صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دومین عمل پیوند قلب مصنوعی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد باموفقیت انجام شد (۲۹ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۵۵۴۵
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
دومین عمل موفق تعبیه پمپ قلب مصنوعی در بیمارستان امام‌رضا(ع)، از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، باموفقیت انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سارا امینی، فلوشیپ نارسایی و پیوند قلب و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: دومین عمل موفق تعبیه پمپ قلب مصنوعی با همکاری تیم پزشکی مجرب انجام شد. این جراحی پیچیده، امید جدیدی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته فراهم آورده و نشان‌دهنده پیشرفت‌های قابل‌توجه در درمان‌های قلبی در مشهد است

وی افزود: اولین بیمار، مردی حدوداً شصت‌ساله بود که به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته، مکرراً بستری می‌شد. این جراحی باموفقیت انجام شد و بیمار پس از ۱۰ روز به زندگی عادی بازگشت.

فلوشیپ نارسایی و پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دومین جراحی با چالش‌های بیشتری همراه بود، بیان کرد: بیمار، مردی ۵۰ ساله با نارسایی قلبی شدید بود که در لیست پیوند قلب قرار داشت؛ با توجه به جثه بزرگ بیمار، پس از شش ماه هیچ دهنده قلب مناسب اعلام نشد. به‌تدریج وضعیت بیمار بحرانی شده و در حال پیشرفت به سمت نارسایی سایر ارگان‌های حیاتی بود. پس از یک دوره نارسایی حاد ارگان‌ها در طی بستری و رفع شدن این آسیب از طریق دارو‌های قوی و دستگاه‌های حمایت کننده قلبی (بالون پمپ آئورت)، تیم پزشکی تصمیم گرفتند او را کاندیدای تعبیه پمپ قلب مصنوعی کنند

وی ادامه داد: این عمل به دلیل مشکلات کلیه و کبد بیمار، به یکی از سخت‌ترین جراحی‌های قلبی تبدیل شد. با وجود همه چالش‌ها، بیمار پس از یک دوره دشوار بستری در آی‌سی‌یو و همکاری فوق‌العاده تیم پزشکی و پرستاران، توانست پس از سه ماه از بیمارستان مرخص شود. اکنون بیمار با بهبود کامل شرایط کبد و کلیه، به زندگی روزمره خود بازگشته و تحت نظارت دقیق کلینیک پمپ قلب مصنوعی است.

دکتر امینی در خصوص این موفقیت بزرگ گفت: این دومین عمل پمپ قلب مصنوعی در کمتر از ۲ هفته بود و با همکاری فوق‌العاده تیم جراحی به سرپرستی دکتر عباسی، حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شبستری و تلاش‌های سایر بخش‌ها از جمله گروه بیهوشی، آی‌سی‌یو و پرستاران به نتیجه رسید.

وی اظهارکرد: بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که به دلیل شرایط خاص مانند سن، وضعیت جسمانی یا عدم دسترسی به دهنده قلب مناسب، نمی‌توانند پیوند قلب انجام دهند، می‌توانند کاندیدای تعبیه پمپ قلب مصنوعی شوند. این تصمیم توسط تیم تخصصی نارسایی قلب و پیوند قلب پس از بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

فلوشیپ نارسایی و پیوند قلب در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: این موفقیت چشمگیر، بار دیگر نشان‌دهنده پیشرفت‌های پزشکی در مشهد و توانمندی‌های کادر درمانی آن است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.