صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی: نیازمند تجدید نظر در دکترین نظامی و دفاعی کشور هستیم

  • کد خبر: ۲۹۴۰۶۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تجدیدنظری در دکترین نظامی و امنیتی کشور شود،‌ گفت: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد در قبال ایران غلطی کند، با پاسخی به مراتب سنگین‌تر و نابودکننده‌تر مواجه خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ احمد نادری با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: به نیروی هوافضای سپاه و مجموعه نهادهای دفاعی کشور برای این اقدام شجاعانه خدا قوت می‌گویم؛ چه در داخل و چه در خارج کم نبودند افرادی که براساس افسانه گنبد آهنین و یا به بهانه ترس از واکنش‌های احتمالی رژیم صهیونیستی می‌خواستند پیش‌پای دفاع از حق مشروع ایران مانع‌تراشی کنند. کشور توانست بر این موانع غالب شود و ضربه‌ کاری بر پیکر این رژیم وارد کند.

وی افزود: تلاش‌های سران اسرائیلی برای کم جلوه‌ دادن اثرات این حمله و جلوگیری از انتشار فیلم و عکس این حادثه توسط شهرک‌نشینان خود موید ضریب موفقیت این حمله است.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید باند جنایتکار صهیونیستی بیشتر از این تاوان جنایت‌هایش را بدهد، گفت: رژیم صهیونیستی یک راهبرد دو وجهی در پیش گرفته است؛ از یک سو به دنبال ترور سران مقاومت است تا پشتوانه رهبری این جبهه را تضعیف کند و از سوی دیگر با حملات کور به درون شهرهای مسکونی و ریختن آتش بر زندگی مردم می‌‎خواهد با اجتماعی‌سازی جنگ، حمایت‌های مردمی از جبهه مقاومت را از بین ببرد.

نادری افزود: وعده صادق ۲ به عنوان یک پاسخ اولیه می‌تواند این دو راهبرد را خنثی و به ضد خود تبدیل کند به شرط آنکه به شکل حرکت مقطعی متوقف نشود. چنانکه بارها متذکر شده‌ام ما نیاز داریم که در دکترین نظامی و امنیتی خودمان تجدیدنظر کنیم تا بازدارندگی بسیار قدرتمندی به وجود آوریم. همچنین نیاز است نیروهای فعال‌شده در سراسر جهان علیه غاصبان جنایتکار را انسجام داده تا یک توافق جهانی علیه رژیم صهیونیستی به وجود آید.



وی درباره پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات وعده صادق ۲، گفت: آن‌ها خیلی ضعیف‌تر از چیزی هستند که نمایش می‌دهند. برخورد چند موشک به پایگاه‌های هوایی، عملا بخشی از نیروی هوایی آن‌ها را مختل کرد که برگ برنده‌شان بود. آن‌ها بهتر می‌دانند که در چه موقعیتی قرار دارند.

نادری اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ‌وجه توان تاب‌آوری در یک جنگ بلندمدت را ندارد به همین دلیل تمام عملیات‌هایش در قالب بمباران، ترور و فعالیت‌های خرابکارانه به شکل کنترل از راه دور انجام می‌شود؛ آن‌ها خوب می‌دانند که هر نوع مواجهه مستقیم به نابودی خودشان منتهی می‌شود لذا فکر نمی‌کنم بخواهند چنین غلطی بکنند البته اگر چنین غلطی کنند نیز قطعا پاسخی به مراتب سنگین‌تر و نابودکننده‌تر دریافت خواهند کرد و طومار خود را خواهند پیچید.

وی ادامه داد: در این شرایط مهم این است که ما آمادگی کامل داشته باشیم. نباید اجازه دهیم اتفاقات یک سال اخیر تکرار شده و هر جنایتی که می‌خواهد را مرتکب شود. علاوه بر هوشیاری پدافند دفاعی، باید این آمادگی را داشته باشیم که به محض هر گونه تحرک رژیم، وعده صادق ۳ را همزمان عملیاتی کنیم و فرصت مانور به آن‌ها ندهیم.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان با بیان اینکه شهادت رهبران جبهه مقاومت به معنای واقعی خسارتی بزرگ بود، گفت: فردی همچون سید حسن نصرالله یک عالم وارسته و مجاهدی بود که نظیر نداشت اما مقاومت به افراد وابسته نیست. جبهه مقاومت هم در لبنان و هم در فلسطین و حتی در سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به شدت گسترده شده است. این نیروها توانایی این را دارند که به سرعت خلاء به وجود آمده را پر کنند به گونه‌ای که با وجود شهادت تعداد قابل توجهی از رهبران حزب‌الله، نه تنها کوچکترین خللی در جبهه نظامی در جنوب لبنان به وجود نیامد که در همین مدت، پیشروی‌های قابل توجهی رخ داد که حاکی از انسجام بسیار بالا و پویایی جبهه مقاومت دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.