صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سریع‌ترین ربات انسان‌نمای جهان در چین رونمایی شد + ویدئو

  • کد خبر: ۲۹۵۳۸۰
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
دانشمندان ربات انسان‌نما جدیدی به نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند با حداکثر سرعت ۳.۶ متردرثانیه بدود. هرچند این ربات با کمک نوعی کفش توانسته به چنین سرعتی دست یابد، سریع‌ترین ربات در نوع خود محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛  این ربات انسان‌نما STAR۱ نام دارد و شرکت چینی Robot Era آن را ساخته است. قد آن ۱۷۱ سانتی متر اعلام‌شده و ۶۵ کیلوگرم وزن دارد. در ویدیوی زیر، دانشمندان دو ربات STAR۱ را در صحرای گبی در شمال غربی چین مقابل یکدیگر قرار دادند. نکته قابل‌توجه اینکه در یکی از ربات‌ها یک جفت کفش ورزشی استفاده شده تا تأثیر آن در سرعت ربات بررسی شود.

مدل دارای کفش STAR۱ با موتور‌هایی که گشتاور بالا و الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود را داشتند، توانست در انواع زمین‌ها مانند علفزار و شن‌زار راه برود. همچنین این ربات حداکثر سرعتش، ۳.۶ متر‌درثانیه، را ۳۴ دقیقه حفظ کرد.

STAR۱ با دستیابی به حداکثر سرعت ۳.۶ متردرثانیه، رکورد قبلی را که در اختیار رباتی با نام H۱ Unitree بود، شکسته است. این ربات دوپا مارس ۲۰۲۴ توانسته بود با سرعت ۳.۳ متردرثانیه حرکت کند، همچنین از نظر فنی می‌تواند پشتک بزند و پاهایش هم‌زمان از زمین جدا می‌شدند.

طبق اطلاعات وب‌سایت Robot Era، ربات STAR۱ از سخت‌افزاری بهره می‌برد که می‌تواند ۲۷۵ تریلیون عملیات را در ثانیه انجام بدهد. در مقام مقایسه، بسیاری از بهترین لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه هوش مصنوعی امروزی، می‌توانند در یک ثانیه بین ۴۵ تا ۵۵ تریلیون عملیات را انجام دهند. همچنین درجه آزادی حرکت ربات ۱۲ درجه اعلام شده که باعث می‌شود حرکات متنوع‌تری انجام دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.