صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فاجعه انگلیس در ومبلی

  • کد خبر: ۲۹۳۷۸۴
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
سقوط انگلیس به سطح دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به خودی خود باعث ناامیدی هواداران این تیم شده بود؛ اما آنها حداقل انتظار داشتند که تیم ملی کشورشان در جدال با تیم‌های درجه دوی قاره سبز مشکل چندانی نداشته باشند، انتظاری که شاگردان لی کارسلی حتی در برآورده کردن آن هم ناکام بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انگلیس تنها غایب بزرگ سطح اول این دوره از لیگ ملت‌های اروپاست. آنها در دوره گذشته با آلمان، ایتالیا و مجارستان همگروه بودند و دور گروهی را با ۳ تساوی و ۳ شکست و قرارگیری در قعر جدول به پایان بردند. نقطه اوج ناکامی‌های انگلیس در دوره قبل شکست ۴ بر صفر خانگی مقابل تیم ملی مجارستان در ورزشگاه مولینیو شهر ولورهمپتون بود.

سه‌شیر‌ها پس از سقوط به سطح دوم این رقابت‌ها، این فصل با فنلاند، جمهوری چک و یونان هم‌گروه شدند و انتظار می‌رفت که بتوانند با اقتدار صدرنشین گروهشان باشند، اما کابوس نتایج ضعیف خانگی دست از سر آنها برنداشته و شکست برابر یونان در ومبلی، حالا انگلیس را در پایان مرحله رفت از دور گروهی، به رتبه دوم فرستاده است. نتیجه‌ای که نخستین قربانی آن لی کارسلی، سرمربی موقت سه‌شیرهاست و به نظر خیلی زود باید دوران او روی نیمکت تیم ملی انگلیس را تمام شده دانست.

بزرگی یونان پیش چشم انگلیسی‌ها

انگلیس در آخرین دیدار دور رفت مرحله گروهی در خانه مقابل یونان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد تا سرمربی موقت سه‌شیر‌ها که مدتی پیش به جای گرت ساوت‌گیت هدایت این تیم را به عهده گرفته بود، اوضاع را برای خود بحرانی ببیند.
رقابت ۲ تیم تا دقیقه ۴۹ با نتیجه بدون گل ادامه پیدا کرد تا اینکه یونان به نخستین گل تاریخ خود در ورزشگاه ومبلی دست یافت. وانجلیس پاولیدیس با استفاده از شلختگی دفاع انگلیس در مقابل ۴ بازیکن حریف در محوطه جریمه با توپ بازی کرد و آن را به پشت سر جردن پیکفورد رساند.

پس از این گل دفاع جنگجویانه یونان مانع از به نتیجه رسیدن حملات میزبان می‌شد، اما انگلیس در دقیقه ۸۷ بالاخره طلسم را شکست و کار را به تساوی کشید. دومینیک سولانکه، مهاجم آماده این روز‌های تاتنهام توپ را از پای یاران حریف ربود و از کنار خط عرضی با پاس رو به عقب به جود بلینگام سپرد. پالمر توپ را رها کرد و هافبک رئال مادرید با شلیک دیدنی از پشت محوطه جریمه بالاخره دروازه ولاخودیموس را باز کرد.

با این‌حال خوشحالی هواداران انگلیس دوام چندانی نداشت. تعلل و اشتباه عجیب مدافعان تیم ملی این کشور در دفع توپ باعث شد پاولیدیس در دل محوطه جریمه توپ‌دزدی کند و با یک شلیک فوری بار دیگر تور دروازه پیکفورد را به لرزه بیندازد. یونان با این پیروزی ۹ امتیازی شد و با ۳ امتیاز بیشتر از انگلیس، در جایگاه اول جدول گروه دوم سطح دوم قرار گرفت. تیم اول هر گروه مستقیما به سطح اول صعود می‌کند.

کارسلی از تیم ملی فراری شد

امید‌های لی کارسلی برای استخدام دائمی در انگلیس پس از نمایش وحشتناک شاگردانش در ومبلی در لیگ ملت‌ها کاملا بر باد رفت. تصمیم کارسلی برای حضور در این مسابقه با یک ترکیب فوق هجومی نتیجه معکوس داشت و همان شانس کمی هم که شاید برای دائمی شدن قرارداد این مربی روی نیمکت سه‌شیر‌ها وجود داشت را کاملا از بین برد.

اوضاع پس از این شکست خانگی به قدری در اردوی انگلیس ناامیدکننده بود که کارسلی اعلام کرد دوست دارد دوباره به همان شغل قبلی‌اش، یعنی سرمربی تیم زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس برگردد. البته انگلیس در حالی در خانه مغلوب یونان شد که آنها هری کین، مهاجم اصلی خود را به دلیل مصدومیت در این مسابقه در اختیار نداشتند و بوکایو ساکا، دیگر ستاره هجومی این تیم هم در اوایل نیمه دوم به خاطر آسیب‌دیدگی مجبور به ترک زمین شد. با این وجود هیچکدام از این موارد توجیه خوبی برای قبول شکست مقابل یونان نیست و تیم پرمهره انگلیس با هر وضعیتی در این مسابقه محکوم به پیروزی بود.

حالا انگلیس که برای صعود دوباره به سطح نخست لیگ ملت‌های اروپا در سال آینده، باید به هر قیمتی بتواند کارش را با صدرنشینی در مرحله گروهی به پایان برساند، فردا در آغاز دور برگشت مرحله گروهی باید در خانه فنلاند به میدان برود. آنها در بازی رفت این حریف را با ۲ گل شکست دادند و حالا باید در خانه فنلاندی‌ها هم بتوانند دوباره پیروزی را رقم زده و منتظر لغزش یونانی‌ها بمانند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.