صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیت‌الله علم‌الهدی: نسل‌کشی فلسطینیان، تجلی تصویر واقعی استکبار | جنگ فلسطین، جنگ ماست + فیلم

  • کد خبر: ۲۹۶۳۱۳
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مستکبران عالم در عمل خود دارند ثابت می‌کنند اگر نتوانند اسلام را از بین ببرند، از نسل‌کشی همه مسلمانان نیز باکی ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در همایش بزرگ «ایران همدل، لبیک یا امام» که صبح امروز (پنجشنبه، ۳ آبان ۱۴۰۳) با حضور پرشور ائمه جماعات مساجد، بسیجیان، هیئات مذهبی و گروه‌های مختلف جهادی در تالار همایش‌های انقلاب اسلامی مجتمع فرهنگی «آیه‌ها» در مشهد برگزار شد، در تشریح جریان شکل‌گیری قدرت در جوامع بشری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه در سخنرانی‌های خود به تبیین پیچ‌های تاریخی می‌پردازند؛ زیرا از ابتدای ظهور بشر در این دنیا تا زمان امروز، قدرت همیشه همراه و هماهنگ با فساد بوده و جریان‌های فاسد نیز در تلاش بوده‌اند تا این قدرت را برای خود حفظ کنند؛ حتی اگر به قیمت ضربه‌زدن به حق و حقیقت باشد.

وی افزود: بشر همیشه با این مشکل مواجه بوده که هرجا قدرت متمرکز شده، لوازم تمرکز قدرت، تولید جنایت و ظلم کرده است؛ چه آن زمان که قدرت در انحصار یک فرد و سلسله خانوادگی بود و چه اکنون که به ظاهر دموکراسی، در اختیار اقشار مردم قرار گرفته است. با همه این تفاسیر، بشر اگرچه موفق نبوده، اما همیشه آرزو داشته قدرت را در اختیار جریانی قرار دهد که ختم به فساد نشود.

فلسطین، سنگر اول تقابل اسلام و کفر

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با گذر زمان، بشر به این حقیقت آگاه شد که نه انحصار قدرت در ثروت، نه قوای نظامی، نه کلیسای کاتولیک قرون‌وسطایی و نه جریان‌های مردمی نمی‌توانند مانع از فساد قدرت باشند. حتی در دوقرن‌ونیم اخیر نیز که قدرت در ظاهر دموکراتیک حاکم شده، بازهم دو جنگ بزرگ جهانی، مفاسد اخلاقی و جنایت‌های فعلی فراوانی به منصه ظهور رسیده، آن‌قدر که بازهم بشر را در آستانه یک تجدیدنظر در مبانی ایدئولوژیک توزیع قدرت قرار داده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) به ما آموخته که گرایش مردم ملاک عمل است و اگر مردم نسبت به جریانی گرایش پیدا کنند، دیگر مسئله تمرکز قدرت‌ها ملاک نخواهد بود. به همین دلیل، تقابل اصلی جریان استکبار با قدرت‌های اسلامی است تا فراتر از درگیری در یک نقطه خاص یا منطقه مشخص، جبهه‌ای به‌وسعت جهان شکل بگیرد. در این جبهه نه اسرائیل مهم است و نه فلسطین بلکه آنچه مهم است، تمرکز قوای جبهه باطل و حق پشت هرکدام از این دو نقطه است که اگر سنگر اول شکست بخورد، طرف مقابل سنگربه‌سنگر جلو خواهد آمد.

نسل‌کشی فلسطینیان، تجلی تصویر واقعی استکبار

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نسل‌کشی فلسطینیان، تجلی اراده استکبار برای نسل‌کشی کامل مسلمانان است، تصریح کرد: مستکبران عالم در عمل خود دارند ثابت می‌کنند اگر نتوانند اسلام را ازبین ببرند، از نسل‌کشی همه مسلمانان نیز باکی ندارند؛ زیرا اصل بحث، کدخدایی دنیا و به‌دست‌گرفتن قدرت اداره دنیاست و در این مسیر نیز تنها چالش سرراه، همین اسلام و اراده مسلمین است. به همین دلیل، این تقابل در حال حاضر به یک جنگ جهانی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: سؤال مهم و حیاتی این است که سرنوشت این جنگ چه خواهد شد. عزیزان، این ذات قدرت است که در درون آن نیز قدرت‌ها با یک‌دیگر وجهه متخاصم و درگیری دارند همان‌طور که امروزه می‌بینید مسئله اوکراین در مسیر تبدیل‌شدن تقابل روسیه و ناتو قرار گرفته و درگیری کره جنوبی و کره شمالی هم دو جریان اتمی قدرتمند را در آستانه درگیری مستقیم قرار داده است. برادران و خواهران، در شرایطی که جهان در جنگ‌های بزرگ می‌سوزد و این جنگ‌ها، قدرت‌ها را در خود می‌کشد، جنگ غرب آسیا به تقابل ما و جبهه باطل تبدیل شده است.

جنگ فلسطین، جنگ ماست

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۴ سوره مبارکه صف گفت: در جنگ فلسطین، این درست نیست که بگوییم این‌ها یک مشت مردم آواره‌ای هستند که باید از منظر انسان‌دوستی به آن‌ها توجه کرد. این پندار ظالمانه و غیرمنصفانه است. عزیزان من، این جنگ خود ماست. ما جبهه پشت همین جنگ هستیم و اگر دشمن جلو آمد، پایش به تقابل مستقیم با ما باز می‌شود. اینجاست که خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ» و ذات اقدس پروردگار تأکید می‌کند که بندگان محبوب او مؤمنانی هستند که استوار پای اسلام ایستادگی می‌کنند.

وی بیان کرد: این جنگی نبود که حماس در هفتم اکتبر سال گذشته با عملیات طوفان‌الاقصی به راه بیندازد. این امتداد مسیر انقلاب اسلامی است؛ همان مسیری که امام(ره) به خواست مردم و با تکیه بر اراده پروردگار آغاز کرد و اکنون کرانه‌های این نبرد در قدس در جریان است.

امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه پشتیبانی از لبنان باید با قدرت استمرار داشته باشد، اظهار کرد: وقتی دشمن به‌صراحت دارد اعلام می‌کند که در صورت براندازی‌نشدن اسلام حاضر است تک‌تک خانه‌های مسلمین را با خاک یکسان کند و حتی زن و کودک را به شهادت برساند، در این شرایط آیا این ضرورت وجود ندارد که ما نیز با همه توان پای‌کار باشیم؟ حمایت از جبهه جنگ فلسطین و لبنان، هیچ تفاوتی با حمایت از جبهه‌های دفاع مقدس ندارد.

وی افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را در صف جانبازان، فداییان و ایثارگران مسیر ظهور قرار بدهد و از آن‌جا که سپاه حضرت پیش از ظهور شکل می‌گیرد، ان‌شاءالله ذات اقدس پروردگار ما را به توفیق حضور در این سپاه نائل کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.