صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور (۲۲ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۴۱۰۵
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
با شروع فصل آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تاکنون بارندگی قابل توجهی در استان اتفاق نیافتاده است و اکنون درصد پرشدگی مهم‌ترین سد استان، یعنی سد دوستی، ۱۴ درصد است.

به گزارش شهرآرانیوز، میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۲۱ مهرماه معادل ۰.۸۰ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۰.۸۳میلیارد مترمکعب بوده ۳ درصد کاهش داشته است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل ۴ درصد کم شده است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۲۳.۴۸ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۲۱.۳۰۲ میلیارد متر مکعب بوده ۱۲ درصد افزایش یافته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۴۵ درصد است.

براساس این گزارش، درصد پُرشدگی مهم‌ترین سد خراسان رضوی، سد دوستی، ۱۴ درصد است و سد طرق نیز ۱۲ درصد پرشدگی دارد. با توجه به شروع فصل جدید آبی و اینکه در نیمه دوم سال قرار داریم باید بارندگی‌ها شروع شوند، اما متاسفانه نه تنها بارندگی خوبی را تا الان نداشتیم و بلکه بارندگی پراکنده‌ای هم در استان اتفاق نیافتاده است.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۳.۶ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های درازمدت مشابه (۴.۳ میلیمتر) ۱۴ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۵.۷ میلیمتر) ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در فصل جدید آبی این عدد برای خراسان رضوی ۱.۳ میلیمتر است و مقدار بارش متوسط در دوره بلندمدت (۵۵ ساله) برای استان عدد ۱.۳ میلیمتر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.