سرخط خبرها

چهار گزینه اصلی هدایت تیم ملی انگلیس

  • کد خبر: ۲۹۴۷۹۳
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
چهار گزینه اصلی هدایت تیم ملی انگلیس
با وجود گذشت ۳ ماه از کناره‌گیری گرت ساوت‌گیت از هدایت تیم ملی فوتبال انگلیس، سه‌شیر‌ها همچنان کارشان را با لی کارسلی به عنوان مربی موقت ادامه می‌دهند و گزینه‌های مختلفی برای حضور روی نیمکت این تیم کاندیدا شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در بین تمام نام‌هایی که تا امروز به عنوان سرمربی آینده انگلیس مطرح شده‌اند، ۴ نام بیشتر از بقیه به تصاحب صندلی هدایت سه‌شیر‌ها نزدیک به نظر می‌رسند و احتمالا به زودی یکی از آنها سکان هدایت این تیم را از کارسلی تحویل خواهند گرفت.

کارسلی پس از شروع خوب دوران موقت خود حتی شانس این را داشت که به صورت دائمی این شغل را حفظ کند. سرمربی سابق تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس با تغییر تاکتیک‌های بیش از حد محتاطانه دوران ساوت گیت توانست ۲ برد خود برابر ایرلند و فنلاند کسب کند، اما کاخ آرزو‌های او با شکست دور از انتظار خانگی برابر یونان ویران شد. هرچند که سه‌شیر‌ها در ادامه توانستند در بازی برگشت برابر فنلاند بازهم به پیروزی برسند، اما کارسلی رفتنش از تیم ملی را پذیرفته و اعلام کرد که هدایت سه‌شیر‌ها باید به دست یک مربی در سطح جهانی سپرده شود.

پاتر چشم‌انتظار پیشنهاد انگلیس

پاتر از زمان اخراج بی‌رحمانه از چلسی در سال ۲۰۲۳، پس از کمتر از هفت ماه حضور در استمفوردبریج، به دنبال شغل جدید بوده است. منصفانه است که بگوییم پاتر در غرب لندن انتظارات را برآورده نکرد، اما بسیاری از انتقادات به او تند بود، زیرا مشکلات چلسی ناشی از تصمیم‌گیری ضعیف مالکان این باشگاه بود.

پاتر پیش از چلسی در دوران حضورش در برایتون، خود را به عنوان یک تاکتیک‌دان زیرک نشان داد که طرفدار فوتبال تهاجمی است و بازیکنانش را تشویق به ریسک کردن می‌کند. او از بسیاری جهات برعکس ساوت گیت است و نگاه مدرنی که به فوتبال دارد برای هدایت انگلیس گزینه خوبی به شمار می‌رود البته ممکن است کمی طول بکشد تا هواداران بتوانند پاتر را پس از دوران فاجعه بار او در چلسی بپذیرند، اما او همه ابزار‌ها را برای موفقیت انگلیس در اختیار دارد.

مسیر احتمالی هاو از نیوکاسل به تیم ملی

ادی هاو، سرمربی فعلی نیوکاسل دیگر گزینه‌ای است که مسئولان فوتبال انگلیس روی او نظر مثبتی دارند. هاو در طول هشت سال حضور خود در بورنموث عملکردی معجزه‌وار داشت و همین موضوع باعث شد در سال ۲۰۲۱ و زمانی که سرمایه‌داران عربستانی موفق به خرید نیوکاسل شدند، او را برای هدایت این باشگاه انتخاب کنند. این مربی ۴۶ ساله یکی از آینده‌دارترین مربیان حال حاضر اروپا به شمار می‌رود و در حالی که او از عملکرد مالکان نیوکاسل در تقویت این باشگاه کمی ناامید است، شاید حضور در تیم ملی انگلیس بتواند سکوی پرتابی برای هاو به شمار برود.

البته این مربی تا سال ۲۰۲۷ با نیوکاسلی‌ها قرارداد دارد و اگر به گزینه نهایی فدراسیون فوتبال انگلیس تبدیل شود، آنها ناچارند برای جذب او غرامت سنگینی به نیوکاسلی‌ها بپردازند.

توخل، گزینه مشترک انگلیس و یونایتد

توماس توخل، سرمربی بایرن مونیخ دیگر گزینه موجود روی میز است که به گفته برخی رسانه‌ها، در حال مذاکره با اتحادیه فوتبال این کشور برای تبدیل شدن به سرمربی جدید سه‌شیر‌ها است.

توخل با وجود منتقدانی که دارد، بدون شک نسبت به ساوت‌گیت و کارسلی می‌تواند در تیم ملی انگلیس عملکرد بهتری داشته باشد.

این مربی ۵۱ ساله در دوران حضورش در بوروسیا دورتموند، پاری سن ژرمن و چلسی از نظر نتیجه بد عمل نکرد و در عین حال به فلسفه فوتبال مالکانه هم پایبند بود که بازی در برابر تمام این تیم‌ها را در دوران حضور او بسیار دشوار می‌کرد. در حالی که منچستریونایتد هم به عنوان جانشین اریک تنهاخ روی توخل حساب می‌کند باید دید در نهایت شغل بعدی این مربی روی صندلی کدام تیم خواهد بود.

گواردیولا، ایده‌آل، اما دور از دسترس

حضور پپ گواردیولا روی نیمکت هدایت تیم ملی انگلیس سناریویی رویایی برای هواداران فوتبال این کشور به شمار می‌رود. سرمربی منچسترسیتی ممکن است پس از بازنشستگی به عنوان بهترین مربی تمام دوران شناخته شود. او رکورد‌های بی شماری را در تیم‌های باشگاهی انگلیس، اسپانیا و آلمان شکسته و در عین حال ساختار فوتبال را برای همیشه تغییر داده است.
این سرمربی اعتراف کرده است که قصد دارد در نهایت تجربه کار در یک تیم ملی را هم داشته باشد و در شرایطی که قرارداد او با سیتیزن‌ها در پایان این فصل به پایان می‌رسد، شاید انگلیس بتواند مقصد آینده او نام بگیرد.

البته اتحادیه فوتبال انگلیس برای انتخاب گواردیولا باید دست به قمار بزند و تا پایان فصل منتظر این مربی اسپانیایی بماند؛ موضوعی که ریسک زیادی دارد، اما در صورت به نتیجه رسیدن، می‌تواند برای تیم ملی انگلیس نتایج جذابی به همراه داشته باشد.

گواردیولا یک برنده سریالی است که توانسته از بهترین بازیکنان جهان برای بیش از ۱۶ سال حداکثر بهره را بگیرد و ممکن است هرگز شانس بهتری نسبت به الان برای انگلیس وجود نداشته باشد که گواردیولا را روی نیمکت تیم ملی‌اش بیاورد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->