اپتیموس: نگاهی به حضور تازه ربات انسان‌نمای تسلا در حوزه فناوری + فیلم درباره سامانه ضدموشکی «تاد» (THAAD) + تاریخچه، عملکرد و ساختار بیش‌ از ۷۰ درصد ترافیک اینترنت کشور مربوط به سایت‌ها و پلتفرم‌های فیلتر است برترین برند‌های دنیا در سال ۲۰۲۴ | اپل در صدر اولین جزئیات از گلکسی S25 FE منتشر شد واکنش گوگل به ادعاها درباره جمع‌آوری موقعیت مکانی و اطلاعات کاربران پیکسل پاسخ پازل امروز میجر (یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳) پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳) واکنش‌های منفی به اهدای جوایز نوبل فیزیک و شیمی ۲۰۲۴ به پیشگامان هوش مصنوعی کوچک‌ترین مکعب روبیک جهان معرفی شد + فیلم پاسخ پازل امروز میجر (جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳) با آپدیت iOS ۱۸.۱ چه قابلیت‌هایی در زمینه هوش مصنوعی به آیفون اضافه می‌شود؟ ابزار جدید ادوبی برای محافظت از آثار هنرمندان در برابر هوش مصنوعی جوایز نوبل شیمی ۲۰۲۴ به دو دانشمند آمریکایی و یک دانشمند انگلیسی رسید پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳) لیست برخی سایت‌های معتبر برای بررسی امنیت لینک‌ها | امنیت لینک‌های ارسالی را جدی بگیرید! پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳) ستار هاشمی: گشایش در بحث اینترنت حتما اتفاق خواهد افتاد، اما با کار کارشناسی + فیلم جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۴ به دو دانشمند حوزه هوش مصنوعی رسید
سرخط خبرها

اپتیموس: نگاهی به حضور تازه ربات انسان‌نمای تسلا در حوزه فناوری + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۴۲۵۲
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴
اپتیموس: نگاهی به حضور تازه ربات انسان‌نمای تسلا در حوزه فناوری + فیلم
این هفته، تسلا بار دیگر دنیای فناوری را غافلگیر کرد و همزمان با رونمایی از روبوتاکسی و روبوون، ویژگی‌های جدیدی از ربات انسان‌نمای «اپتیموس» را هم معرفی کرد.

شهرآرانیوز؛ ما ممکن است در آستانه یک دوره جدید باشیم که در آن ربات‌ها نه تنها وظایف خود را انجام می‌دهند بلکه با انسان‌ها تعامل برقرار می‌کنند.

در جریان مراسم رونمایی روبوتاکسی و روبوون شرکت تسلا، ربات‌های «اپتیموس» این شرکت میان حاضران آمدند و با آن‌ها صحبت کردند. در طول این رویداد، «اپتیموس» از یک انبار بیرون آمد و میان جمعیت رفت و توانایی‌هایش را به نمایش گذاشت. 

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در این مراسم گفت: «اپتیموس در میان شما راه خواهد رفت. شما می‌توانید به آن‌ها نزدیک شوید، و آن‌ها می‌توانند به شما نوشیدنی بدهند.»

ماسک قول داده بود که این ربات‌ها می‌توانند همه‌کار انجام دهند؛ از جمله راه رفتن، نگهداری از کودک و چمن‌زنی. قیمت این ربات‌ها احتمالا بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

پس از مراسم رونمایی، ویدئو‌هایی هم منتشر شد که نشان می‌دهد ربات‌ها با مهمانان تعامل دارند، در اطراف میز گفت‌وگو می‌کنند و با مهمان‌ها بازی‌هایی انجام می‌دهند. یکی از ربات‌ها حتی با بازدیدکنندگان سنگ-کاغذ-قیچی بازی می‌کرد و کیسه‌های هدیه کوچکی را به آن‌ها می‌داد. 

ماسک اپتیموس را نه‌تنها رباتی که کار‌های روزمره را ساده می‌کند، بلکه یک فناوری که جهان را تغییر می‌دهد معرفی کرد. به گفته او، «این بزرگ‌ترین انقلاب از هر نوع خواهد بود» و پیش‌بینی می‌کند که در آینده که میلیون‌ها دستگاه از اپتیموس تولید شود، اقتصاد جهانی به‌طور چشمگیری رونق می‌گیرد. ماسک تا جایی پیش رفته که ادعا می‌کند ربات‌ها می‌توانند به دلیل مزایای عظیمی که برای بهبود بهره‌وری نیروی کار خواهند داشت، به فقر پایان می‌دهند.

با توجه به اظهارات ماسک در آوریل ۲۰۲۴، انتظار می‌رود این ربات تا پایان سال جاری انجام وظایف «مفید» را آغاز کند و تا پایان سال ۲۰۲۵ هم به بازار عرضه شود. 

همانطور که گفته شد، ماسک قیمتی بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار خواهد داشت. با چنین قیمتی، این ربات می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از مشتریان خصوصی و تجاری قابل دسترس باشد. در ابتدا، کاربرد‌های اولیه آن ممکن است بر کار‌های اساسی مانند تمیز کردن، امنیت یا کمک در خانه متمرکز شود. با این حال، با گذشت زمان، ربات ممکن است در زمینه‌های پیچیده‌تری مانند کمک پزشکی یا آموزش به کار گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->