صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

درددل های داور مشهدی که از لیست بین المللی خط خورد | زاهدی: همه زحماتم به باد رفت

  • کد خبر: ۲۹۴۲۲۷
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
کمک‌‌داور مشهدی به‌طرز‌عجیبی از فهرست داوران بین‌المللی فوتبال خط خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، کمک‌داوران مشهدی همیشه در ایران حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و اگر بخواهیم در نسل طلایی داوران خراسانی کنکاشی داشته باشیم، می‌بینیم که همیشه به‌همان‌اندازه که داوران وسط مشهدی توانستند در کشور و حتی در سطح بین‌الملل بدرخشند، کمک‌داورانش هم خوش‌نام و پُرآوازه بودند. رضا سخندان و حسن کامرانی‌فر فقط دو نام پُرآوازه این عرصه هستند که توانستند در قامت کمک‌داور در بزرگ‌ترین رویداد‌های جهانی پرچم بزنند؛ اما در میان نسل جدید داوری فوتبال خراسان شاید فقط نام یعقوب سخندان و امین زاهدی بود که جامعه داوری استان را به تداوم این درخشش‌ها امیدوار می‌کرد. بعد از کوچ یعقوب سخندان از خراسان‌رضوی به خراسان‌جنوبی برای حضور در فهرست داوران لیگ‌برتری به‌خاطر اختلافات گروه بزرگی از جامعه داوران با هیئت فوتبال استان، امین زاهدی هم با مشکلی عجیب رو‌به‌رو شده است! مشکلی که باید آن را بی‌عدالتی محض در حق این کمک‌داور لیگ‌برتری دانست که قرار بود امسال بالاخره بین‌المللی شود. زاهدی در گفتگو با شهرآرا‌ورزشی درددل‌های زیادی از بی‌مهری‌ها و بی‌عدالتی‌هایی که در حقش شد، داشت؛ درددل‌هایی از جنس دغدغه‌ها و گلایه‌های امروز جامعه داوری استان.

ظاهرا نتوانستید در فهرست نهایی اعلامی فدراسیون ایران برای بین‌المللی‌شدن قرار بگیرید.

من در این فهرست بودم و توانستم آزمون‌های لازم را هم با موفقیت پشت‌سر بگذارم؛ اما نام مرا از فهرست خارج کردند.

توضیح دقیق‌تری در‌این‌باره می‌دهید؟

 هرساله تست‌هایی از داوران منتخب گرفته می‌شود تا نام یکی‌دو نفر وارد فهرست بین‌الملل شود. امسال هم فهرست بین‌الملل دو نفر جا داشت و قرار شد از میان پنج کمک داور منتخب، دو نفر بعد از شرکت در تست‌های تئوری و عملی به فهرست بین‌المللی اضافه شوند. من هم در این تست‌ها شرکت کردم.

این پنج نفر چه کسانی بودند؟

بنده به‌همراه دانیال باشنده از مازندران، علیرضا ممبینی از خوزستان، بهمن عبداللهی از چهارمحال‌و‌بختیاری، سعید زیبا از فارس و وحید سیفی از تهران.

اینکه ۶ نفر شد!

نکته‌اش دقیقا همین‌جاست. درست شب قبل از امتحان و تست، به‌یک‌باره نام یک نفر دیگر در گروه پنج‌نفره ما کمک‌داوران قرار گرفت و نفر ششمی هم به فهرست افزوده شد.

آن نفر چه کسی بود؟

بهمن عبداللهی از استان چهارمحال‌وبختیاری.

بعد چه اتفاقی افتاد؟

من در تست‌ها شرکت کردم و آزمون تئوری را هم دادم و بالاترین نمره را به دست آوردم و نفر اول شدم. مدت‌ها برای این آزمون زحمت کشیده و مطالعه کرده بودم. تحصیلاتم هم دکترای فیزیولوژی ورزشی است.

پس چرا نامتان در بین ۲ کمک‌داور بین‌المللی نیست؟

آقایان آمدند و گفتند یکی از ملاک‌ها تعداد ابلاغ‌هاست که باز هم من از یکی از عزیزان ابلاغ‌های بیشتری داشتم و فهمیدم مسئله چیز دیگری است.

چه مسئله‌ای؟

گویا یکسری عوامل دیگر فشار آوردند و مجبور شدند یک نفر را عوض کنند تا فرد خودشان در لیست قرار بگیرد. به‌هر‌حال نمایندگان مجلس آن استان برای این مسئله تلاش زیادی کردند.

بعد از این بی‌عدالتی با کسی صحبتی نکردید؟

من با آقای حیدری، دبیر هیئت فوتبال استان، صحبت کردم و ایشان هم گفتند با دانیال مرادی، رئیس دپارتمان داوری، نیرووار نایب‌رئیس کمیته داوران و یکی‌دو نفر دیگر صحبت کرده و همه گفتند نگران نباشید، نام زاهدی در لیست است؛ ولی نمی‌دانم چه شد که ظرف یکی‌دو روز این فهرست عوض شد.

دوباره از دبیر هیئت فوتبال پیگیری نکردید؟

چرا. ایشان قول دادند که پیگیری کنند. پارسال هم من در میان داورانی که باید در فهرست بین‌الملل قرار می‌گرفتند، بودم و افشاریان گفت تو یک‌سال دیگر هم جا داری و من را از این فهرست کنار گذاشت.

این آخرین شانس شما برای بین‌المللی‌شدن بود...

دقیقا. با‌این‌شرایط یک عمر داوری و زحمت و عرق‌ریختن من نابود شد. این بی‌عدالتی همه زحمات من را به باد داد. ما در هیئت‌رئیسه فدراسیون آقای اصولی را داریم و خدا‌شاهد است من قبل از تست هیچ‌وقت از ایشان یا دوستان دیگر نخواستم که برای من کاری کنند؛ چون معتقد بودم هر کسی که حقش است، باید وارد لیست بین‌الملل شود. اما وقتی می‌بینم من نفر اول شدم و این‌طور حقم را خوردند، ناراحت می‌شوم.

و صحبت پایانی...

من می‌گویم ازدست‌رفتن این سهمیه یعنی تضییع‌شدن حق استان. آقای حیدری قول دادند پیگیری کنند و من هم امیدوارم تا ۱۷‌اکتبر که آخرین فرصت اعلام فهرست بین‌الملل است، حقم را بدهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.