صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شب‌های گرم با خانواده و ورزش

  • کد خبر: ۲۹۶۱۰۷
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
نمایشگاه و جشنواره خانواده ورزش این شب‌ها در بوستان بزرگ ملت برگزار می‌‌شود و سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، هوا سرد است. درست شبیه هوای سوزناک اسکاندیناوی که هواشناسی وعده‌اش را داده بود. با این وجود اگر سر و کارتان به زمین چمن طبیعی بوستان بزرگ ملت در این شب‌‎ها افتاده باشد، حال و هوای متفاوتی را می‎‌بینید. گویی گرمای حضور دوستداران ورزش چنان بر اتمسفر فضا سایه انداخته که سرما جای خود را به گرما داده است. حضور پُرشور شهروندانی که در ایستگاه «خانواده ورزش» به دنبال هیجان ناب در قلب مشهد هستند. هیجانی که از سی‌ام مهرماه آغاز شده و تا چهارم آبان‌ماه هم ادامه دارد.

به دنیای هیجان خوش آمدید

وقتی از ضلع شرقی پارک وارد می‌شوید، با ورودی هیجان‌انگیز «خانواده ورزش» در کنار زمین چمن طبیعی بوستان بزرگ ملت روبه رو می‌شوید. دالان ورودی که با نور چراغ‌های کوچک روشن شده و تصویرگر ورود شما به دنیایی متفاوت است. چنان که از این دالان که حدود ۱۰ متری می‌شود باید وارد فضای نمایشگاه و جشنواره خانواده ورزش شوید. در انتهای دالان و ورودی جشنواره چند نفر پشت میز‌هایی نشسته و برگه «آمار» جلوی آنها قرار است. گروهی که قرار است آمار حضور شهروندان در این جشنواره و نمایشگاه را به صورت تفکیکی داشته باشند. اما از این‌جا به بعد ورود به دنیای هیجان‌انگیز نمایشگاه و جشنواره‌ای است که شاید پیشتر تجربه‌اش نکرده باشید.

۱۳۶ غرفه ورزشی

دومین تجربه «خانواده ورزش» برای معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد که این جشنواره را برگزار می‌کند، تفاوت‌های مشهودی با تجربه اول دارد. تفاوت‌هایی که شاید مهم‌ترینش افزایش تعداد غرفه‌های فعال در این نمایشگاه است. سیدحسین غیاثی، معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد در این‌باره می‌گوید: «سال گذشته ۷۰ غرفه ورزشی داشتیم که هیئت‌های ورزشی مختلف در آن خدمات و برنامه‌هایشان را به شهروندان ارائه می‌دادند، اما امسال شمار این غرفه‌ها به ۱۳۶ افزایش یافته است.» ۱۳۶ غرفه‌ای که برنامه‌های تفریحی ورزشی متفاوتی را برای همه اعضای خانواده دارد؛ از بچه ۳، ۴ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله.

از نمایش‌های میدانی تا ورزش‌های خیابانی

علاوه بر غرفه‌هایی که هیئت‌های ورزشی در گوشه و کنار این نمایشگاه و جشنواره دارند، اتفاق دیگر دومین نمایشگاه و جشنواره خانواده ورزش نمایش‌های میدانی ورزش است. جایی که هر شب موتورسواران، رکابزنان، رزمی‌کاران و سایر ورزشکاران در قالب نمایش‌های میدانی توجه شهروندان حاضر در فضای نمایشگاه را به خود جلب می‌کند. شاید از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین این برنامه‌ها برای شهروندان برنامه تک‌چرخ با موتور‌های سنگین است که با استقبال چشمگیری رو به رو شده است. البته در این میان برخی رشته‌های ورزشی ناشناخته هم حضور دارند که با آموزش‌های مخصوصی که از سوی مربیان در محل غرفه انجام می‌شود، با استقبال خوبی از سوی شهروندان رو به رو شده است. از فریزلی گرفته تا هوکامپ.

جشن‌های پایانی

۲ سن مخصوص جشنواره دوم خانواده ورزش یکی برای اجرای برنامه‌های میدانی ورزشکاران در طول مدت برگزاری نمایشگاه است و سن دیگر برای جشن‌های پایانی هر شب. جشن‌هایی که در آن به قید قرعه به شهروندانی که در آن حضور دارند، جوایزی اهدا می‌شود. سیدحسین غیاثی در این باره می‌گوید: «واقعیت همه هدف ما از برگزاری این نمایشگاه ایجاد شور و نشاط اجتماعی در دل شهروندان است. به زبان خودمانی می‌خواهیم لحظات شاد و بانشاطی را برای شهروندان رقم بزنیم.» غیاثی تاکید می‌کند: «ما معتقدیم در بستر خانواده، ورزش نتیجه بهتری خواهد داشت و می‌خواهیم ورزش را به میان خانواده‌ها ببریم.» معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد که این شب‌ها در نمایشگاه و جشنواره خانواده ورزش حضور ثابتی دارد، تصریح می‌کند: «اگر ما بتوانیم در این شب‌ها برای لحظه‌ای دل شهروندان را شاد کنیم، به رسالت خود عمل کرده‌ایم.»

از انتقاد‌های کوچک تا تعریف‌های بزرگ

چرخی در فضای نمایشگاهی و جشنواره خانوده ورزش که می‌زنیم با لبخند‌ها و اخم‌های ریز و درشت شهروندانی رو به رو می‌شویم که در برنامه حاضرند. البته شمار این لبخند‌ها که ناشی از رضایت و شادی است به وضوح بیشتر است. اما خب برخی هم انتقاداتی به برخی مسائل دارند. نسرین حکیمی یکی از شهروندان است که برای انتقاد به سمت‌مان می‌آید و می‌گوید: «واقعیت این است که من با بچه‌های ۴ و ۶ ساله‌ام به اینجا آمدم و انتظار داشتم برای بچه‌ها برنامه تفریحی بیشتری وجود داشته باشد. با این همه در کل فضای بانشاط و مفرحی به وجود آمده و از این بابت به نظرم راضی کننده است.» صحبت‌های حکیمی هنوز تمام نشده که مراسم نورافشانی در میان نمایشگاه آغاز می‌شود و توجه‌اش با لبخند بزرگی که روی لب خودش و فرزندانش نشسته به میانه زمین چمن جلب می‌شود. علی نادری یکی دیگر از شهروندان است که می‌گوید: «اینجا با یکسری ورزش‌ها آشنا شدم که تا به در عمرم اسمش را هم نشنیده بودم! خدا وکیلی دم‌شان گرم.» ستار اورعی هم دیگر شهروندی است که به همراه دوستانش به پارک آمده و می‌گوید: «داشتیم رد می‌شدیم که ورودی نمایشگاه توجه‌مان را جلب کرد و به اینجا آمدیم. راستش را بخواهید فکر کردم از این نمایشگاه‌های الکی است، اما انصافا با حال است.» او به صدای موسیقی که در محیط در حال پخش است، اشاره می‌کند و می‌افزاید: «همینش خوبه.» حالا فقط ۲ شب از فرصت حضور در این نمایشگاه و جشنواره پُرهیجان باقی است. هیجانی در قلب شهر. در زمین چمن طبیعی بوستان بزرگ ملت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.