صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رفع آب‌گرفتگی معابر مشهد در محدوده شهر تاریخی توس تا پایان ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۹۴۱۱۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
شهردار منطقه‌ ۱۲ مشهد در پاسخ به مطالبات مردم: تا انتهای امسال معضل آب‌گرفتگی معابر در محدوده شهر تاریخی توس مرتفع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «بی‌واسطه با مردم»، «ملاقات عمومی»، «دیدار چهره‌به‌چهره» یا هر عبارت دیگر که بتوان نامش داد، عنوان برنامه‌ای است که هر هفته بسیاری از شهرداران مناطق به صورت آزاد با مردم دارند. دیداری کاملا صمیمی و بی‌پرده که در آن همه موضوعات مد نظر شهروندان از سوی شهردار منطقه بررسی و پاسخ داده می‌شود.

درخواست‌هایی که نیاز به بررسی بیشتر دارد و قرار است در مدت مشخصی پاسخ داده شود هم از سوی شهردار یادداشت می‌شود تا در اولویت بررسی، واکاوی و تحلیل قرار گیرد و در جلسه بعدی دیدار عمومی نتیجه آن به شهروند گزارش شود. شهروندان در اغلب این دیدار‌ها از کوچک‌ترین خواسته تا بزرگ‌ترین مسئله را مطرح می‌کنند. این‌گونه است که پاسخ‌گویی نظامند و هدفمند می‌شود. در ملاقات عمومی این هفته با تعدادی از شهروندان ساکن در منطقه‌۱۲ مهمان شهردار این منطقه هستیم.

نظارت بیشتر بر ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز

یکی از شهروندان ساکن در منطقه‌۱۲ که برای اولین‌بار است با شهردار این منطقه ملاقات دارد از مشکلات ریز‌و‌درشت ساخت‌وساز‌های غیرمجاز سخن به میان می‌آورد. اینکه در اطراف آرامگاه فردوسی برخی از سودجویان و بنگاه‌داران اراضی کشاورزی را به صورت غیرقانونی تفکیک کرده و برای احداث باغ‌ویلا می‌فروشند.

شهردار منطقه‌۱۲ در پاسخ به درخواست این شهروند می‌گوید: با هدف جلوگیری از تخلفات ساختمانی در محدوده منطقه‌۱۲ مشهد تعداد ۵۱ مورد سازه ناایمن و تخلف ساختمانی تخریب و رفع تخلف شد.
مهدی خداشناس در ادامه بیان می‌کند: این سازه‌های غیرمجاز و ناایمن شامل دیوارکشی و تفکیک غیرقانونی است که تخریب و به وضعیت سابق بازگردانده شد. وسعت و مساحت این عملیات بیش از ۸۰ هزار مترمربع بود. در این باره حدود ۷ هزارمتر دیوارکشی غیر مجاز نیز جمع‌آوری شد.

اجرای عملیات زیرسازی در خیابان شهید نادعلی

شهروند دیگری با ارائه درخواست مکتوب و به نمایندگی از تعدادی شهروندان ساکن در محدوده خیابان کاظمیه، خواسته‌اش را این‌طور مطرح می‌کند: ایمن‌سازی و عبور و‌مرور امن شهروندان در محدوده تعدادی از کوچه‌های شهید نادعلی‌زاده واقع در خیابان کاظمیه ضروری است.

این شهروند با ارائه نامه جمعی از ساکنان این محدوده این‌طور می‌گوید: این درخواست مکتوب جمعی از شهروندان است. درخواست داریم نسبت به اجرای این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

شهردار منطقه‌۱۲ مشهد در پاسخ به شهروند و خواسته آنها می‌گوید: عملیات آماده‌سازی و زیرسازی خیابان شهید نادعلی‌زاده۱ در محدوده خیابان کاظمیه۹ اجرا شده است. همچنین معاونت فنی و اجرایی و اداره عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک این منطقه در راستای راهبرد شهر ایمن، عملیات گسترده زیرسازی، جدول‌گذاری و آماده‌سازی خیابان‌های شهید نادعلی‌زاده در خیابان کاظمیه ۹ را در دستور کار دارد.

تأمین روشنایی معابر بوستان امیریه

گلایه تعدادی از شهروندان مبنی بر کمبود روشنایی در معابر بولوار الهیه درخواست دیگری در این ملاقات مردمی بود که خداشناس در‌این‌باره به شهروندان این‌طور توضیح می‌دهد: در راستای تأمین روشنایی معابر منطقه‌۱۲، بیش از ۲۰عمود روشنایی در فضای سبز ابتدای بولوار امیریه ایمن‌سازی شده است. شهردار منطقه‌۱۲ می‌گوید: ایمن‌سازی عمود‌های روشنایی واقع در فضای سبز ابتدای بولوار امیریه در راستای تأمین درخواست‌های شهروندان مبنی برافزایش روشنایی محل مذکور انجام شد. او در ادامه می‌افزاید: عملیات لکه‌گیری آسفالت در معابر فرعی بولوار‌های امیریه، الهیه و صادقیه انجام شده است.

آسفالت معابر در بولوار شاهنامه

شهروند دیگری با بیان اینکه در بولوار شاهنامه هنوز معابری که خاکی هستند، وجود دارند درخواستش را این‌طور بیان می‌کند: شاهنامه‌۳۱ معابری دارد که به صورت یک‌درمیان آسفالت شده‌اند. از مسئولان شهرداری منطقه درخواست داریم به بولوار شاهنامه به‌ویژه شاهنامه‌۳۱ توجه ویژه داشته باشند.

شهردار منطقه‌۱۲ مشهد در‌این‌باره پاسخ می‌دهد: پروژه‌های زودبازده بازآفرینی شهری۳ با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در محلات فردوسی، وکیل‌آباد، چهاربرج و کلاته برفی حوزه‌های آسفالت معابر خاکی، پیاده‌روسازی، ایمن‌سازی و اصلاح هندسی تقاطع‌ها و میادین و ... را شامل می‌شود که در دستور کار قرار دارد.
خداشناس می‌گوید: خیابان حاجی‌آباد۱۴ در شاهنامه ۳۱ با مساحتی بالغ بر هزار‌و ۱۰۰ مترمربع و اعتباری در حدود ۷ میلیارد‌و ۵۶۰ میلیون ریال در قالب پروژه‌های زودبازده۲ آسفالت شده‌اند.

رفع معضل آب‌گرفتگی معابر در محدوده توس

شهردار منطقه۱۲ مشهد در ادامه این دیدار در پاسخ به مطالبه شهروند دیگری که دغدغه آب‌گرفتگی ایام سرد سال در معابر محدوده تاریخی توس را دارد، ادامه می‌دهد: تا انتهای امسال معضل آب‌گرفتگی معابر در محدوده شهر تاریخی توس مرتفع می‌شود.

خداشناس می‌افزاید: اجرای پروژه احداث کانال بزرگ هدایت آب‌های سطحی ضلع غربی بولوار شاهنامه به کشف‌رود با مساحتی در حدود ۷۵۰ مترطول و اعتباری بالغ ۴۰۰‌میلیارد ریال و پروژه احداث کانال بزرگ جمع‌آوری آب‌های سطحی اسلامیه از حدفاصل خیابان فردوسی تا کشف‌رود در ضلع غربی بولوار شاهنامه به مساحت تقریبی ۱۸۰۰ مترطول و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال گواه این ادعاست. او از اهتمام ویژه مجموعه مدیریت شهری برای حل مسئله آب‌گرفتگی معابر در محدوده منفصل شهری توس خبر داده و می‌افزاید: به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در سراسر بولوار شاهنامه و هسته‌های جمعیتی پیرامونی، همواره رفع آب‌گرفتگی معابر از دغدغه‌های مردم و مسئولان بوده و هست.

تحولی در آسفالت و پیاده‌روسازی توس

شهردار منطقه‌۱۲ با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این منطقه در یک سال اخیر می‌گوید: در حوزه عمران و آبادانی توس تحولی چشمگیر در آسفالت معابر خاکی و شکل‌گیری پیاده‌رو‌ها به وجود آمده است. همچنین دوپروژه بزرگ احداث کانال هدایت آب‌های سطحی در محدوده شهر تاریخی توس تا پایان امسال نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.