صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر اجلاس «مجاهدان در غربت»: رسالت اجلاسیه مجاهدان در غربت تبیین جهاد در همه زمینه‌هاست

  • کد خبر: ۲۹۴۵۴۱
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
دبیر اجلاس مجاهدان در غربت گفت: رسالت اجلاسیه مجاهدان در غربت این است که جهاد در همه زمینه‌ها _ و نه‌فقط نظامی _ تبیین شود و جهادگرانی را که یا در خارج از کشور و در غربت هستند یا داخل کشور حضور دارند ولی جهادشان ناشناخته است، به منظور الگوسازی به جوانان معرفی کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عمادالدین موسوی در نشست خبری اختتامیه نهمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» که امروز، ۲۴ مهرماه، در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: گاهی جبهه مقاومت را به اسم سپاه و نهادهای انقلابی می‌شناسند که شهدا را تکریم کنند؛ در حالی که اگر جبهه مقاومت نبود، امنیت ما به خطر می‌افتاد و کارهای ما مختل می‌شد، کمااینکه الان در منطقه این اختلالات ایجاد شده است.

وی افزود: ما مدیون جهادگران جبهه مقاومت هستیم که حجم بالایی از آن‌ها در غربت جهاد می‌کنند. کارهایی که انجام دادند بخشی رسانه‌ای می‌شود و این دلیل محکمی بر غربت این بزرگواران بوده که لازم است مردمی که مدیون این جهادگران هستند، این تلاشگری‌ها را ارج نهند و تبیین کنند.

موسوی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم این خدمات را به نسل جوان امروز منتقل کنیم. باید جهاد تلاشگران و مجاهدان در غربت را تبیین نماییم تا جوانان ما به خطا نروند. شهرداری هم مجموعه‌ای مردم‌نهاد بوده و پیوستگی این مجموعه با این اجلاسیه که کاری مردمی بوده است، موجب می‌شود مجموعه‌های مردمی تلاش نمایند تا از خدمات مجاهدان و تلاشگران خود دفاع کنند.

دبیر اجلاس مجاهدان در غربت با بیان اینکه در سالیان گذشته، عرصه جهاد گسترده یافته است، عنوان کرد: رسالت این اجلاسیه این است که جهاد در همه زمینه‌ها نه‌فقط نظامی تبیین شود و جهادگرانی را که یا در خارج از کشور و در غربت هستند یا داخل کشور حضور دارند ولی جهادشان ناشناخته است، به منظور الگوسازی به جوانان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: افتتاحیه اجلاسیه در دمشق به منظور پاسداشت شهدای خدمت کمتر از ۲۰ روز از شهادت شهید رئیسی و همراهانشان برگزار شد. آن ایام هم، سوریه وضعیت امنیتی داشت و سفارت ما را زده بودند، اما اجلاسیه را برگزار کردیم. بلافاصله دو برنامه در هندوستان برگزار شد. یک اجلاسیه هم در سمنان در شهرستان دامغان، زادگاه امیرعبداللهیان، برگزار شد.

موسوی اضافه کرد: زینت‌بخش این اجلاسیه روز پنجشنبه، ۲۶ مهرماه، در مشهد، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. ضمناً صبح پنجشنبه، در تالار شیخ طبرسی نشست هم‌اندیشی داریم تا مواضع خود را در خصوص فلسطین و لبنان یکسان کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.