صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تدریس شاهنامه در مدارس مشهد

  • کد خبر: ۳۰۵۴۷
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس گفت: یکی از نواقص همیشگی ما این بوده که فردوسی و شاهنامه، بین قشر فرهیخته و متخصصان و ادیبان و اساتید ادبیات بوده و این انحصار باید شکسته شود.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدمسعود ریاضی افزود: یکی از راهکار‌هایی که می‌توان با بهره‌گیری از آن گام اساسی در جهت ارتقاء و افزایش آگاهی و اطلاع مردم در این خصوص برداشت، استفاده از نمایندگان مردم در سطح محلات هستند.

وی افزود: به‌واسطه بازدید جمعی از اعضای شورا‌های اجتماعی محلات مناطق ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ شهرداری، فرصتی پیش آمد تا جمعی از شهروندان مشهدی با جلوخان آرامگاه فردسی، توس، بنا‌های تاریخی محدوده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری منطقه آشنایی بیشتری کسب کنند و بدون شک جمع‌بندی و برآیند چنین اقداماتی به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نواقص همیشگی ما این بوده که فردوسی و شاهنامه، بین قشر فرهیخته و متخصصان و ادببان و اساتید ادبیات و ... بوده است؛ فردوسی از این انحصار باید خارج شود و در بین آحاد مردم قرار گیرد.

ریاضی افزود: این مهم، یعنی آوردن فردوسی و شاهنامه در بین عموم، از طرق مختلفی قابلیت تحقق دارد که یکی از آن‌ها آموزش در مدارس بوده است؛ اقدامی که خوشبختانه سال گذشته محقق شد و اموزش شاهنامه در دستورکار مدارس مشهد قرار گرفت.

وی در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها، تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد و شورا‌های اجتماعی محلات و ... است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.