صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یک مرد روس، پس از دوماه سرگردانی در سردترین دریای شرق آسیا، زنده پیدا شد

  • کد خبر: ۲۹۴۶۹۱
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
یک مرد روس پس از دو ماه، در یک قایق بادی کوچک که موتورش را از دست داده بود، در دریای طوفانی اوخوتسک پیدا شد، درحالی که برادر و برادرزاده‌اش جانشان را از دست داده بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این مرد روس اوایل ماه اوت به همراه برادر ۴۹ ساله و برادرزاده ۱۵ ساله‌اش برای تماشای نهنگ‌ها به دریای اوخوتسک رفت و بعد از آن دیگر خبری از آن‌ها نشده بود. تا اینکه روز گذشته، یک کشتی ماهیگیری در نزدیکی شبه جزیره کامچاتکا این مرد را نجات داد اما دو نفر دیگر فوت کرده‌ بودند.

طبق گزارش سی‌بی‌اس، این سه نفر غذای کافی برای حدود دو هفته و همچنین لباس گرم، جلیقه نجات و حدود پنج گالن آب با خود برده بودند، اما ظاهراً موتور قایقشان از کار می‌افتد و سرگردان می‌شوند.

این مرد زمانی که پیدا شد نیمی از وزن بدنش را از دست داده بود. هنوز مشخص نیست او چطور توانسته در دریای اوخوتسک، سردترین دریای شرق آسیا که به خاطر تندبادهایش معروف است، زنده بماند، یا برادر و برادرزاده‌اش چگونه مرده‌اند.

وقتی خدمه کشتی ماهیگیری، قایق بادی کوچکی را روی رادار خود مشاهده کردند، ابتدا فکر کردند که یک شناور یا یک تکه آشغال دیده‌اند، اما با روشن‌کردن نورافکنشان مردی را روی یک قایق بادی دیدند.

در سال ۱۹۶۰، چهار سرباز شوروی ۴۹ روز در یک قایق کوچک در اقیانوس آرام سرگردان بودند تا اینکه یک ناو هواپیمابر آمریکایی آن‌ها را نجات داد. سال گذشته هم یک ملوان استرالیایی بیش از دو ماه با سگش در دریا گم شده بود. تیم شادوک ۵۱ ساله و سگش در حال حرکت از مکزیک به سمت پلی‌نزی فرانسه بودند که دریای مواج آن‌ها را سرگردان کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.