صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت که رتبه ایران در فضای کسب و کار از ۱۵۲ به ۱۲۷ کاهش یافته و کاهش جدی‌تری هم در پیش است.
به گزارش شهرآرانیوز، فرهاد دژپسند در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت اقتصادی کشور با اشاره به اظهار نظر نمایندگان در این باره گفت: یکی از نکاتی که توسط نمایندگان مطرح شد فضای کسب و کار بود که می‌گفتند چرا اجرایی نشده؟ در حالی که طیف مختلفی از قوا و دستگاه‌های اجرایی در این موضوع تاثیرگذار هستند متناسب با آن باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. از جمله رتبه ما در فضای کسب و کار در حال حاضر ۱۲۷ است که پیش از این، این رتبه ۱۵۲ بوده است و کاهش جدی‌تر هم در پیش داریم.

وی افزود: یکی از نمایندگان این موضوع را مطرح کرد که پنجره واحد تشکیل نشده است در حالی که این سازوکار وجود دارد و همین الان ۵۵ درصد مجوز‌هایی که صادر می‌شود در درگاه ملی صورت می‌گیرد که عدد و وزن بالایی است و امکان شکایت، پاسخ‌گویی و مشاوره هم در این محیط وجود دارد ما معتقدیم البته باید به این کار سرعت بدهیم و آن را گسترش دهیم تا دامنه گسترده‌تری را پوشش دهد.

دژپسند با اشاره به تصویب دو لایحه مهم مالیاتی در مجلس دهم خاطرنشان کرد: یکی از آن‌ها پایانه‌های فروش و دیگری مالیات بر ارزش افزوده بود یک لایحه مهم دیگر به دولت فرستادیم که در آن اصلاحات بنیادی در مالیات بر درآمد را پیش‌بینی کردیم و گسترش پایه‌های مالیاتی و ساماندهی معافیت‌ها نیز در آن دیده شده است که این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع واگذاری‌ها نیز گفت: گروه سرمایه‌گذاری امید مربوط به بانک سپه اولین عرضه را در پایان همین ماه دارد و گروه سرمایه گذاری ملی هم بعد از آن عرضه خواهد شد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات این وزارت‌خانه در راستای مولد سازی‌های دارایی‌ها دولت در سال گذشته خاطرنشان کرد: البته این امر لزوما به درآمد منتهی نمی‌شود و فروش تا تبدیل به احسن را شامل می‌شود. ما این طیف را در نظر داریم و این فرآیند در حال انجام است، اما باید توجه داشته باشیم که مولد سازی لزوما برای کسب درآمد نیست.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.