صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش ۳۶ درصدی ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از ابتدای سال آبی جدید تا ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۴۱۱۰
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از ابتدای سال آبی جدید تا ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳ معادل ۳.۶ میلیمتر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سال آبی تا کنون میزان ورودی سد‌ها ۸۰ میلیون متر مکعب بوده در حالی که مدت زمان سال گذشته ۸۳ میلیون متر مکعب می‌رسید و اکنون کاهش ۳ درصدی ورودی سد‌ها را شاهد هستیم.

البته خروجی سد‌ها کمی امیدوار کننده به نظر می‌رسد و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد به طوری که در از ابتدای مهر ماه تا ۲۰ خروجی سد‌ها یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب بوده در حالی که سال گذشته این عدد به یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون متر مکعب می‌رسید.

همچنین آب موجود در مخازن سد‌ها از ابتدای سال آبی ۲۱ مهر ۲۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱ میلیارد و ۲۰ میلیون متر مکعب افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع نیز ۴۵ درصد از سد‌ها پر و ۵۵ درصد دیگر از ظرفیت مخازن سد‌ها خالی است.

ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور از ابتدای سال آبی جدید تا ۲۰ مهر ماه معادل ۳.۶ میلیمتر است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۴.۳ میلیمتر ۱۴ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۵.۷ میلیمتر ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.