صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نصرپور: نشان مشهدالرضا (ع) یک برند فرهنگی و مذهبی است

  • کد خبر: ۳۰۹۱۴۸
  • ۱۶ دی ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹
مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: نشان مشهد الرضا(ع) یک برند فرهنگی و مذهبی است که در حقیقت به‌دنبال معرفی و ترویج ارزش‌های معنوی و فرهنگی این شهر است.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن نصرپور اظهار کرد: برگزاری رویداد‌های فرهنگی و مذهبی در شهری، چون مشهد که به‌عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود، نه‌تنها از جنبه‌های اجتماعی و اقتصادی بلکه از منظر فرهنگی و مذهبی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. مشهدمقدس، با قدمت تاریخی و جایگاه خاص خود در جهان اسلام به‌ویژه به‌عنوان مرکز زیارتی امام علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام)، همواره در کانون توجه فرهنگی و مذهبی قرار دارد.

مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: در این شهر، هر رویدادی می‌تواند به‌عنوان فرصتی برای معرفی و تقویت هویت فرهنگی و مذهبی مشهد عمل کند و به رشد و توسعه این هویت در سطح ملی و بین‌المللی کمک نماید.

نصرپور بیان کرد: نشان مشهد الرضا(ع) یک برند فرهنگی و مذهبی است که در حقیقت به‌دنبال معرفی و ترویج ارزش‌های معنوی و فرهنگی این شهر است. اهمیت این نشان زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم مشهد نه‌تنها شهری با تاریخ و فرهنگ غنی است، بلکه محلی است که میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف ایران و جهان برای زیارت امام رضا (علیه‌السلام) به آن سفر می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین مؤلفه هویتی ایران بدون شک، وجود مقدس آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) است و چه‌بهتر که با رویداد‌های این‌چنینی در پایتخت معنوی کشور، این قله‌ی هویتی، تقویت، تثبیت و بازنمایی شود.

مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی با بیان این مطلب که در عصر دیجیتال، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در نشر و ترویج هویت فرهنگی و مذهبی هر خطه دارند، تصریح کرد: رویداد نشان مشهد الرضا می‌تواند از طریق رسانه‌های مختلف استان ازجمله بخش‌های متنوع شبکه استانی صدا وسیمای خراسان رضوی مانند سیمای استانی، صدای استانی، رادیو نما، رادیو سراسری زیارت، رادیو‌های برون‌مرزی که در این مرکز مستقر هستند و شبکه‌های مجازی مرتبط با این مرکز، ضریب رسانه‌ای بگیرد و برجسته شود و از طریق تولید محتوا‌های مستند، گزارش‌های خبری، برنامه‌های تحلیلی و حتی برنامه‌های گفت‌وگومحور و ... داستان مشهد و هویت فرهنگی آن را به‌طور مؤثر به مخاطبان منتقل کند.

نصرپور ادامه داد: رسانه‌ها بویژه رسانه ملی می‌توانند با ایجاد هم‌افزایی میان مردم و نهاد‌های فرهنگی و مذهبی، تأثیرات گسترده‌تری بر رشد و شکوفایی فرهنگی مشهد داشته باشند. به‌ویژه در پیوند با رویداد‌های مذهبی همچون زیارت امام رضا (علیه‌السلام) و دیگر مناسبت‌های مذهبی، رسانه‌ها می‌توانند به تقویت احساس تعلق مردم به فرهنگ و هویت مشهدمقدس بپردازند. این امر نه‌تنها می‌تواند باعث تقویت هویت محلی و ملی شود، بلکه زمینه‌ساز معرفی مشهد به‌عنوان یک الگوی فرهنگی در تاریخ اسلام و مذهب تشیع برای سطح جهان شود.

وی متذکر شد: نشان مشهدالرضا(ع) همچنین می‌تواند گزاره‌هایی را که غیرمنصفانه فرهنگ میزبانی مردم این شهر را زیر سؤال می‌برد تا حدی اصلاح کرده و دومین کلان‌شهر مذهبی جهان را به مقصد مهمی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تبدیل نماید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.