صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قالیباف با رئیس مجلس زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کرد

  • کد خبر: ۲۹۴۶۲۰
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
رؤسای مجالس جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه در حاشیه نشست بین‌المجالس، دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ژاکوب مودندا، رئیس مجلس زیمبابوه، در حاشیه یکصدوچهل‌ونهمین اتحادیه بین‌المجالس که امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهرماه) در ژنو در حال برگزاری است، با محمدباقر قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد.

یکصدوچهل‌ونهمین اجلاس بین‌المجالس (IPU) از روز یکشنبه (۲۲ مهرماه) در شهر ژنو کشور سوئیس با حضور محمدباقر قالیباف و سایر رؤسای پارلمان‌های کشور‌های جهان آغاز شد و این اجلاس تا پنجشنبه (۲۶ مهرماه) ادامه خواهد داشت.

منوچهر متکی، امیرحسین ثابتی، علی‌اصغر باقرزاده، محمود نبویان، شارلی انویه تکیه، محمدمهدی شهریاری و الهام آزاد، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان را در این اجلاس همراهی می‌کنند.

اتحادیه بین‌المجالس در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که رؤسا و سایر نمایندگان پارلمان‌های جهان در آن به تبادل نظر و تصویب قطع‌نامه می‌پردازند.

موضوع گفتگوی این دوره از اجلاس «استفاده از علم، فناوری و نوآوری (STI) برای آینده‌ای مسالمت‌آمیزتر و پایدارتر» است و در این اجلاس تمام نهاد‌های قانونی IPU، از جمله شورای بین‌المجالس، مجمع، کمیته‌های چهارگانه دائمی، سمینار‌های نمایندگان جوان و زن تشکیل جلسه خواهند داد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.