صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استقبال بانوان مشهدی از دومین کارگاه آموزشی سفیران فرهنگی | سلیمی: مشهد می‌تواند مرکز دیپلماسی شهری در حوزه زن و خانواده در کشور باشد

  • کد خبر: ۲۹۵۲۱۶
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
۲۶ و ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۳، مشهد میزبان کنشگران و فعالان حوزه زن و خانواده در قالب برگزاری مجموعه‌کارگاه‌های آموزشی سفیران فرهنگی بود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مشارکت شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی، کارگاه‌هایی به میزبانی مشهد برگزار شد.

سخنرانان این کارگاه‌ها سیدمحمدعلی واعظ‌موسوی و دکتر مهرنسا شهابی بودند که به ترتیب درباره «مدیریت ارتباطات در کانون خانواده» و «کنترل هیجانات در راستای پایدارسازی خانواده» برای کنشگران و فعالان عرصه زن، خانواده و سبک زندگی صحبت کردند. نیمی از بانوان کنشگری که در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده بودند، مشهدی و نیمی دیگر از سایر نقاط کشور و حتی کشور‌های خارجی بودند که در سطح بین‌الملل، شرکت‌کنندگان به صورت برخط از آموزش‌های این کارگاه بهره‌مند شدند.

حضور بانوان کنشگر عرصه زن و خانواده در این دوره از کارگاه‌ها از ۷ کشور جهان 

فاطمه ابراهیمی، مشاور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است که در این دو روز برای برگزاری این کارگاه‌ها به مشهد آمده است، به خبرنگار سرویس «شهربانو» در شهرآرانیوز می‌گوید: دومین کارگاه آموزشی سفیران فرهنگی با هدف ارتقای توانمندی شبکه بین‌المللی فعالین بانوان و خانواده به میزبانی مشهد برگزار شد و در آن، علاوه بر بانوان مشهدی و ایرانی، کنشگران خارجی از کشور‌های هند، پاکستان، افغانستان، آمریکای لاتین، عراق، سوریه و لبنان به صورت برخط حضور داشتند.

او توسعه شبکه بین‌المللی فعالین زنان و خانواده برای تحقق ائتلاف جهانی حمایت از خانواده، تبیین گفتمانی زن و خانواده تراز را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها عنوان می‌کند.

ائتلاف جهانی حمایت از خانواده سه ضلع یک مثلث را تشکیل می‌دهند که مشاور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اضلاع مختلف این مثلث را «حمایت از خانواده اصیل طبیعی متشکل از زن و مرد»، «تعالی و پایدارسازی خانواده» در کنار «یادگیری مهارت‌های تعالی و پایدارسازی» توصیف می‌کند.

او اضافه می‌کند: در حوزه شکل‌گیری خانواده اصیل و تعالی و پایدارسازی خانواده، به کنشگران شرکت‌کننده در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود تا در ایران و جهان، این کنشگران موضوعات اشاره‌شده را در راستای لزوم عاملیت خانواده اجرایی کنند.

البته حمایت از عاملیت خانواده در بخش‌های مختلف اقتصاد، اشتغال، فرهنگ و سیاست صورت می‌گیرد و ابراهیمی در این خصوص تأکید می‌کند: تمام این آموزش‌ها با محوریت توجه به سیره اهل بیت (ع) و عاملیت خانواده در سیره ایشان بوده است.

به گفته او، ۶۰ نفر از کنشگران ایرانی و خارجی در این کارگاه‌ها شرکت کردند که نیمی از آن‌ها بانوان مشهدی بودند.

ابراهیمی از همه علاقه‌مندان و فعالان حوزه زن و خانواده دعوت کرد تا به شبکه بین‌المللی فعالین زن و خانواده بپیوندند تا این شبکه بتواند از طریق آموزش‌های لازم که نوعی دانش تخصصی است، با جنگ جهانی علیه خانواده مقابله کرده و اجازه ندهد تا این جنگ نهاد خانواده را تخریب کند.

استفاده از ظرفیت ۳۰ میلیون زائر امام هشتم (ع) در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی

در این مراسم، فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون زن و خانواده در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، توجه ویژه به بخش بین‌الملل در کنار خانواده را از ویژگی‌های مهم این دوره از شورا عنوان می‌کند و به خبرنگار شهربانو می‌گوید: در این راستا در سال گذشته، رویداد رسانه خورشید را برگزار کردیم و امسال هم از طریق ارتباطاتی که با سازمان فرهنگ و ارتباطات داشتیم، میزبان برنامه سفیران فرهنگی در عرصه بین‌الملل در مشهد هستیم.

او با اشاره به اینکه در این برنامه، مبلغان فرهنگی برای حوزه زن و خانواده در کشور‌های مختلف آموزش می‌بینند، ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه مشهد بنای گفتمانی دارد و دارای گفتمان ویژه‌ای با عنوان سبک زندگی است، میزبان این برنامه بوده و لذا شورای شهر و شهرداری مشهد در برگزاری این برنامه مشارکت داشته است.

شعار این دوره شورای شهر اسلامی مشهد «جهانشهر ظرفیت و کرامت» است؛ از این رو، سلیمی با تأکید بر نگاه بین‌المللی در این دوره شورا، بر لزوم استفاده از ظرفیت مشهد و حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر نیز تأکید می‌کند.

او ابراز امیدواری می‌کند: اعضای شورا در این دوره مدیریت شهری بتوانند مرکز دیپلماسی شهری را در مشهد راه‌اندازی کنند تا این مرکز پایه‌ای برای اجرای برنامه‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت زائرین امام هشتم (ع) باشد.

رئیس کمیسیون زن و خانواده در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد معتقد است: نگاه ویژه‌ای در سبک زندگی و خانواده وجود دارد که مشهد می‌تواند در این زمینه در کشور و در عرصه بین‌الملل براساس سیره امام هشتم (ع) اثرگذار باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.