صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اجرای تمرینات عکس‌برداری هوایی و اطفای حریق در رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴

  • کد خبر: ۲۹۵۵۴۴
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۴، تمرین عکس‌برداری هوایی (Photo Ex) و اجرای صورت‌بندی و آرایش‌های تاکتیکی را باموفقیت انجام دادند. همچنین عملیات اطفای حریق توسط یگان‌های شناور و پروازی شرکت‌کننده در این رزمایش، در شمال اقیانوس هند برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی، سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴، گفت: در این مرحله از رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴، یگان‌های شناور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، فدراتیو روسیه و عمان تمرین عکس‌برداری هوایی (Photo Ex) و صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

وی اظهار کرد: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند رزمایش مرکب دریایی آیونز را برای افزایش سطح آمادگی و هماهنگی طراحی و با محوریت نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال اقیانوس هند به اجرا گذاشته‌اند.

وی افزود: در ادامه برگزاری مراحل اصلی و فاز دریایی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (IMEX ۲۰۲۴) یگان‌های شناور و پروازی شرکت کننده در این رزمایش براساس سناریوی از پیش تعیین شده عملیات اطفا حریق و نجات کارکنان شناور آسیب دیده و مهار لکه نفتی را تمرین کردند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش پس از ارسال پیام اضطراری کشتی دچار حادثه شده، ابتدا منطقه عملیات توسط یگان های شرکت کنندگان مورد شناسایی و جست‌وجو قرار گرفت و سپس شناورها و بالگردها برای اجرای عملیات اطفای حریق اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ اضافه کرد: نیروهای شرکت کننده در رزمایش، به اجرای عملیات اطفای حریق نفت‌کش سانحه‌دیده اقدام کردند.

دریادار تاج‌الدینی گفت: نمایندگان کشورهای روسیه، عربستان سعودی، تایلند، پاکستان، قطر، عمان، بنگلادش و هند که در ناو جماران حضور داشتند، از نزدیک بر مراحل مختلف این رزمایش نظارت داشته و دیگر اعضای آیونز به صورت ارتباط تصویری و برخط در این رزمایش شرکت داشتند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.