صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست سازمان بهزیستی کشور: ۳۰ درصد جمعیت کشور در سال ۱۴۳۰ سالمندان خواهند بود

  • کد خبر: ۲۹۴۳۵۳
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
سرپرست سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۰ درصد جمعیت کشور را در سال ۱۴۳۰ سالمندان کشور تشکیل می‌دهند در حالی که برنامه‌‎ریزی و ساختار مناسبی برای مواجهه با این موضوع در کشور وجود ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر سید جواد حسینی با اشاره به اینکه پرداخت‌های سازمان باید در نهایت شفافیت صورت پذیرد، اظهار کرد: اولویت‌بخشی به پرداخت‌های مددجویی در مقابل سایر پرداخت‌ها همچون گذشته در اولویت است.

وی با بیان اینکه ساختار سازمان بهزیستی به تازگی تغییر یافته است، عنوان کرد: باید جلسات مشترک معاونت‌ها و حوزه‌ها با معاونت توسعه برای بررسی مجدد و در صورت نیاز برای تغییرات و بهبود وضعیت صورت پذیرد. ۳۰ درصد جمعیت کشور را در سال ۱۴۳۰ سالمندان کشور تشکیل می‌دهند در حالی که برنامه‌‎ریزی و ساختار مناسبی برای مواجه با این موضوع در کشور وجود ندارد.

حسینی بیان کرد: باید به دنبال ایجاد منابع جدید در سازمان بهزیستی باشیم. سازمان بهزیستی در نزد مردم دارای وجاهت است و به عنوان یک سازمان انسانی شناخته می‌شود، بنابراین باید ایجاد منابع جدید با بهره‌گیری از مشارکت عمومی مردم بر اساس مبنای شرعی در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور در خصوص فعالیت‌های ورزشی سازمان بهزیستی گفت: پرداختن به استعدادیابی ورزشی، فرهنگی و علمی به عنوان فعالیت‌های توانمندسازانه جامعه هدف امری مهم و اثربخش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد خانوار‌های کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: ۲.۰۴ درصد بودجه کشور به این سازمان اختصاص یافته که می‌طلبد با توجه به وسعت جامعه هدف بودجه بیشتری برای خدمات موثرتر این سازمان انسانی اختصاص یابد.

حسینی ادامه داد: پژوهش، برنامه‌ریزی، آمار و بودجه چهار رکن اساسی در بودجه‌ریزی است. دو حوزه برنامه‌ریزی و بودجه باید در کنار هم با هم‌افزایی و همکاری موجب اقدامات موثر در سازمان باشند.

سرپرست سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نقش دارند و باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند. در اقدامی خوب در اولین آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت، جذب ۴۳۲۶ فرد دارای معلولیت صورت گرفت که لازم است تا پایان مراحل استخدام پیگیری لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه ششم، سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی بوده و ایجاد پرونده سلامت اجتماعی برای بهبود وضعیت سلامت روان جامعه امری ضروری و لازم است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.