صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید!

  • کد خبر: ۲۹۷۰۳۹
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
یک داوطلب شرکت در آزمون دکتری ۱۴۰۴، از افزایش چند برابری هزینه ثبت نام این آزمون سخن می‌گوید. او تاکید می‌کند که سال گذشته که در آزمون شرکت کرده بود، رقمی به مراتب کمتر پرداخت کرده بود و حال برای داوطلبان این سوال ایجاد شده است که افزایش هزینه این‌چنینی، به چه علت است.

به گزارش شهرآرانیوز، این داوطلب در تبیین گفته هایش می‌افزاید: خرید کارت اعتباری آزمون دکتری در سال ۱۴۰۲، حدودا ۲۰۸ هزار تومان بود. این رقم در سال ۱۴۰۳ معادل ۳۷۸ هزار تومان شد ولی امسال، با افزایش باورنکردنی ۸۳۴ هزار تومانی هزینه ثبت نام کنکور دکتری مواجه شدیم.

یک داوطلب دیگر می‌گوید: این پول بابت خدماتی که به شرکت کنندگان ارائه خواهدشد دریافت می‌شود؛ در حالی که حین برگزاری آزمون حتی یک آبمیوه هم که برای کنکور سایر رشته‌ها در نظر می‌گیرند به ما نمی‌دهند. نمی‌دانیم این افزایش قیمت تقریبا سه برابری بابت کدام خدمات است؟

او تاکید می‌کند: از سویی دیگر، سال گذشته، ثبت نام در آبان ماه انجام شد ولی امسال باز هم زمان ثبت نام تغییر کرد و به اواخر مهرماه موکول شد. سال گذشته حدودا ۵۰ نفر از آشنا‌ها و همکلاسی‌های من، به علت این که نمی‌دانستند این تغییر زمان رخ داده است، از ثبت نام جا ماندند. امسال خودمان حواسمان را جمع کردیم و ثبت نام را انجام دادیم.

این داوطلب آزمون دکتری تاکید می‌کند که بابت پرس و جو در خصوص چرایی افزایش قیمت ناگهانی آزمون با سازمان سنجش تماس گرفته است، می‌گوید: طی تماس با سازمان سنجش، به من گفتند که اگر هزینه اش زیاد است می‌توانید ثبت نام نکنید! یا می‌توانید سال بعد ثبت نام کنید تا پول بیشتری برای آزمون جمع کنید!

منبع: رکنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.