صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اشتباه عجیب گانگستر‌ها در جاده تاریک | پلیس مشهد ضاربانی که به خودروی اشتباهی حمله کرده بودند دستگیر کرد

  • کد خبر: ۲۹۳۸۴۸
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
مهاجمان ناشناس شبانه سرنشینان ۲  خودرو ۲۰۷  را در حوالی مشهد به قصد کشت زدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ساعت حدود ۲۱ بود که یک پژو ۲۰۷ که یک زوج جوان و راننده سرنشین آن بودند، با عبور از آخرین معابر شهر وارد جاده ابلق شدند. لحظاتی بعد در آن جاده خلوت یک خودرو ۴۰۵ از پشت سر به راننده ۲۰۷ چراغ می‌داد. راننده با این تصور که آنها قصد سبقت دارند، کمی به سمت راست رفت و راه را برای خودرو پشت سر باز کرد.

پژو ۴۰۵ از این خودرو گذشت، اما با کشیدن ترمز دستی، پژو ۲۰۷ را مجبور به توقف کرد. با توقف خودرو، بلافاصله دو مرد جوان و درشت‌اندام درحالی‌که یک سلاح شکاری دست‌ساز و چماق به دست داشتند، از خودرو پایین آمدند و به سمت پژو ۲۰۷ سفیدرنگ حمله‌ور شدند و درحالی‌که شیشه‌های آن خودرو را می‌شکستند، خطاب به سرنشینان وحشت‌زده داد می‌زدند که: «بیرون شوید، بیرون شوید.» 

سرنشینان پژو ۲۰۷ با تصور اینکه آنها فقط سارق هستند، از خودرو شیشه‌شکسته و آسیب‌دیده پیاده شدند، اما دو مرد خشن به‌جای هرگونه صحبتی با چوب و چماق به سمت دو مرد جوان حمله کردند و آنها را درحالی‌که تلاش داشتند از خود دفاع کنند، مورد ضرب و جرح قرار دادند. یکی از ضاربان وقتی مقاومت سرنشینان ۲۰۷ را دید، مقابل چشمان وحشت‌زده زن جوان که به‌جز جیغ‌کشیدن کاری از دستش برنمی‌آمد، یک گلوله به پای یکی از مردان شلیک کرد. 

اصابت گلوله و خون‌ریزی مرد جوان هم موجب نشد تا ضاربان دست از سر آنها بردارند و این صحنه خشن ادامه یافت تا اینکه سروکله یک خودرو ساینا در محل پیدا شد. ساینای سفیدرنگ همین که ایستاد، مردی از آن پیاده شد و خطاب به ضاربان اعلام کرد که اشتباه گرفته‌اید، این خودرو، خودرو مدنظر نیست. این جملات همچون آب سردی که روی آتش ریخته باشند، موجب شد تا این نزاع همان‌گونه که یک‌باره آغاز شده بود، یک‌باره هم تمام شود. 

دو ضارب بدون هیچ حرفی سوار خودرو خود شدند و همراه ساینا با سرعت از آنجا رفتند، اما کمی جلوتر با مشاهده یک خودرو ۲۰۷ سفیدرنگ دیگر که در آن جاده خلوت و تاریک حرکت می‌کرد، راه او را بستند. دو ضارب بلافاصله از پژو ۴۰۵ خارج شدند و مقابل چشمان سرنشینان خودرو ساینا، با شکستن شیشه‌های خودرو دوم، دو مرد جوان را از آن بیرون کشیدند و تا جایی که می‌توانستند، آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند. پلیس مشهد زمانی از این عملیات گانگستری در جاده تاریک با خبر شد که متهمان از صحنه گریخته بودند.

فقط کتک می‌خوردیم

پس از اینکه ضاربان دست از سر سرنشینان خودرو ۲۰۷ اول برداشتند، آنها بلافاصله با پلیس تماس گرفتند. زن جوان به محض شنیدن صدای اپراتور پلیس ۱۱۰، وحشتی که لحظاتی قبل را تجربه کرده بود، برای اپراتور پشت خط توضیح می‌دهد و می‌گوید: هنوز هم نور چراغ خودرو ضاربان را می‌بینم و می‌ترسم که برگردند. ما فقط کتک خوردیم و این بی‌رحم‌ها با اسلحه به پای همسرم شلیک کرده‌اند که حالش خوب نیست.

مأموران پاسگاه هلالی اولین گروهی از مأموران بودند که با توجه به مختصاتی که زن جوان داده بود، خود را به آنها رساندند. مأموران هنوز در حال تحقیق بودند که گزارش حمله دوم نیز کمی بالاتر به آنها اعلام شد. تحقیقات نشان داد که سرنشینان هردو پژو ۲۰۷ سفیدرنگ از سوی دو سرنشین یک پژو ۴۰۵ مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ضاربان را نمی‌شناسیم

مصدومان ۲۰۷ دوم دو مرد از اتباع افغانستانی بودند که نیرو‌های امدادی مشغول درمان زخم‌های آنها شدند. آنها مدعی بودند که مهاجمان را نمی‌شناخته‌اند. مأموران و امدادگران به سراغ سرنشینان خودرو دیگر رفتند که وضعیت آنها به‌مراتب وخیم‌تر بود. سرنشینان این خودرو نیز مهاجمان را نمی‌شناختند، اما از یک موضوع مطمئن بودند که ضاربان خودرو آنها را با ۲۰۷ سفیدرنگ دیگری اشتباه گرفته‌اند و این را سرنشینان ساینا پس از حضور در محل به آنها اعلام کرده‌اند.

به‌دنبال گزارش این عملیات گانگستری در جاده ابلق، سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، دستورات ویژه‌ای صادر کرد و رسیدگی قاطعانه و فوری به این پرونده را به مأموران اداره عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی استان سپرد.

ماجرای اختلاف زناشویی

با طی‌شدن مراحل درمان دو تبعه مصدوم، مأموران که به این افراد مظنون بودند، از آنها بازجویی کردند. آنها باز هم مدعی بودند ضاربان را نمی‌شناسند، اما درنهایت یکی از آنها اعتراف کرد که چندی است با همسرش به اختلاف خورده است و خانواده‌اش پایشان را در یک کفش کرده‌اند که باید از همسرش جدا شود. این اختلاف زناشویی پای پدر و برادر همسرش را که از تجار شناخته‌شده و ثروتمند افغانستانی مقیم مشهد هستند، به این ماجرا باز کرده است. این فرد همچنین گفت: دو نفری که ما را زدند نیز دو تبعه‌ای هستند که برای پدر و برادر همسرم کار می‌کنند.

با اظهارات این مرد جوان، مأموران خیلی زود چهار تبعه‌ای را که عامل این حمله بودند، شناسایی کردند، اما پس از اینکه پلیس برای دستگیری آنها رفت، متوجه شد هر چهار نفر از همان شب متواری و مخفی شده‌اند. با توجه به اینکه احتمال فرار متهمان به افغانستان وجود داشت، کار ردزنی و دستگیری آنها بلافاصله آغاز شد.

می‌خواستیم زهر چشم بگیریم

تیم رسیدگی‌کننده به پرونده می‌دانست ردزنی و دستگیری دو تاجر افغانستانی از دو ضارب به‌مراتب آسان‌تر خواهد بود و با دستگیری آنها دو ضارب به‌راحتی شناسایی و دستگیر می‌شوند. تلاش برای پیداکردن متهمان ادامه یافت تا اینکه پس از بررسی مکان‌هایی که ممکن بود آنها در آن پنهان شده باشند، مأموران اداره عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی استان موفق به ردزنی مخفیگاه متهمان در خیابان شیخ‌صدوق شدند. با ردزنی متهمان در این مخفیگاه، مأموران بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافل‌گیرکننده به سراغ متهمان رفتند و آنها را دستگیر کردند. پس از انتقال این دو متهم به مقر پلیس، آنها با معرفی همدستان خود، نشانی محل اختفای آنها را به مأموران دادند؛ آدرسی که پلیس به آنجا رفت و دو ضارب را نیز دستگیر کرد.

دو فرد ضارب در بازجویی‌های پلیس اعتراف کردند که کارگر یک تاجر افغانستانی در مشهد هستند و این فرد از آنها خواسته است تا دامادش را شبانه کتک بزنند و با دادن مشخصات خودرو و جاده‌ای که در حال تردد در آن بودند، آنها خودرو را پیدا کرده و سرنشینان آن را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند، اما بعد با حضور مرد تاجر و پسرش مشخص می‌شود که اشتباه کرده‌اند و فقط خودرو این افراد شبیه خودرو سوژه مدنظرشان بوده است که با هدایت مرد تاجر خودرو اصلی را یافته‌اند و آنها را نیز مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

بررسی اظهارات مرد تاجر و پسرش نیز نشان داد که داماد و دخترش با یکدیگر به اختلاف خورده‌اند و آنها هر کارکرده‌اند، نتوانسته‌اند دامادشان را وادار کنند تا از همسرش جدا شود و برای همین به‌دلیل زهرچشم‌گرفتن از دامادشان، دو کارگر را اجیر کرده‌اند تا آنها را شبانه کتک بزنند و بترسانند. تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.