صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا مهدهای کودک این استان همزمان با سراسر کشور با رعایت اصول بهداشتی از ۲۴ خرداد ماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین حقدادی افزود: تعطیلی مهدهای کودک طی حدود چهار ماه گذشته خسارات فراوان به این مراکز و شاغلان این حوزه وارد کرد.

 

وی اظهار کرد: با هدف تامین سلامت کودکان، مهدهای کودک موظفند از امروز عملیات ضدعفونی را پیش از روز بازگشایی انجام و مراتب را به اطلاع والدین برسانند.

 

معاون اداره ‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده کارکنان از ماسک، عدم ورود کارکنان و کودکان مشکوک به ابتلا به کرونا و ضدعفونی روزانه مهد از جمله محورهای اصلی بهداشتی است که باید رعایت شود.

 

وی جمعیت کودکان را در خراسان رضوی ۱۰ درصد جمعیت کودکان ایران اعلام و افزود: هزار و ۳۰۰ مهد کودک در این استان مجوز فعالیت دارند و از این حیث خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد. 

 

حقدادی گفت: در کل کشور ۱۵ هزار و ۲۷ واحد مهد کودک زیر نظر سازمان بهزیستی فعالیت دارد. 

وی اظهار کرد: "کودکی" مهمترین دوره برای شکوفایی هر انسان و اساسی‌ترین پایه تامین سلامت جسمی و روانی در دوره‌های بعدی زندگی است بنابراین مهدهای کودک با هدف کمک به رشد همه‌جانبه کودکان و شکوفایی استعدادها و علائق آنها شکل گرفته‌اند. 

 

معاون امور اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مجموع این ملاحظات و بایسته‌های فرهنگی و اجتماعی سبب شده است نظارت و ارزیابی فعالیت‌ها و شرایط مهدهای کودک از اهمیت بسیار برخوردار باشد.

 

وی افزود: خراسان رضوی علاوه بر رتبه نخست در زمینه تعداد مهدهای کودک، رتبه نخست کشور در تعداد مهدهای حاشیه شهر را نیز دارد.

 

حقدادی افزود: ۳۰۰ مهد کودک  با ۱۳ هزار کودک در مناطق حاشیه‌ای کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارد. 


وی گفت: در مجموع ۸۰ هزار کودک در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی از خدمات مهدهای کودک برخوردارند. این تعداد حدود ۱۳ درصد از کل کودکان را در کشور تشکیل می‌دهند. 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.