صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست سازمان بهزیستی کشور: ۴۰۰ هزار زن سرپرست‌خانوار در کشور وجود دارد | اجرای طرح بیمه طلاق توافقی

  • کد خبر: ۲۹۴۱۰۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
سرپرست سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروز در جامعه ایران، ۴۰۰ هزار زن سرپرست‌خانوار وجود دارد، گفت: در این سازمان، دفتر زنان و خانواده وجود دارد و این زنان شامل زنان طلاق‌گرفته، زنان شوهر فوت‌شده و زنان شوهر ازکارافتاده را شامل می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجواد حسینی به طرح طلاق توافقی اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی با قوه قضاییه طرح طلاق توافقی را پیگیری می‌کند؛ به گونه‌ای که دادگاه‌ها پس از تقاضای طلاق، آن‌ها را به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع می‌دهند. این مراکز در نگاه اول، به بازگشت آنان به زندگی توجه می‌کنند و در نگاه دوم، در صورت عدم امکان استمرار زندگی، آن‌ها را مجدد به دادگاه معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، کودکان خیابانی، کودکان بی‌سرپرست، اعتیاد، فرار دختران و در مجموع آسیب‌های اجتماعی بر اساس روش تحقیق باید به سراغ عاملی رفت که بیشترین تولید کننده و باز تولید آسیب‌های اجتماعی است. این عامل و پدیده چیزی جز طلاق نیست، زیرا طلاق از یک سو به گسترش زنان سرپرست خانوار زنان خیابانی کودکان و بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور افزود: به نظر می‌رسد در اولویت کاری در حوزه اجتماعی مداخله در پدیده طلاق مهمترین کاری است که برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران به ویژه در سازمان بهزیستی باید مورد توجه قرار دهند.

حسینی با اشاره به اینکه در این حوزه حلقه‌های زنجیره از ازدواج تا طلاق را باید طراحی کرد، گفت: اقدامات آموزشی و توانبخشی قبل از ازدواج در حین ازدواج و نیز زوجین در معرض آسیب و نهایتا طلاق را طراحی و با برنامه‌های مداخلات موثر به انجام رساند تا از این طریق به کنترل و کاهش پدیده طلاق که عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است توفیق یافت.

وی اضافه کرد: در این زمینه به عنوان مثال در مرحله بعد از طلاق عموما زنان سرپرست خانوار دچار مشکلات جدی می‌شوند که طرح بیمه طلاق را در سال ۱۳۷۸ مطرح کردیم و هم اکنون نیز پیگیر اجرایی شدن آن برای کاهش کنترل عوارض طلاق به ویژه برای زنان سرپرست خانوار بوده و هستیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.