صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاظمی قمی: جلوگیری از سیل مهاجرت مردم افغانستان از دستورکارهای «فُرمت مسکو» بود

  • کد خبر: ۲۹۴۰۲۹
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: در فُرمت مسکو کشورهای همسایه در قالب ابتکار منطقه‌ای دور هم جمع شدند تا بشود در حوزه مقابله با تروریسم به افغانستان کمک کرد و شرایط را برای سازندگی این کشور فراهم آورد و از سیل مهاجرت جلوگیری شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در خصوص برگزاری فرمت مسکو درباره وضعیت و تحولات افغانستان، اظهارداشت: ششمین اجلاس فرمت مسکو روز جمعه ۱۳مهرماه در پایتخت روسیه با حضور ده کشور و وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان برگزار شد.

وی گفت: مسئله مهمی که وجود دارد این است، با وجود تحولاتی که در عرصه بین‌المللی به خصوص مسئله فلسطین و لبنان رخ داده، موضوع افغانستان همچنان به عنوان یک موضوع مهم در حوزه منطقه‌ای وجود دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تصریح کرد: یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات و کمک به حکومت سرپرست افغانستان و مردم این کشور، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و کشورهای همسایه است.

کاظمی قمی افزود: در حقیقت در اجلاس فرمت مسکو باز هم این کشورهای همسایه بودند که ضمن بررسی شرایط و تحولات برای اینکه چگونه این همکاری‌ها را توسعه دهند در قالب یک ابتکار منطقه‌ای دور هم جمع شدند تا در حوزه مقابله با تروریسم به افغانستان کمک شود و این مساله مورد بررسی قرار بگیرد که چگونه می‌شود، شرایط مقدماتی را برای آغاز بازسازی و سازندگی این کشور انجام داد تا از سیل مهاجرت جلوگیری کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در فرمت مسکو مطرح شد، توجه بر موضوع محیط زیست است، امروز مسئله محیط زیست به عنوان دغدغه‌ای در منطقه در این اجلاس مطرح شد.

ششمین نشست «فرمت مسکو» در مورد افغانستان روز جمعه ۱۳مهرماه در مسکو و در سطح نمایندگان ویژه و مقامات ارشد طالبان، چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان برگزار شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.