه ماندگار برای ما بجای گذاشته اند و می‌فرمایند:

«.. اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا زَیْناً وَ لَا تَکُونُوا شَیْناً جَرُّوا إِلَیْنَا کُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا کُلَّ قَبِیحٍ فَإِنَّهُ مَا قِیلَ فِینَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِیلَ فِینَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ کَذَلِکَ، لَنَا حَقٌّ فِی کِتَابِ اللهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللهِ وَ تَطْهِیرٌ مِنَ اللهِ لَا یَدَّعِیهِ أَحَدٌ غَیْرُنَا إِلَّا کَذَّابٌ أَکْثِرُوا ذِکْرَ اللهِ وَ ذِکْرَ الْمَوْتِ وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ وَ الصَّلَاةَ عَلَی النَّبِیِّ صلی الله علیه و آله فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَی رَسُولِ اللهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ احْفَظُوا مَا وَصَّیْتُکُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُکُمُ اللهِ وَ أَقْرَأُ عَلَیْکُمُ السَّلَامَ.» 

به پرهیزکاری و پاک‌زیستی در دین. 

کوشش و تلاش برای خدا. 

بازگرداندن امانت به صاحبش؛ خواه صاحبش نیک باشد، خواه بد. 

سجده‌های طولانی. 

نیک‌رفتاری با همسایگان. 

اگر شما این کار‌های نیک را انجام دادید، مردم می‌گویند

این شخص از شیعیان است و من خرسند می‌شوم. 

زینت ما باشید، مایه ننگ ما نباشید. 

دوستی‌ها را به‌سوی ما جلب کنید، زشتی‌ها را از ما دفع کنید؛ چراکه هرگونه خوبی به ما نسبت دهند، ما اهل آن هستیم و هرگونه بدی به ما نسبت دهند، ما از آن به‌دور هستیم. ما را در کتاب خدا (قرآن) حقی است و با پیامبر اکرم (ص) نسبتی و از جانب خدا طهارت و پاکی.. 
جز ما هرکه ادعای مقام امامت کند، دروغگوست.

همچنین بسیار به یاد مرگ باشید. 

بسیار قرآن را تلاوت کنید؛ و بسیار بر پیامبر (ص) صلوات بفرستید که صلوات بر رسول خدا (ص) دارای ۱۰ پاداش است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.