شمار شهدای لبنان طی یک سال اخیر به ۲۳۰۶ تن رسید (۲۲ مهر ۱۴۰۳) مقام حماس: تیپ گولانی رژیم اسرائیل، همان سربازان ارتش نازی بودند جزئیاتی جدید درباره حمله پهپادی مرگبار حزب‌الله| ۱۱۰ صهیونیست زخمی و ۴ نفر مرگ مغزی شدند اسماعیل کوثری: کسانی که می‌گویند سردار قاآنی در بازجویی هستند، غلط کردند رسانه عبری افشا کرد: بحران کمبود شدید مهمات در ارتش اسرائیل شمار زخمی‌های ارتش رژیم اسرائیل در حمله پهپادی حزب الله به ۶۷ نفر رسید (۲۲ مهر ۱۴۰۳) حمله به یک بازار در سودان دستکم ۲۳‌کشته و ۴۰ زخمی برجای گذاشت (۲۲ مهر ۱۴۰۳) کره شمالی: پرواز پهپادهای کره جنوبی در آسمان پیونگ یانگ اعلام جنگ است مخالفت قاطع عراق با سوءاستفاده از حریم هوایی این کشور برعلیه ایران قالیباف: مسلمانان طعم روز‌های شیرین بدون اسرائیل را خواهند چشید ضربه مهلک حزب‌الله به نظامیان صهیونیست| ۱۵ کشته و ۲۸ زخمی تاکنون (۲۲ مهر ۱۴۰۳) زخمی شدن ۲۸ صهیونیست در پی حمله پهپادی حزب الله به جنوب حیفا (۲۲ مهر ۱۴۰۳) گفت وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون برای بررسی راهکار‌های آتش‌بس بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی پزشکیان: مدیران باید آستین خود را بالا بزنند عراقچی بغداد را به مقصد عمان ترک کرد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) تاکید فرماندار مشهد بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در جامعه سردار حاجی‌زاده: به هر خطایی از سوی دشمنان پاسخی سخت و پشیمان کننده می‌دهیم استفاده رژیم اسرائیل از سلاح کشتار جمعی بمب خوشه‌ای در جنوب لبنان هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد برگزار شد (۲۲ مهر ۱۴۰۳) قالیباف: مردم منطقه برای دفاع از خود در برابر قاتلان حرفه‌ای منتظر کسی نخواهند ماند نخست وزیر عراق: توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان اولویت ماست قالیباف با رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی دیدار کرد واکنش استاندار خراسان رضوی به برخی حواشی مراسم تودیع و معارفه‌اش
سرخط خبرها

کره شمالی: پرواز پهپادهای کره جنوبی در آسمان پیونگ یانگ اعلام جنگ است

  • کد خبر: ۲۹۴۲۷۳
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کره شمالی: پرواز پهپادهای کره جنوبی در آسمان پیونگ یانگ اعلام جنگ است
سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی هشدار داد، اگر پهپاد‌های کره جنوبی دوباره وارد حریم هوایی این کشور شوند، پیونگ یانگ آن را به عنوان " اعلان جنگ " تلقی خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، این سخنگو در بیانیه‌ای گفت: ما معتقدیم ارتش کره جنوبی عامل هجوم پهپاد‌ها است. ما یک بار دیگر هشدار می‌دهیم که در صورت مشاهده مجدد یک پهپاد، آن را به عنوان اعلان جنگ به جمهوری خود می‌دانیم و به صلاحدید خود عمل خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی افزود: پهپادی که وارد حریم هوایی پیونگ یانگ شده بود نمی‌توانست توسط یک فرد یا سازمان غیرنظامی به تنهایی پرتاب شود، زیرا برای پرتاب این نوع پهپاد‌ها نیاز به باند است.

از سوی دیگر، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به سئول هشدار داد که درخواست پیونگ یانگ مبنی بر توقف ارسال دوباره پهپاد به کره شمالی را به عنوان یک شعار سیاسی تلقی نکرده و آن را جدی بگیرد.

وی گفت: "به نظر می‌رسد که مقامات سئول هنوز وضعیت را درک نمی‌کنند و به اشتباه فکر می‌کنند که این تنها یک «جنگ لفظی» است و به بلوف زدن ادامه می‌دهند. "

وی افزود: "مقامات نظامی کره جنوبی باید از اقدامات بی پروا خودداری کنند. آنها باید فورا تضمین کنند که تهاجمات تحریک آمیز به حریم هوایی کره شمالی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد. "

کره‌شمالی اوایل اکتبر (مهر ماه) ادعا کرد که کره‌جنوبی پهپاد‌هایی به پیونگ‌یانگ فرستاده و بروشور‌های تبلیغاتی پخش کرده است، اما کیم یونگ-هیون وزیر دفاع کره جنوبی، از تایید این ادعا خودداری کرد.

کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی، در بیانیه‌ای که در رسانه‌های رسمی منتشر شد، هشدار داد که در صورت کشف مجدد پهپاد کره جنوبی بر فراز پیونگ‌یانگ، سئول با «فاجعه‌ای وحشتناک» مواجه خواهند شد.

شین وون-سیک مشاور امنیتی رئیس‌جمهور کره جنوبی، در گفت‌وگویی تلویزیونی، تهدیدات کره شمالی را کم‌اهمیت دانست و اعلام کرد که نباید توجهی به این تهدیدات داشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->