صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هشدار کره‌شمالی به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک»

  • کد خبر: ۲۹۴۰۸۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷
«کیم یو جونگ»، خواهر قدرتمند «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، به سئول درباره وقوع «فاجعه وحشتناک» در صورت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین کره‌جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خواهر رهبر کره‌شمالی همچنین از ارتش کره‌جنوبی به دلیل نوع واکنش به بیانیه‌های کره‌شمالی که نسبت به ورود پهپادهای کره‌جنوبی به آسمان پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور اعتراض کرده بود، انتقاد کرد.

روز جمعه وزارت خارجه کره‌شمالی، کره‌جنوبی را متهم کرد که این هفته و هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین را به پیونگ‌یانگ فرستاده و این نفوذ مستلزم اقدام تلافی‌جویانه است. در پاسخ، ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت نمی‌تواند اتهامات کره‌شمالی را تایید کند.

براساس گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای»، کیم یو جونگ با اشاره به اعلامیه‌های ضد کره‌شمالی گفت: «این واقعیت که وسیله‌ای که اعلامیه‌ها را حمل می‌کند، همان هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است، هسته جدی حادثه اخیر است.»

کیم یو جونگ گفت اگر ارتش کره‌جنوبی نتواند هواپیماهای بدون سرنشین فرستاده شده توسط یک سازمان غیردولتی در حال عبور از مرز را شناسایی کند، مقصر است.

این در حالی است که کره‌شمالی از ماه مه هزاران بالون حاوی زباله را به سمت جنوب فرستاده و همین امر تنش بین ۲ کشور را تشدید کرده است. پیونگ‌یانگ می گوید که این اقداماتش، پاسخی به برخی از فعالان و فراریان از کره‌شمالی در کره‌جنوبی هستند که بالون‌هایی را با بسته‌های کمک و اعلامیه‌هایی در انتقاد از کیم جونگ اون به سمت منطقه شمالی پرتاب می‌کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.