صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تصادف عجیب جلوی کلانتری بولوار توس مشهد!

  • کد خبر: ۲۹۶۹۳۰
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
در یک سانحه رانندگی در بولوار توس مشهد، متهمی با خودرو سرقتی ۲ نفر را زیر گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ همه‌چیز ناگهانی و طوفانی شروع شد، تا‌جایی‌که زن و مرد ایستاده جلوی کلانتری حتی فرصت نکردند از روی جوی کم‌عرض کنار خیابان به درون پیاده‌رو بپرند و خود را نجات دهند و تا به خود آمدند، پراید سیاه‌رنگ آنها را چند متر درون پیاده‌رو پرتاب کرده و توان برخاستن را از آنها گرفته بود. این تصادف صبح دیروز مقابل کلانتری معراج مشهد رخ داد و دقایقی بعد راننده خودرو که کمی زخمی شده بود، نه به این دلیل که دو نفر را زیر گرفته بود، بلکه به اتهام سرقت در تهران دستگیر شد.

ماجرای تصادف عجیب دیروز در بولوار توس ساعت‌۸:۵۰ صبح به وقوع پیوست؛ این درحالی بود که دقیقا چند لحظه قبل از آن سرگرد امیررضا فعال، رئیس کلانتری معراج، در پی دستور سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، مأمور بررسی گزارش شهروندی مبنی بر شناسایی یک سارق در همان حوالی شده بود. 

بلند شدن صدای حادثه

هنوز مأموران از کلانتری خارج نشده بودند که صدای حادثه‌ای درست مقابل در کلانتری آنها را متوقف کرد. بررسی‌ها نشان داد که یک پراید سیاه با یک زوج (که دقایقی قبل از این مقر انتظامی خارج شده بودند) برخورد کرده و موتورسیکلتشان درون جوی آب خالی افتاده است و این زن و شوهر نیز درون پیاده‌رو پرتاب شده‌اند.

هرچند ظاهرا همه‌چیز حکایت از یک تصادف درون‌شهری داشت، اما خیلی‌زود دیگر‌جوانب این تصادف روشن شد و مأموران متوجه شدند راننده‌ای که درون خودرو گیر کرده یک سارق حرفه‌ای است و پراید را از چند کوچه بالاتر ربوده و هنگام فرار دچار حادثه شده است.

گزارش پیش از حادثه

بررسی‌های بعدی نشان داد که این تصادف با گزارش سرقتی که مأموران کلانتری‌۴۳ دریافت کرده اند یکی است. سرگرد فعال در پیگیری این حادثه عجیب متوجه شد که فرد تماس گیرنده یکی از اهالی منطقه است و به راننده که اعتیاد شدیدی داشته مشکوک شده و او را هنگام سرقت لوزام خودرو‌های پارک‌شده در حاشیه خیابان مشاهده کرده است. 

این فرد وظیفه‌شناس بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ اعلام می‌کند و شماره پلاک خودرو فرد مشکوک را (که متعلق به تهران بوده است) نیز به اپراتور پلیس اعلام می‌کند و مشخص می‌شود که خودرو پنجم مهرماه از تهران سرقت شده است. پلیس از شهروند می‌خواهد تا خودسر کاری نکند و اجازه بدهد پلیس وارد عمل شود.

باوجود توصیه کارشناسان پلیس، این شهروند وقتی متوجه می‌شود که راننده قصد جابه‌جایی خودرو را دارد، خودش را جای مسافر جا می‌زند و با این بهانه که به‌صورت دربست می‌خواهد به نقطه دیگری در شهر برود و پول خوبی هم می‌دهد، سوار خودرو می‌شود و بر صندلی عقب می‌نشیند. 

اما هنوز چند کوچه دورتر نشده بوده‌اند که در کوچه منتهی به کلانتری، سارق با‌توجه‌به مکالمه‌های پیچیده مسافرش که با پلیس صحبت می‌کرده است، متوجه عادی نبودن اوضاع می‌شود و وسط خیابان تصمیم به پیاده شدن از خودرو و فرار می‌گیرد. اما فرد مسافر اجازه پیاده شدن را به او نمی‌دهد و با یکدیگر درگیر می‌شوند. در این میان ناگهان فرمان خودرو از دست سارق خارج می‌شود و با سرعت به سمت حاشیه خیابان (کلانتری) حرکت می‌کند که به این زوج جوان می‌زند و پس از برخورد با ستون برق متوقف می‌شود.

سرقت در تهران

با همکاری شهروندان و مأموران فرد سارق که جوانی سی‌و‌شش‌ساله و مشهدی است، دستگیر می‌شود. با انتقال متهم به کلانتری و بازجویی از او مشخص می‌شود که او همان روز خودرو پراید را از چند کوچه بالاتر سرقت کرده است و هم‌زمان اقدام به سرقت لوازم داخلی خودرو‌ها می‌کرده است.

با استعلام‌های صورت‌گرفته مشخص شد که با این خودرو (از پنجم مهرماه که از تهران سرقت و به مشهد منتقل شده است) چندین فقره سرقت انجام و قسمتی از لوازم خود پراید نیز ربوده شده است. با اعترافات اولیه سارق که دارای سوابق متعدد است، مشخص شد که احتمالا او همدست‌هایی داشته است و آنها پس از استفاده از پراید سرقتی آن را در اختیار این متهم قرار داده‌اند.

در پی این حادثه زوج مصدوم توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که حال آنها رضایت‌بخش گزارش شده است و متهم نیز با دستور مقام قضایی به زندان مشهد معرفی شد.
این تصادف علاوه بر مصدومیت زوج جوان و خسارت عمده خودرو سرقتی، منجر به خسارت دیدن دو موتورسیکلت و یک خودرو دیگر نیز شد. تحقیقات در این پرونده از سوی افسران کلانتری معراج مشهد ادامه دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.